اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  گزارش ویژه

خط ویژه| استقبال رسانه ضدایرانی از اظهارات علی مطهری/ ابراز همدردی دیپلمات سابق با مقامات آمریکایی و اسرائیلی

علی مطهری و همفکران وی در جریان اصلاح‌طلب از یک سو سیاست تعامل با شرق را مورد هجمه قرار داده و از سوی دیگر با سانسور خصومت و دشمنی آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان، سیاست غرب‌گرایی را بزک و تطهیر می‌کنند.

خط ویژه| استقبال رسانه ضدایرانی از اظهارات علی مطهری/ ابراز همدردی دیپلمات سابق با مقامات آمریکایی و اسرائیلی

گروه ویژه فارس: خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضدانقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضدانقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

ابراز همدردی دیپلمات سابق با مقامات آمریکایی و اسرائیلی

«علی ماجدی» سفیر سابق ایران در آلمان- که پس از بازداشت غیرقانونی «اسدالله اسدی» از این اقدام غیرقانونی اروپا حمایت کرد- در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «من به‌ صراحت عنوان می‌کنم که اگرچه بارها به‌صورت رسمی جمهوری اسلامی ایران از صلح‌آمیز بودن پرونده فعالیت‌های هسته‌ای گفته‌اند اما هیچ‌گاه جهان، به‌خصوص اعضای 1+5 و در رأس آن آمریکا و سه کشور اروپایی، نگاه تهران را باور نکرده‌اند. یعنی این باور شکل نگرفت که فعالیت‌های هسته‌ای ایران ابعاد نظامی ندارد و جمهوری اسلامی در نگاه غایی خود دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست... اینکه مطرح شود ایران توان ساخت سلاح هسته‌ای را دارد اما «قصد» آن را ندارد، فقط به بلندتر کردن دیوار بی‌اعتمادی نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای ایران منجر می‌شود.»
 

 

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «اگر می‌خواهیم واقعیت‌های برجام را شناسایی کنیم، باید بدانیم که اروپایی‌ها در آن به دنبال حفظ برجام بودند؛ کما اینکه امروز هم جوزپ بورل به نمایندگی از اتحادیه اروپا سعی دارد این کار را به نتیجه برساند. به ضرس قاطع می‌گویم اروپایی‌ها در آن زمان واقعاً می‌خواستند برجام حفظ شود و کانال‌های مالی و بانکی با ایران شکل بگیرد؛ اما نتوانستند... به باور من سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلستان) واقعاً به دنبال احیای توافق هسته‌ای هستند.»

 

این دیپلمات سابق در این مصاحبه، با ادبیاتی مشابه رسانه‌های معاند، دولت رئیسی را دولت تندرو نامیده و با انتقاد از مصوبه برجامی مجلس یازدهم مدعی شده است که «تلاش‌های داخلی در ایران از طرف مجلس یازدهم با برخی طرح‌ها و قوانین خود دست دولت دوازدهم را برای هرگونه مصالحه، مذاکره و توافقی بست.»

 

 
مقام‌های ایران در قالب عملیات روانی و در پاسخ به گستاخی‌های طرف غربی صراحتاً اعلام کرده‌اند که ایران توانایی و دانش ساخت بمب هسته‌ای را دارد اما با وجود این توانایی به دلایل شرعی، به ساخت بمب اتم اقدام نخواهد کرد.

این عملیات روانی و این اقدام قاطع و مقتدرانه ایران با واکنش منفی طرف آمریکایی و اروپایی مواجه شده است. اما نکته قابل تأمل اینجاست که برخی در داخل با این رویکرد رسانه‌ای دشمن همصدا و همراه شده‌اند.

گفتنی است که وقتی اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی در دولت روحانی به دلایل واهی و به‌صورت غیرقانونی در آلمان بازداشت شد، علی ماجدی سفیر وقت ایران در آن کشور بوده است و در مصاحبه‌ای، از این اقدام غیرقانونی و ضد ایرانی دولت آلمان دفاع کرد!  
 
استقبال رسانه ضد ایرانی از اظهارات علی مطهری

«علی مطهری» نماینده سابق مجلس در مصاحبه با خبرآنلاین گفت: «نگاه به شرق کار بدی نیست، منتها نباید به معنی دور شدن از غرب باشد. ما باید با هر دو طرف ارتباط داشته باشیم، بین آنها رقابت ایجاد کنیم و به این وسیله منافع ملی خودمان را بهتر تأمین کنیم. ولی اینکه بگوییم اساساً با غرب قهر هستیم و می‌خواهیم با شرق کار کنیم، به ضرر مردم است و باعث می‌شود از خیلی امکانات مثل فناوری غربی‌ها که پیشرفته‌تر و به‌صرفه‌تر از فناوری شرقی‌هاست محروم شویم و بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌هایمان را با هزینه بالاتر و کیفیت پایین‌تر انجام دهیم. ما نباید متکی به یک طرف باشیم. حتماً باید سیاست نه شرقی نه غربی را اجرا و از این راه بین‌شان رقابت ایجاد کنیم و آنچه که به نفع خودمان است انتخاب کنیم. ما نباید کارت بازی روسیه و چین شویم بلکه باید به طور مستقل عمل کنیم.»

 

علی مطهری و همفکران وی در جریان اصلاح طلب از یکسو سیاست تعامل با شرق را مورد هجمه قرار داده و از سوی دیگر با سانسور خصومت و دشمنی آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان، سیاست غربگرایی را بزک و تطهیر می‌کنند.

گفتنی است اظهارات علی مطهری در این مصاحبه درخصوص برجام، استقبال رسانه سعودی- انگلیسی «ایران اینترنشنال» را در پی داشت.

 

ذوق زدگی جریان برانداز از گزارش سیاه روزنامه اعتماد
 
کانال تلگرامی سحام نیوز- منتسب به اعضای فراری جریان فتنه- از گزارش روزنامه اعتماد درباره خودسوزی تعدادی از کارگران به وجد آمده و با ذوق زدگی آن را بازنشر داده است.

این رسانه منتسب به جریان ضدانقلاب و برانداز در همین رابطه در مطلبی نوشت: «روزنامه اعتماد: خودسوزی ۸ کارگر فقط در ۷۰ روز. از ابتدای خرداد سال جاری تا ۹ مرداد، ۸ کارگر، در اعتراض به مشکلات معیشتی، خود را به آتش کشیدند. طبق اخباری که درباره علت اقدام به خودسوزی قربانیان منتشر شده، اخراج، تعدیل، بلاتکلیفی بابت قرارداد شغلی، بی‌پاسخ ماندن مطالبات و ناتوانی در تأمین معیشت، دلیل این تصمیم قربانیان بوده است.»

این رسانه ضد ایرانی در ادامه نوشت: «اقدام به خودسوزی ۸ کارگر مرد طی کمتر از ۷۰ روز گذشته آن هم در این ایامی که دولت به دفعات شعار حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، ممانعت از گرانی‌ها و جلوگیری از کوچک شدن سفره خانوار، کمک به احیای معیشت دهک‌های پایین اقتصادی و توزیع یارانه اقتصادی در سفره خانواده‌ها سرداده، واقعاً چه پیامی دارد؟.»

در روزهای گذشته گزارش روزنامه شرق با چاشنی سیاه نمایی از وضعیت زنان در ایران با استقبال ویژه رسانه‌های ضد ایرانی مواجه شد.

 

نکته قابل تأمل اینجاست که گزارش‌های برخی رسانه‌های اصلاح طلب در داخل با چاشنی سیاه نمایی، به‌صورت ویژه در رسانه‌های معاند بازنشر شده است. به عبارت دیگر، این رسانه‌ها در داخل خوراک موردنظر رسانه‌های ضد ایرانی را تهیه و تدارک دیده‌اند.
 
تریبون‌های اعضای فرقه ضاله بهاییت، از کانال تاجزاده تا بی‌بی‌سی فارسی

برخی رسانه‌های منتسب به جریان تندرو در داخل کشور به دفعات به تریبون تشکیلات فرقه ضاله بهاییت در ایران بدل شده‌اند. کانال تلگرامی «فردای بهتر-مصطفی تاجزاده» از جمله این رسانه‌ها است.

این کانال تلگرامی با استفاده از کلیدواژه «شهروند بهایی» ضمن تطهیر و بزک این فرقه ضاله، همصدا با رسانه‌های معاند اینگونه القاء کرده که ایران در اقدامی غیرقانونی حقوق شهروندی اعضای این فرقه را نقض و به آنها ظلم کرده است.

 

نکته قابل توجه اینجاست که اخیراً و پس از دستگیری اعضای مرکزی فرقه ضاله بهاییت در ایران توسط وزارت اطلاعات، این خبر بسیار مهم از سوی بخش قابل توجهی از رسانه‌های اصلاح طلب در داخل سانسور شد.

آنطور که در اعلامیه وزارت اطلاعات آمده است، این افراد چندین کارویژه داشته‌اند که یکی از آنها ترویج بی حجابی و دیگری نفوذ در مراکز آموزشی و از جمله مهدکودک‌ها بوده است.

این روزها و پس از دستگیری اعضای هسته مرکزی فرقه ضاله بهاییت، بی‌بی‌سی فارسی و اینترنشنال سعودی و دیگر رسانه‌های ضد ایرانی، این اقدام ایران را محکوم کرده‌اند.

انتهای پیام/./ ت 16

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول