اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

اهداف پروژه «مردم علیه مردم» چیست؟ / پشت پرده شبکه بی‌حجاب‌ها برای ایجاد درگیری خیابانی کور

جان ساورز رئیس سازمان جاسوسی انگلیس MI۶ در شهریور سال ۱۳۹۴ گفته بود که در برخورد با جمهوری اسلامی ایران باید صبر استراتژیک داشت!

اهداف پروژه «مردم علیه مردم» چیست؟ / پشت پرده شبکه بی‌حجاب‌ها برای ایجاد درگیری خیابانی کور

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، سایت خبری تحلیلی مشرق نوشت: من این فیلم را برای همه دنیا می‌فرستم! این جمله آغاز یک درگیری جنجالی در مرکز شهر تهران در یک اتوبوس است. صحنه‌های مربوط به این دعوای فیزیکی و لفظی میان یک زن بی‌حجاب و یک بانوی محجبه خیلی سریع در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های فارسی‌زبان ضدانقلاب در خارج از کشور پخش می‌شود. در این فیلم  زنی با عربده‌کشی و فحاشی سعی دارد تا توجه افراد حاضر در اتوبوس BRT را به خود جلب کرده و با یارگیری، برخی افراد را برای برخورد فیزیکی با بانوی محجبه با خود همراه سازد.

اجرای این نقشه در اتوبوس جواب داده و  فردی هتاک، با زن دوربین به دست همراه شده و با رفتاری خلاف شان عمومی و در میان همهمه مردم معرکه‌گیری آغاز می‌شود، این عملیات خیابانی تا جایی ادامه پیدا می‌کند که فرد همکار با عامل میدانی، خانم چادری را از اتوبوس بیرون می‌کند. در این لحظه دوربین قطع‌شده و فایل آن با یک توضیح کوتاه صوتی برای کارمند وزارت خارجه و دستگاه امنیتی آمریکا ارسال می‌شود. این فیلم توسط عوامل این شبکه ادیت شده و به‌صورت آبشاری در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود.

جالب آنکه حتی اگر فردی این فیلم خاص در اتوبوس را ندیده باشد، مشابه آن را حتماً دیده است! کلیپ‌های کوتاه و کم‌حجم که با مونتاژ خاص از درگیری خیابانی شدید میان افراد محجبه و ملتزم به قانون با تعدادی بی‌حجاب گرفته‌شده است. هر چه میزان خشونت و یا هتک حرمت در این فیلم‌ها بیشتر باشد، ضریب رسانه‌ای آن نیز بالاتر بوده و با شدت و سرعت بیشتری در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها پخش می‌شود.

 تمامی این ویدئو کلیپ‌ها چند فاکتور مشخص و مشابه باهم دارد؛ سوژه درگیری فردی متجاهر و کاملاً بدون حجاب است که در خیابان پرسه زده و با خودنمایی سعی دارد افراد را تحریک کند، این فرد با در دست گرفتن یک گوشی تمامی صحنه‌ها را ضبط کرده و از طریق شماره تلفن‌های مشخص محتوای تولیدشده را به سرپل‌های خارج از کشور ارسال می‌کند.

مردم علیه مردم، سوژه جنگ خیابانی

جان ساورز رئیس سازمان جاسوسی انگلیس MI۶ در شهریور سال ۱۳۹۴ گفته بود که در برخورد با جمهوری اسلامی ایران باید صبر استراتژیک داشت؛ به این معنا که باید بین ۱۰ تا ۱۵ سال به ایران فرصت بدهیم تا به کشوری عادی و نرمال تبدیل شود؛ افسر انگلیسی گفته بود که باید احتمال این تغییر را بالا ببریم.

دو هفته پس از اعلام نظر رئیس سرویس اطلاعاتی انگلیس، سعید حجاریان تئوریسین اصلاحات در مقاله‌ای نوشت که پروژه دولت روحانی «نرمالیزاسیون» در ایران است. حجاریان گفته بود که می‌توان نام نرمال کردن را «هنجار سازی» یا به «سامان کردن» نیز گذاشت، زیرا هدف نهایی تغییر در عادت‌های عمومی است!

حجاریان نوشته بود:

روتین، قاعده است و شکستن روتین، استثنایی است برقاعده. استثنا، یک تبصره قسری و نادرالوجود بر قاعده است که به ندرت اتفاق می‌افتد. مثل‌اینکه در خیابان چمدانی پر از پول پیدا کنید که امری نادر است و به معجزه می‌ماند؛ اما وقوع امر نادر، می‌تواند نشان از پیدایش آشوب باشد. وقتی محتشم کاشانی می‌گوید «گویا طلوع می‌کند از مغرب آفتاب/کآشوب در تمامی ذرات عالم است» به این معناست که امری معجزه گونه اتفاق افتاده که همه‌چیز به حالت آشوبناک درآمده است.

در آن زمان تنها به‌ظاهر سیاسی یادداشت حجاریان توجه شده و به محتوای آن پرداخته نشد، بعدها حجاریان نرمالیزاسیون را مقدمه دموکراتیزه کردن خوانده و  از آن تحت عنوان «اصلاحات ساختاری» یادکرد! از نگاه این جریان مسائلی چون حجاب را باید مانند عادت فرض کرد و سعی کرد آن را تغییر داد.
 

 


هم‌افزایی MI۶ و اصلاح‌طلبان رادیکال در جهت قتل عام فرهنگی

در روانشناسی یکی از روش‌های ترک عادت، نمایش خلقیات جدید است. پروژه تظاهر خیابانی بر روی مسائلی چون حجاب را نیز باید از همین زاویه نگریست، بر اساس این طرح اگر افراد بی‌حجاب در جامعه هدف پخش‌شده و خرق عادت کنند؛ به‌تدریج امر موجود تغییر خواهد کرد. البته اجرای پروژه نرمالیزاسیون نیاز به نیروی میدانی تربیت‌شده و خلاق نیز داشت، ازاین‌رو برخی افراد مستعد از طریق پالایش در فضای مجازی جذب‌شده و با دریافت برخی مبالغ مورداستفاده قرار گرفتند.

از سال ۱۳۹۶ به این‌سو یک تبصره جدید به نرمالیزاسیون اجتماعی افزوده‌شده و بخش ارزیابی و جنگ شبکه‌ای در سرویس‌های اطلاعاتی دشمن به این نتیجه رسید که روند نرمال‌سازی به دلیل شناسایی خط نفوذ در داخل با اشکالاتی روبه‌رو است؛ ازاین‌رو نسخه‌ای جدیدی تجویز شد.

بر اساس دستورالعمل جدید لازم بود که با افزایش کنش و واکنش‌های اجتماعی در داخل، آنتالپی فضا به‌تدریج بالا رفته و جامعه دوقطبی شود. در این شرایط یک بخش در دفاع ارزش‌های حاکم احساسی شده و درگیر می‌شود و بخش دیگر با عنوان دفاع از خود می‌تواند افکار عمومی را با خود همراه سازد. از این پروژه در ستاد جنگ روانی دشمن بانام «مردم علیه مردم» یادشده است.

اجرای پروژه مردم علیه مردم زدن یک تیر با دو هدف بود دفاع از ارزش‌های اجتماعی حاکم بر یک جامعه به‌صورت خودجوش ضریب هرج‌ومرج و عدم توجه به قانون را بالا می‌برد و از سویی توجه افکار عمومی را به این مسئله جلب می‌کرد که قوانین موجود ظرفیت لازم برای اعمال حاکمیت را ندارد؛ ازاین‌رو تغییر هنجار باهدف نرمال شدن بدون فشار خارجی و با کمترین سطح از هزینه با تمسک به قوانین موجود اجرایی می‌شود. این نکته همان مسئله مهمی است که رهبر انقلاب اسلامی از آن به‌عنوان «جنگ ترکیبی» یادکرده‌اند.

ماجرای اتوبوس جنجالی را باید از همین زاویه بار دیگر تجزیه‌وتحلیل کرد:

عامل میدانی در این ماجرا با کشف حجاب و تجاهر عمدی به سراغ یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های عمومی در مرکز شهر رفته و باهدف درگیر شدن و دوقطبی سازی کاذب سوژه یابی کرده و سپس با ایجاد کنش و واکنش در میان بخش خاکستری سعی کرده است؛ افکار عمومی را به‌سوی خود جلب کند.

دکتر مجید تفرشی یکی از شاهدان  پروژه مردم در برابر مردم نوشته است:

در بازگشت از سفری به دبی، در تهران نزدیک گیشه پلیس ۲ خانم، یکی دوربین موبایلش را باز کرد و دیگری عمداً روسری‌اش را کاملاً از سرش برداشت. منتظر بودیم به‌محض مواجهه با مأمور دعوا شود. مأمور بی‌اعتنا به بی‌حجابی خانم، گذرنامه را مهر زد و تمام. برخلاف انتظار، قصه در جهتی که می‌خواستند پیش نرفت...
 

روایت مجید تفرشی از پروژه آمریکایی مردم در برابر مردم در فرودگاه!

نکته جالب‌توجه در این ماجرا اتوبوس BRT آن است که سر پل سازمان سیا در انتخاب مهره پیاده‌نظام خود از نهایت ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و از فردی استفاده شده است که به دلیل ضعف‌های شدید فرهنگی، خانوادگی و روانی امکان سرویس‌دهی بالا دارد! این فرد خود را بی‌خدا «آتئیست» خوانده، درگذشته تمایلات زیادی به چپ‌های ستادی در میان اصلاح‌طلبان داشته و در شبکه‌های اجتماعی نیز فعال بوده است. این متهم امنیتی پس از طی یک دوره کوتاه آموزشی (به‌صورت مجازی) با شیوه‌های مختلف عملیات خیابانی آشنا شده است. این فرد پس از اجرای آخرین مأموریت توسط سربازان گم نام امام زمان (عج) شناسایی و دستگیر شد.

 


یکی از افرادی که در ماجرای درگیری در اتوبوس به دلیل زدوخورد توسط مراجع قضایی دستگیرشده، گفته است که پس از ورود به صحنه متوجه شده است که فردی دیگر غائله را آغاز کرده و او به دلیل جو حاکم بر فضا با بانوی محجبه درگیری فیزیکی پیدا کرده است، عامل میدانی از فرصت استفاده کرده و با تهیه فیلم و عکس از او سوءاستفاده می‌کند. متشنج کردن جو، تحریک عناصر خاکستری موجود در واقعه، ایجاد درگیری میان سوژه‌ها و تدارکات میدانی بخشی از دستورالعمل این شبکه در پروژه «مردم علیه مردم» است.

پروژه مردم علیه مردم یکی از ترفندهای قدیمی سازمان منافقین محسوب می‌شود، این گروهک در دهه شصت با حضور در خیابان به منازل، مغازه‌ها و اماکن عمومی حمله کرده و پس از انجام عملیات با اقدامات رسانه‌ای آن را به گردن نیروهای حزب‌اللهی می‌انداخت تا بدبینی عمومی ایجاد کند؛ هم‌زمان با دست به سلاح بردن نیروهای انقلاب را هدف قرار می‌داد تا فشار سیاسی در کشور را بالا ببرد.

نزدیک به دو دهه بعد، برخی از عناصر گروهک منافقین که در فتنه سال ۸۸ فعال بودند؛ پس از دستگیری اعتراف کردند که به میان عوامل حاضر در اغتشاش نفوذ کرده و با اسلحه تیراندازی کور می‌کردند؛ و فیلم آن را برای پل شبکه نفاق ارسال می‌کردند؛ در ورژن جدید پروژه مردم علیه مردم این بار عامل میدانی با ایجاد درگیری‌های کور همین نقشه را پیاده کرده است.
 

پروژه مردم علیه مردم در فتنه ۸۸


طرح‌های شکست خورده وزارت خارجه آمریکا

پروژه ولوم (WLUML) یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی است که روز زنان مسلمان در کشورهای اسلامی سرمایه‌گذاری کرده است. شبکه ولوم و نهادهای مرتبط با آن بنیان‌گذار مفهومی به نام «فمینیسم اسلامی» هستند که به‌منظور استحاله فرهنگی زنان مسلمان سعی دارد تأویل غربی از حقوق زن را بر ذهن زن مسلمان مسلط سازد و از این طریق ضمن سست کردن پایه‌های اعتقادی، زمینه را برای فشارهای سیاسی بر دولت‌ها - و پیگیری آن از طریق سازمان‌های حقوق بشری و حقوق زنان - جهت ایجاد تغییر در قوانین مربوطه، فراهم سازد.

ولوم بدین منظور شبکه‌ای پژوهشی-رسانه‌ای را همراه دارد که ترکیبی از برگزاری کنفرانس‌ها، کارگاه‌های آموزشی، کمپین‌ها را برای جذب زنان مسلمان تدارک می‌بینند. در حال حاضر تمرکز این جریان بر «بنیادگرایی و سیاست‌های هویتی»، «برقراری و حفظ برابری جنسیتی در قوانین به‌ویژه قانون خانواده» و «تسلط زنان بر بدن و جنسیت خود» قرارگرفته است.
 

 

کمپین مسلمان‌های بی حجاب بخشی از طرح ولوم در ایران است

شکست مطلق کمپین‌هایی چون ولوم، آزادی‌های یواشکی، چهارشنبه‌های سفید؛ دوربین ما اسلحه ما و حجاب بی‌حجاب بخشی از روایت دشمن در جنگ ترکیبی است که به دلیل بی‌اعتنایی مردم و وابستگی درونی به ارزش‌های اسلامی به محاق رفته است. به‌عنوان‌مثال باوجود هزینه سنگین ۲۵۰ هزار دلاری برای کمپین حجاب بی‌حجاب هر دو به بایگانی وزارت خارجه آمریکا منتقل‌شده است.
 

 

فیش‌های حقوقی  لو رفته از مصی علی‌نژاد/ مسئول رده پایین پروژه مردم علیه مردم

نتایج یک پژوهش مهم پس از برگزاری جشن باشکوه غدیر و بررسی پوشش حاضران در مراسم مهمانی ۱۰ کیلومتری در خیابان ولی‌عصر (عج) تهران نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از خانم‌های حاضر در مراسم باحجاب کامل حضور نداشتند. بر اساس این خبر تقاطع برآورد چند مجموعه نظارتی حاضر در صحنه بیانگر این است که در راهپیمایی مذکور که بیش از ۲ میلیون نفر حضور یافته بودند، وضعیت حجاب حداقل نیمی از خانم‌های حاضر در مراسم در تیپ شخصیتی پوشش معمولی و مانتو بود. این پایش در اطراف میدان ونک نیز بدین‌صورت بود که جمعیت بالغ‌بر ۶۵ درصد خانم‌ها باحجاب و پوشش آزادتر حضور داشتند.

کارشناسان مسائل فرهنگی معتقدند حضور افرادی که ولو در نگاه عامه به‌عنوان بدحجاب شناخته می‌شوند در چنین مراسمانی نشان‌دهنده اشتراکات دینی و فرهنگی مردم ایران است که باید از آن به‌عنوان عامل همدلی و تشکیل جبهه منسجم انقلاب در مقابل دشمنان خارجی استفاده کرد و باید جریان انقلابی با برخی تندروی‌هایی که سبب طرد بخشی از جامعه می‌شود مقابله کنند.

همچنین دشمن باوجود سازمان‌دهی سنگین نیروهای میدانی خود در روز ۲۱ تیرماه نشان داد که در کل کشور کمتر از ۷۰ مورد تهاجر به بی‌حجابی ثبت‌شده است؛ این آمار که کمتر از یک نفر در یک‌میلیون نفر از جمعیت کشور است؛ حاکی از فروپاشی ادراکی سیستم اطلاعاتی دشمن در اجرای پروژه‌های داخلی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول