اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

رتبه چهارم کنکور ریاضی: کنکور پایان زندگی نیست/ اعتقادی به کلاس خصوصی نداشتم

رتبه چهارم کنکور سراسری گروه ریاضی و فنی گفت: به نظرم کنکور پایان زندگی نیست و اگر قرار است در کنکور موفق شوی باید از حاشیه‌ها دور باشی اما مشاغل بسیاری وجود دارد که افراد می‌توانند در آن بدون قبول شدن در کنکور موفق‌تر و سرمایه‌دار تر شوند.

رتبه چهارم کنکور ریاضی: کنکور پایان زندگی نیست/ اعتقادی به کلاس خصوصی نداشتم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، «امیر همایون شریفی‌زاده» ۱۷ ساله متولد سال ۱۳۸۴ از گرگان موفق شد رتبه چهار کنکور سراسری گروه آزمایشی علوم ریاضی را کسب کند.

این نوجوان باهوش گرگانی در خانواده فرهنگی در گرگان متولد شده و دوران ابتدایی را در مدرسه «فیضیه» گرگان سپری و پس از آن دوره راهنمایی و متوسطه را در مدرسه تیزهوشان گذرانده است.

امیرهمایون شریفی‌زاده دوره سوم ابتدایی را جهشی سپری کرده و پس از کلاس دوم ابتدایی در آزمون‌های تابستان شرکت و سال بعد در کلاس چهارم مدرسه حضور یافته است.

امیرمحمد فرزند اول خانواده است، وی یک برادر ۷ ساله دارد و علاقمند است در رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه صنعتی شریف ادامه تحصیل دهد.

تحریریه خبرگزاری فارس در گرگان به این بهانه گفت‌وگویی را با این نوجوان موفق گرگانی داشته که مشروح این گفت‌وگو را در ذیل می‌خوانید:

سوال: خودتان را بیشتر معرفی کنید.

پاسخ: «امیر همایون شریفی‌زاده» متولد ۱۳۸۴ از گرگان هستم، پدرم اهل قم و مادرم اهل گرگان است و تمامی دوران تحصیلم را در گرگان درس خواندم و خدا را شاکرم که به این موفقیت رسیده‌ام.

سوال: از چه زمانی برنامه درسی کنکورت را آغاز کردی و روزی چند ساعت درس خواندی؟

پاسخ: از تابستان شروع به مطالعه کردم و از روزی ۳ ساعت شروع کردم و در آخر به روزی ۹ ساعت رساندم.

سوال: این زمان برای درس خواندن آزمون کنکور کم نیست؟

پاسخ: سعی من بر این بود درس خواندنم مفید باشد و اینگونه نباشد که فقط کتاب باز باشد و فایده‌ای نداشته باشد و همیشه سعی من بر این بود مطالعه من مفید و موثر باشد.

سوال: از کلاس‌های کنکور هم استفاده کرده‌ای؟

پاسخ: خیر، هیچ کلاس کنکوری نرفتم و فقط برای چند درس به صورت محدود از زمان‌های کلاس‌های فوق برنامه مدرسه از معلمان خودم استفاده کردم.

سوال: با توجه به اینکه پدر و مادر شما معلم زیست هستند چرا رشته ریاضی را انتخاب کردی و در رشته تجربی ادامه تحصیل نداده‌ای؟

پاسخ: من از بچگی حفظیاتم خوب نبود اما دروس محاسباتی را به خوبی درک می‌کردم و در دروس ریاضی و فیزیک خیلی بهتر عملکرد داشتم.

سوال: علاقه داری که چه رشته‌ای را ادامه دهی و چه شغلی را برای آینده‌ای تصور می‌کنی؟

پاسخ: علاقه دارم مهندسی کامپیوتر را ادامه دهد و علاقه دارم یک برنامه‌نویس قوی و موفق شوم.

سوال: تعطیلی مدارس در زمان شیوع کرونا بر عملکردت تاثیری نداشت؟

پاسخ: به نظرم تعطیلی مدارس بهتر بود چون بجای آنکه وقتم را برای دروسی صرف کنم که در کنکور هم تاثیری نداشت و سوالی مطرح نمی‌شد، زمانم را برای درس خواندن هدفمندتر و بهتر صرف کردم.

سوال: پدر شما بر این نکته تاکید داشت که شما علاوه بر اینکه از کلاس کنکور استفاده نمی‌کردی حتی برنامه‌ریزی و زمانبندی درسی را هم خودت تنظیم می‌کردی و از کسی کمک نمی‌گرفتی، چرا؟

پاسخ: به نظرم هر فردی از خودش شناخت بهتری دارد و من بجای آنکه برای مشاوری هزینه کنم که هیچ شناختی از من ندارد و برنامه سایر دانش آموزان را برای من کپی کند، خودم برای خودم برنامه‌ریزی کردم و بر همان اساس ادامه دادم.

سوال: اولی خبر رتبه‌ات را از کجا شنیدی؟

پاسخ: دو تا از همکلاسی‌هایم اول با من تماس گرفتند و اول فکر می‌کردم که شوخی می‌کنند اما بعد از آن چند نفر از فامیل‌هایم تماس گرفتند و دیگر مطمئن شدم که موضوع جدی است و آنها هم خبر را از تلویزیون و خبرگزاری‌ها شنیده بودند.

سوال: پیامت برای هم سن و سال‌های خودت چیست؟

پاسخ: کنکور یک مرحله‌ای از زندگی است و اگر قرار است در کنکور موفق شوی نباید درگیر حاشیه‌ها شوی و تمرکزت بر درس و کنکور باشد و اگر هم علاقه و اعتقادی به کنکور نداری به نظرم بسیاری از حرفه و شغل‌هایی وجود دارد که حتی می‌توان در آنها موفق بود و حتی درآمد و زندگی بهتری داشت و کنکور آخر زندگی نیست.

 

پدر رتبه ۴ کنکور ریاضی: پسرم هیچ کلاس کنکوری نرفته است

در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار فارس با «امیر محمد شریفی‌زاده» پدر این نوجوان موفق گرگانی را می‌خوانید:

سوال: شغل شما و همسرتان چیست؟

پاسخ: من و همسرم دبیر رشته زیست هستیم و علاقه داشتیم فرزندمان علوم تجربی را ادامه دهد اما خودش رشته علوم ریاضی را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد و ما هم به علاقه وی احترام گذاشتیم.

سوال: در سابقه فرزندتان آمده که مقطع سوم ابتدایی را به صورت جهشی خوانده، با این موضوع مخالفتی نداشتید؟

پاسخ: برخی معتقد بودند که این اقدام خوبی نیست اما ما مشکلی نداشتیم و چون به هوش و استعدادش اعتقاد داشتیم مخالفت نکردیم و به نظرم مسیر درستی را ادامه داد.

سوال: فرزندتان از کلاس‌های کنکور هم استفاده کرده است؟

پاسخ: خیر، از کلاس کنکور استفاده نکرد چون در ایام تعطیلی مدارس در شیوع کرونا سعی خودش بر این بود از این زمان بهترین استفاده را داشته باشد و در منزل به بهترین نحو درس‌هایش را ادامه دهد.

نکته جالب برای من این بود که خودش برنامه‌ریزی می‌کرد و هر زمان که احساس می‌کرد برنامه‌هایش مفید نیست بلافاصله روش و ساعت درس خواندن را تغییر می‌داد.

حتی از مشاور هم استفاده نکرد و با توجه به اینکه من و مادرش هر دو دبیر کلاس‌های کنکور هستیم اما از ما هم کمک چندانی نگرفت و تمام برنامه‌ریزی‌ها را خودش انجام می‌داد.

برای درس ریاضی و فیزیک و عربی از زمان‌های فوق برنامه مدرسه و کمک یکی از بستگان برای آموزش بهتر استفاده کرد اما از هیچ کلاس کنکور یا موسسات کنکور استفاده نکرد.

سوال: روزی چند ساعت درس می‌خواند؟

پاسخ: زمان زیادی را برای درس خواندن استفاده نمی‌کرد و حتی تصورم این است اگر زمان بیشتری برای دست خواندن صرف می‌کرد می‌توانست رتبه یک شود گرچه پیش‌بینی من و خودش این بود رتبه دو رقمی کسب می‌کند اما خدا را شاکریم که توانست به موفقیت خوبی دست پیدا کند.

سوال: رشته مورد علاقه خودش چیست و شما علاقه داشتید یا علاقه دارید چه کاره شود؟

پاسخ: رشته مورد علاقه‌اش کامپیوتر است و همیشه می‌گوید می‌‌خواهم کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف قبول شوم و امیدوارم به خواسته‌هایش برسد.
ما دوست داشتیم به سمت پزشکی برود اما علاقه خودش کامپیوتر بوده و همچنان به این رشته علاقه دارد.

سوال: بهترین شاخصه فرزندتان چیست؟ 

پاسخ: بیشتر اهل مطالعه است و همیشه در جست‌وجوی اطلاعات جدید و بروز است.

حتی برخی اوقات شب‌ها می‌دیدم که آرام در اتاقش در حال قرآن خواندن است و حتی تاریخ اسلام مطالعه می‌کند و فرزند بسیار خوبی است و اکثرا در خانه است و با برنامه‌های تلویزیون، کتاب خواندن و بازی‌های کامپیوتری سرگم است.

مادرش همیشه برایش کتاب می‌خرید و به وی کمک می‌کرد و همیشه سعی کردیم فضای آرام و مناسبی را برای وی در منزل فراهم کنیم و همیشه سعی کردیم در انتخاب‌ها آزاد بگذاریمش.

گرچه علاقه ما بر این بود مسیر پزشکی را ادامه دهد اما اجازه دادیم که خودش انتخاب کند و مطمئن هستم که در مسیر انتخاب‌هایش موفق خواهد شد.

سوال: ممکن است فرزندتان پیشنهادات خارج از کشور داشته باشد، نظرتان در این خصوص چیست؟

پاسخ: من همیشه به پسرم گفته‌ام که ببیند خیر زندگی‌اش در کجاست اما همیشه تاکیدم بر این بوده که در ایران افراد موفق زیادی بوده‌اند که به کشور خدمت کرده‌اند.

در ایران شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی وجود دارند که می‌توان پیشرفت کرد و به کشور خدمت کرد و حتی سرمایه هم در این کشور وجود دارد اما هیچگاه سعی نکردم با مخالفت‌های مکرر و زیاد نگاهش را تغییر دهم اما اعتقادم بر این است در داخل کشور موفق‌تر و موثرتر خواهد بود.

سوال: حرف آخر؟

پاسخ: برای تمام فرزندان ایران زمین آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم همیشه نام ایران بر بلندای جهان بدرخشد.

گفت‌وگو: سالار احمدی

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول