اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بخت گره خورده بختگان باز شد/سطح آب تالاب بختگان 20 درصد افزایش یافت

نماینده مردم استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی گفت: بارندگی‌های اخیر به افزایش سطح آب دریاچه بختگان کمک موثری کرده، به طوری که سطح آب این دریاچه حداقل ۲۰ درصد افزایش یافته است.

بخت گره خورده بختگان باز شد/سطح آب تالاب بختگان 20 درصد افزایش یافت

فرهاد طهماسبی در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: اگرچه هنوز میزان دقیق افزایش سطح آب مشخص نشده، اما به طور تخمینی و طبق گفته ها سطح آب بختگان ۲۰ درصد افزایش یافته و بارندگی‌های اخیر کمک بسیاری به احیای این تالاب و دریاچه نموده است.
 
وی تصریح کرد: هرچند اگر حق آبه این دریاچه رهاسازی میشد، اثر کامل‌تری می گذاشت اما مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس با رهاسازی حق‌آبه در این فصل موافق نبود.

‏طهماسبی با اشاره به حادثه سیل رودبال و منطقه سلطان شهباز گفت: مقصر این حادثه را وزارت میراث فرهنگی و گردشگری می‌دانم چرا که منطقه سلطان شهباز یک مجموعه گردشگری است و باید زیرساخت لازم برای حضور این حجم از گردشگران را داشته باشد.

نماینده مردم استهبان و نیریز ادامه داد: چنان‌چه مجموعه میراث فرهنگی، اقدام به ساخت سکوهایی در منطقه سلطان شهباز نموده بود، ارتفاع سکوها می توانست از تلفات جلوگیری کند اما بی‌توجهی به این امر، حادثه‌ای تلخ و ناگوار را رقم زد.

وی خاطرنشان کرد: منابعی که برای جبران خسارات سیل پیش‌بینی شده، بسیار کم و محدود  است اما به دنبال این هستم تا از طریق این منابع خسارات مالی مردم جبران شود.

طهماسبی اظهار داشت: ‏در این خصوص قول های مساعدی هم برای جبران خسارات گرفتیم و موضوع پرداخت دیه به بازماندگان را نیز فعال کردیم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول