اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مادر شهیدان هرمزنصیری به فرزندان شهیدش پیوست

دومین روز از ماه محرم، پایان روزهای چشم‌انتظاری برای مادر شهیدان قدرت الله و محمود هرمز نصیری شد، مادری که هم دو فرزند شهیدش را تقدیم نظام کرد و هم برای آبادانی روستا دست خیر داشت.

مادر شهیدان هرمزنصیری به فرزندان شهیدش پیوست

به گزارش خبرگزاری فارس از نائین، نهمین روز از مردادماه سال جاری هم‌زمان با دومین روز از محرم، پایان روزهای چشم‌انتظاری برای مادر شهیدان قدرت‌الله و محمود هرمز نصیری شد.

هم‌زمان در روزهایی که مردم شهرستان نائین عزادار اباعبدالله الحسین(ع) هستند، سیاه‌پوش مادری صبور و بخشنده شدند.

نرجس بلانیان در روزهای جنگ دو فرزندش را برای دفاع از کشورش تقدیم می‌کند و حالا به عشق اهل‌بیت برای مردم روستای حسن‌آباد سنگیج حسینیه فاطمه الزهرا (س) را بنا می‌کند تا برای همیشه پرونده اعمال خیر خود را باز بگذارد.

امیر هرمز نصیری پسر شهید قدرت‌الله در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: مادربزرگم هرساله در روز شهادت فرزندانش روضه امام حسین (ع) در منزلش برگزار می‌کرد و در روزهای محرم نیز در برپایی مراسمات و پخت نذری دست خیری داشت.

وی افزود: مادربزرگم علاوه بر دو فرزند شهیدش، سه جوان دیگرش را در وقایع دیگر ازدست‌داده اما هیچ‌گاه رنگ ناامیدی و ناشکری را در چهره او ندیدیم و واقعاً بسیار صبور بود.

 

محمود اشکستانی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگری شهرستان گفت: مرحومه بلانیان در سن ۹۷ سالگی براثر ضعف بدنی و کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و پس از تشییع بر دستان پرمهر مردم شهرستان نائین در جوار فرزندان شهیدش در گلزار روستای حسن‌آباد سنگیج آرام گرفت.

وی افزود: قدرت‌الله پسر بزرگ این مرحومه در ۳۰ فروردین ۱۳۶۳ در سن ۳۲ سالگی در جزیره مجنون و محمود پسر کوچک‌تر در اول اردیبهشت ۱۳۶۶ در سن ۱۹ سالگی در خاک عراق به شهادت رسیدند.

گفتنی است شهید قدرت‌الله هرمز نصیری در سال ۱۳۴۸ ازدواج نموده و از او ۴ فرزند پسر و ۲ فرزند دختر بجا مانده است؛ در وصیت‌نامه شهید این‌گونه آمده است:«آنچه مسلم است دنیا محل و منزل ابدی نیست و خواه‌وناخواه بشر باید از این جهان به جهان دیگر برود، مجلس عزاداری من را به مجلس سوگواری سالار شهیــــدان امام حسین مبدل کنید و رفتارتان طوری نباشد که دشمن‌شاد گردد. شما را به خدا قسم حراست از خون شهیدان مظلوم که برای حفظ اسلام و این مملکت اسلامی جان دادند و این معلولین که به خاطر انقلاب اسلامی دچار نقص عضو گردیده‌اند فراموش ننمایید که بار مسؤولیت آن‌ها بر دوش شما است و فردای قیامت باید پاسخ‌گو باشید.»

به گزارش فارس، امروز پس از ۳۸ سال دوری، این مادر در ماه عزای اباعبدالله(ع) به ملاقات پسران شهیدش و سرور شهیدان می‌رود.

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول