اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تلفات سیلاب مرگبار کنتاکی به ۳۰ نفر رسید

فرماندار ایالت کنتاکی گزارش کرد که تلفات سیلاب مرگبار ناشی از بارش باران‌های موسمی در شرق این ایالت به ۳۰ نفر افزایش یافت.

تلفات سیلاب مرگبار کنتاکی به ۳۰ نفر رسید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اندی بیشار» فرماندار ایالت کنتاکی روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد در حالیکه مقام‌های محلی برای تهییه غذا و پناهگاه برای هزاران آواره تلاش می‌کنند، تلفات سیلاب ناشی از بارش باران‌های موسمی در شرق ایالت «کنتاکی» آمریکا تاکنون به دست‌کم 30 نفر از جمله کودکان افزایش یافت.

خبرگزاری رویترز در این خصوص گزارش کرد، فرماندار ایالت کنتاکی در یک کنفرانس خبری گفته است که آمار مرگ و میر ناشی از وقوع سیلاب مذکور همچنان افزایش خواهد یافت و مقام‌ها درباره اجسادی که پیدا شده اند، اطلاعاتی در دست دارند اما در نمی‌توانند در حال حاضر مرگ آن‌ها را تأیید کنند.

وی تصریح کرد: «ما از اجساد بیشتری از این 30 نفری که تأیید شده آگاهی داریم» و احتمال وقوع طوفان شدید در روز دوشنبه را پیش‌بینی کرد.

طبق گزارش رویترز، برخی خانه‌ها در مناطق بسیار آسیب‌ دیده پس از چند روز بارندگی شدید کاملاً از بین رفته‌اند و بیشار حادثه فوق را بدترین حادثه در تاریخ این ایالت آمریکا توصیف کرد. تیم‌های نجات با استفاده از قایق‌های موتوری از مناطق مسکونی و تجاری عبور می‌کنند و به دنبال بازماندگان احتمالی این حادثه هستند.

مقام های ایالتی هشدار داده‌اند با توجه به این که تشدید بارش عملیات جستجو و نجات شهروندان را دشوار می‌کند احتمال افزایش تلفات وجود دارد. اداره هواشناسی ملی آمریکا هفت دور بارندگی و طوفان را برای روز سه‌شنبه پیش‌بینی کرده است.

طبق این گزارش، دست‌کم 16 نفر فقط در شرستان «نات» جان خود را از دست داده‌اند که دست‌کم چهار نفر آن‌ها کودک بوده‌اند.

بیشار که به دلیل وقوع سیلاب اعلام وضعیت اضطراری کرده است اوایل هفته گفت که مقامات برای چند هفته اجساد را پیدا خواهند کرد زیرا تیم‌های نجات به مناطق دورافتاده خواهند رفت.

بر اساس این گزارش، این سیلاب‌ها دومین فاجعه‌ای است که در هفت ماه اخیر کنتاکی را هدف قرار می‌دهد و قبل از آن نیز مجموعه‌ای از طوفان‌ها بخش غربی این ایالت را در ماه دسامبر هدف گرفت و دست‌کم 80 نفر جان خود را از دست دادند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه فاجعه بزرگ در کنتاکی اعلام کرد و اجازه داد تا بودجه فدرال برای این ایالت تخصیص داده شود. خطوط برق تا حد زیادی آسیب دیده است و صبح روز گذشته 15 هزار مورد قطعی برق گزارش شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول