اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

توصیه برگزیدگان کنکور سراسری به داوطلبان مجاز؛ علاقه‌تان را در اولویت قرار دهید

برگزیدگان کنکور سراسری معتقدند داوطلبان مجاز کنکور بر حسب علاقه خود انتخاب رشته کنند.

توصیه برگزیدگان کنکور سراسری به داوطلبان مجاز؛ علاقه‌تان را در اولویت قرار دهید

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ هم به ایستگاه پایانی نزدیک می‌شود، نتایج اولیه کنکور اعلام شد و داوطلبان حالا تکلیف خود را روشن شده می‌بینند، آن‌ها که مجاز شده‌اند به دنبال زمان و نحوه انتخاب رشته هستند و آن‌ها که مجاز نشدند به فکر آزمون بعدی هستند و شاید هم مسیر دیگری را برای آینده خود انتخاب کنند چرا که می‌دانند کنکور آخرین و تنها مسیر برای آینده خوب نیست و می‌توان از راه‌های دیگر نیز مسیر موفقیت را طی کرد.

اما داوطلبانی که مجاز شدند به دنبال این هستند تا بهترین رشته‌ها را انتخاب کنند تا با توجه به رتبه‌ای که کسب کردند بتوانند در رشته و دانشگاه موردنظرشان قبول شوند.

همه به دنبال راهی برای انتخاب رشته بهتر هستند، در این مورد با چند نفر از برگزیدگان کنکور سراسری گفت‌وگو کردیم تا نظر آن‌ها را درباره انتخاب رشته موفق بدانیم.

* توصیه برگزیدگان کنکور به داوطلبان برای انتخاب رشته موفق

علیرضا دهقانی تفتی رتبه دوم گروه علوم تجربی کنکور سراسری ۱۴۰۱ به داوطلبان توصیه کرد: به توصیه‌های معلمان خود گوش کنند چرا که آنان چندین سال در این زمینه تجربه دارند و توصیه‌های موسسه‌های مختلف را چشم و گوش بسته نپذیرند.

وی افزود: داوطلبان ابتدا تمام جوانب را بسنجند سپس برای انتخاب رشته اقدام کنند.

سید علیرضا سید شاکری رتبه پنجم گروه زبان‌های خارجی کنکور سراسری نیز گفت: داوطلبان هیچ استرسی نداشته باشند و در کمال آرامش رشته مورد علاقه‌شان را انتخاب کنند.

سید علی علوی خوشحال رتبه نهم کنکور گروه علوم تجربی ۱۴۰۱ با اشاره به اهمیت انتخاب رشته براساس علاقه به داوطلبان مجاز کنکور توصیه کرد: علاقه خود را در انتخاب رشته به عنوان ملاک در نظر بگیرند و بدانند در آینده باید صاحب شغلی شوند که به آن علاقه داشته باشند چرا که اگر به شغلشان علاقمند باشند می‌توانند برای جامعه مفید واقع شوند.

علیرضا ملک حسینی نیز که به طور همزمان رتبه سوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در گروه‌های زبان‌های خارجی و علوم ریاضی را کسب کرده و خودش علاقه بیشتری برای انتخاب رشته در گروه علوم ریاضی را دارد، گفت:داوطلبان مجاز کنکور برای انتخاب رشته ابتدا به دنبال علاقه خود باشند و هر کسی به هر رشته‌ای علاقه دارد حتما در آن رشته ادامه تحصیل دهد.

* پیشنهاد رئیس سازمان سنجش به داوطلبان کنکور چیست؟

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره انتخاب رشته داوطلبان گفت: داوطلبان کنکور گول بازار مشاوره‌های تضمینی را نخورند چرا که حتی من به عنوان رئیس سازمان سنجش نمی‌توانم برای انتخاب رشته تضمین بدهم، ما از انتخاب دیگران خبر نداریم بنابراین بهتر است داوطلبان از طریق سیستم انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش مشاوره بگیرند.

به گزارش فارس، زمان انتخاب رشته داوطلبان از دوشنبه ۱۷ مردادماه آغاز می‌شود و تا روز شنبه ۲۲ مرداد ادامه دارد، سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی نیز روز پنجشنبه ۱۳ مرداد ماه فعال می‌شود.

نتایج نهایی آزمون سراسری پایان شهریورماه اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ ت 18

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول