اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

سازمان جهانی بهداشت: زنان و کودکان به آبله میمون مبتلا شده‌اند

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت:‌ درصد قابل توجهی از بیماران آبله میمون به استثنای برخی از موارد همجنس‌باز بوده‌اند؛ اما تعدادی از زنان و کودکان نیز به این بیماری مبتلا شدند.

سازمان جهانی بهداشت:  زنان و کودکان به آبله میمون مبتلا شده‌اند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، مارگارت هریس، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت: سازمان جهانی بهداشت (WHO) خواستار تلاش‌های بین المللی برای مهار انتقال آبله میمون شده است، زیرا ۷۸ کشور و منطقه موارد ابتلا به آبله میمون را گزارش کرده‌اند. 

مرگ و میر ناشی از این بیماری در خارج از آفریقا نیز ظاهر شده است. برزیل اولین مرگ و میر خود را در روز جمعه گزارش داد و اسپانیا نیز بلافاصله پس از آن دو مورد مرگ و میر را اعلام کرد که گمان می رود اولین مرگ و میر در اروپا بر اثر این بیماری باشد. علت اولین مرگ در اسپانیا آنسفالیت، التهاب مغز مرتبط با عفونت بوده اما جزئیات دومین مرگ هنوز منتشر نشده است.

چندین کشور و منطقه در حال حاضر اقدامات لازم را در مورد همه گیری آبله میمون آغاز کرده‌اند و با اضطراری خواندن شرایط در حال تلاش برای کنترل همه‌گیری هستند.
سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت: دانشمندان در مورد مسیر انتقال فرد به فرد کاملاً مشخص نیستند، اما درصد قابل توجهی از بیماران آبله میمون به استثنای برخی از موارد همجنس‌باز بوده‌اند. تعدادی از زنان و کودکان نیز به این بیماری مبتلا شدند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول