اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

نوری: اولیا ثبت‌نام دانش‌آموزان را زودتر انجام دهند/ باقرزاده: از برنامه‌های ابلاغی و بخشنامه‌ای دست بر می‌داریم

وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به ساماندهی نیروی انسانی ضروری است که ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس زودتر انجام شود و اگر دانش‌آموزی از ثبت‌نام جامانده باشد، نام‌نویسی وی مشکلی ندارد اما اولیا سعی کنند ثبت‌نام را سریع‌تر انجام دهند.

نوری: اولیا ثبت‌نام دانش‌آموزان را زودتر انجام دهند/ باقرزاده: از برنامه‌های ابلاغی و بخشنامه‌ای دست بر می‌داریم

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اختتامیه دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاون پرورشی و فرهنگی این وزارتخانه در اردوگاه باهنر تهران برگزار شد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت مجلس دانش‌آموزی، اظهار کرد: اگر به تشکیل این مجالس، نگاه تشریفاتی داشته باشیم، خوب نیست؛ کارکرد این مجلس، تفریحی یا کار صرفا گروهی هم نیست، بلکه ماهیت قانونگذاری دارد.

وی ادامه داد: برای اینکه اعضای مجلس دانش‌آموزی نقش موثری در این امر داشته باشند باید آنها را به مرجع قانونگذاری در آموزش و پرورش یعنی شورای عالی آموزش و پرورش وصل کنیم؛ البته خودشان هم باید آموزش ببینند و آماده شوند؛ یعنی در این صورت است که اعضای مجلس دانش آموزی آماده تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی می‌شوند و از حالت تشریفاتی هم خارج می‌شوند. 

نوری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «آیا به علت صدور دیرهنگام برگه‌های هدایت تحصیلی، ثبت‌نام مدارس تا پایان شهریور انجام می‌شود؟»، گفت: بر اساس قانون شورای عالی آموزش و پرورش باید مدارک تحصیلی را برای ثبت‌نام دریافت کنند؛ درحالی که چندسال قبل، دیگر مدارک را دریافت نمی‌کردند. دیروز مجدداً به همکاران در بخش فناوری اطلاعات تذکر دادم که نیازی به تحویل مدارک نیست و کافی است اولیا مدارک لازم را برای ثبت‌نام بارگذاری کنند. 

وی اضافه کرد: ملزم هستیم تا زمانی که دانش‌آموز باشد، ثبت‌نام کنیم. هرچند با توجه به ساماندهی نیروی انسانی ضروری است که ثبت‌نام زودتر انجام شود ولی اگر دانش‌آموزی از ثبت‌نام جامانده باشد، ثبت‌نام وی مشکلی ندارد اما اولیا سعی کنند ثبت‌نام را سریع‌تر انجام دهند. 

*مجالس جوانان با موضوعات و انگیزه‌های مختلف در دنیا شکل گرفته‌اند

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این مراسم خطاب به نمایندگان مجلس دانش‌آموزی با بیان اینکه دولت در این برهه، شعار مردمی سازی را سرلوحه کارش قرار داده است، گفت: اسناد فرادستی به‌ویژه بیانیه گام دوم، شما را پیشران نیل به تمدن نوین اسلامی خطاب کرده است؛ مجالس جوانان با موضوعات و انگیزه‌های مختلف در دنیا به تدریج شکل گرفته‌اند و بیش از 110 کشور چنین مجالسی با کارکردهای مختلف دارند. 

وی با بیان اینکه در دیدگاه الهی، مسؤولیت گرفتن برای کسی که بضاعتش را دارد بسیار خوب است و باید مبتنی بر عبادت باشد و معیار کسانی که شما را انتخاب می‌کنند و شما که منتخب هستید باید بر این باشد که عبد خداوند باشید، افزود: شما جوانان برای دستیابی به هدف تمدن نوین اسلامی، پیشران هستید؛ باید نقاط قوت را تقویت و برای مشکلات راهکار بیابیم و در این راستا آموزش‌های کاربردی بسیار اهمیت دارد؛ اگر آموزش کاربردی نداشته و به وظایف خود آشنا نباشیم به حاشیه می‌رویم. 

نوری با تأکید به نمایندگان مجلس دانش‌آموزی با بیان اینکه وقتی به سرمایه اجتماعی تبدیل می‌شوید باید برخی رفتارهای گذشته‌تان را کنار گذاشته و از کلام و رفتار خود مراقبت کنید، ادامه داد: تحقق اهداف ساحت اعتقادی و اخلاقی در سند تحول بنیادین باید هدف اول شما باشد؛ امید است در تشکیلاتی که دارید و در راستای اهداف نظام و دولت انقلابی و مردمی، گام‌های موثری بردارید. 

* حرکت به سمت کاهش برنامه‌های ابلاغی و بخشنامه‌ای در معاونت پرورشی 

 اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز اظهار کرد: روشنگری سیدالشهدا(ع) باعث بقای دین اسلام شد؛ اوضاع در زمان ایشان طوری پیش می‌رفت که اثری از اسلام باقی نماند و فقط ظاهری از آن باقی بماند که هیچ پشتوانه‌ای نداشته باشد. قیام اباعبدالله(ع) و یارانش موجب بقای دین اسلام شد و پس از قرن‌ها هنوز راهگشای بشریت و مظلومان است. 

وی با بیان اینکه قرار بود مجلس دانش‌آموزی یک موقعیت اجتماعی و تربیتی را فراهم کند که دانش آموزان فرصت کشف استعدادهای اجتماعی و سیاسی را پیدا کرده و آن‌ها را شکوفا کنند و هر سال هم این مجلس ارتقا پیدا کرده است، گفت: سیاست‌مان در دوره جدید مدیریت معاونت پرورشی این است که از برنامه‌های ابلاغی و بخشنامه‌ای دست برداریم و در طراحی و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و آموزشی و... از ظرفیت خود دانش آموزان بهره بگیریم. 

باقرزاده خطاب به نمایندگان مجلس دانش‌آموزی افزود: مسیر مسأله‌یابی و ارائه راهکارها را ادامه دهید و ما پیگیری آن را در شورای عالی آموزش و پرورش دنبال می‌کنیم تا برخی طرح‌های شما به قانون تبدیل شوند و ضمانت اجرایی داشته باشند. 

وی با بیان اینکه بچه‌ها از حیث ارتباط موثر با خود، خانواده و مربیان دچار مشکلاتی هستند گفت: ارتباط بیشتر با فضای مجازی، ارتباط موثر با خانواده و اولیا کمتر شده است؛ یعنی معتقدم ارتباط موثر کمرنگ شده است که روی این مسأله به صورت جدی و روشن بحث کنید که تقویت ارتباط موثر چگونه باید محقق شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول