اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

۱۸ جنگنده چین وارد منطقه شناسایی هوایی تایوان شدند

در آستانه سفر جنجالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، هواپیماهای نظامی چین برای نمایش قدرت وارد منطقه شناسایی هوایی تایوان شدند

۱۸ جنگنده چین وارد منطقه شناسایی هوایی تایوان شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در آستانه سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان، منابع خبری شامگاه دوشنبه از پرواز ۱۸ فروند هواپیمای نظامی چین به منطقه شناسایی هوایی تایوان خبر دادند.

به گزارش منابع خبری به نقل از وزارت دفاع تایوان، ۱۸ فروند هواپیمای نظامی چین از جمله انواع بمب افکن و هواپیمای تجسسی، ضد زیر دریایی و جنگنده‌های «جی-۱۶» وارد منطقه شناسایی  هوایی در جنوب غربی جزیره تایوان شدند.

سخنگوی نیروی هوایی چین  روز یکشنبه  گفته بود که نیروی هوایی چین قاطعانه از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود محافظت خواهد کرد. «شن جینکه» سخنگوی نیروی هوایی گفت که نیروی هوایی چین دارای انواع زیادی جنگنده است که قادر به دفاع از حق حاکمیت چین هستند. (جزئیات بیشتر)

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. اخیراَ دولت آمریکا لایحه صدها میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا را امضا کرد که بخش چشمگیری از آن به مقابله با چین و حمایت از تایوان تخصیص داده شده است.

 ارتش چین خبر داد که از روز سه شنبه  به مدت پنج روز در دریای چین جنوبی رزمایش نظامی برگزار خواهد کرد.

شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» به نقل از یک مقام ارشد دولت تایوان و یک مقام آمریکایی گزارش داد، علیرغم هشدارهای مقامات دولت بایدن که نگران واکنش چین به سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان هستند، انتظار می‌رود این سفر در چارچوب تور آسیایی وی انجام شود.

طبق این گزارش، در صورت حضور پلوسی در تایوان، این اولین توقف یک رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ۲۵ سال گذشته در این جزیره است و در زمانی انجام می‌شود که روابط ایالات متحده و چین در سطح پایینی قرار دارد.

پیش‌تر هم علی‌رغم هشدارهای جدی و پی در پی پکن، یک رسانه تایوانی گزارش کرد که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سه‌شنبه شب به وقت محلی وارد تایوان می‌شود.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول