اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

نجات اهل عالم در سایه عاشورای حسینی محقق می‌شود/لزوم مستند بودن روضه‌ها و نوحه‌ها

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور بر لزوم مستند بودن روضه‌ها و نوحه‌ها تاکید کرد و گفت: هیئت‌های مذهبی در جهت فرهنگ سازی احیای امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند.

نجات اهل عالم در سایه عاشورای حسینی محقق می‌شود/لزوم مستند بودن روضه‌ها و نوحه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور ظهر امروز با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، با اشاره به نامگذاری شعار محرم امسال اظهار کرد: شعار محوری محرم «نجات اهل عالم با حسین(ع)» است.

وی خاطرنشان کرد: امروز جهان و بشریت از نظر اعتقادی، اجتماعی و اخلاقی به بن‌بست رسیده و اسلام در سایه عاشورای حسینی به تکیه‌گاهی مناسب برای نجات بشر تبدیل است و این معنای واقعی شعار محرم امسال است که نجات اهل عالم در سایه عاشورای حسینی محقق می‌شود.

رئیس شورای هیات‌های مذهبی کشور با تاکید بر لزوم تبیین شعار «نجات اهل عالم با حسین(ع)» است توسط وعاظ، سخنرانان، مداحان و شاعران آئینی، گفت: سخنرانان و مداحان باید به دو زبان جوان و زمان مسلط باشند، به طوری‌که عوام مطالب آنان را بفهمند و خواص نیز کلام آنان را بپسندند.

دریکوند بر لزوم مستند بودن روضه‌ها و نوحه‌ها تاکید کرد و با اشاره به اینکه مطالبی که در هیئت‌‌ها بیان می‌شود، باید منطبق بر مقاتل صحیح باشد، تصریح کرد: دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر است که شعار اصلی امام حسین(ع) بوده و باید در هیئت‌های مذهبی و جامعه نمایان باشد، لذا هیئت‌های مذهبی در جهت فرهنگ سازی احیای امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور با تاکید بر اینکه شعار همه خطبا و مداحان «ما رأیت الا جمیلاً» شود، اظهار کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی، بازگرداندن روح امید به جامعه و تبیین ولایت‌پذیری حضرت زینب(س) و ابوالفضل العباس(ع) از دیگر مواردی است که باید مدنظر هیئت‌های مذهبی قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش و جایگاه موثر هیئت‌های مذهبی در تربیت نیروی انسانی مطابق با اهداف بیانیه گام دوم انقلاب گفت: راهبرد محوری بیانیه گام دوم انقلاب تلاش برای رسیدن به تمدن اسلامی است که باید مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول