اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۲۵۰ واحد بوم‌گردی به اقامتگاه‌های استان سمنان افزوده می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه، ۲۵۰ واحد بوم‌گردی به مجموع اقامتگاه‌های بوم‌گردی این استان افزوده می‌شود.

۲۵۰ واحد بوم‌گردی به اقامتگاه‌های استان سمنان افزوده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان عصر امروز در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین این اداره کل، کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با هدف حمایت، ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و راه‌اندازی 250 اقامتگاه بوم‌گردی جدید امضا شد.

وی افزود: این تفاهم‌نامه با هدف توانمندسازی جوامع روستایی و نیازمندان با ایجاد فرصت‌های کسب و کار جدید، ایجاد اشتغال در نقاط روستایی و عشایری، افزایش روند مهاجرت معکوس از نقاط شهری به روستاها منعقد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: احیا، آموزش و تولید صنایع‌دستی در نقاط روستایی با هدف حضور گردشگران و رونق تولید و اشتغال، تأمین زیرساخت‌های لازم برای معرفی قابلیت‌های گردشگری روستایی و عشایری و ارتقاء و رونق گردشگری از دیگر اهداف امضای این تفاهم‌نامه مشترک است.

کرم‌زاده ادامه داد: اجرای این تفاهم‌نامه در بهبود معیشت جوامع محلی، حفظ و احیاء خانه‌های تاریخی و روستایی مؤثر است و بر اساس آن، کمیته امداد با پرداخت حمایت‌های مالی بلاعوض و یا تسهیلات ارزان‌قیمت نسبت به آماده‌سازی و ایجاد 250 واحد مسکونی روستایی برای تبدیل به اقامتگاه‌های بوم‌گردی اقدام می‌کند.

وی اضافه کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه اداره کل میراث فرهنگی نسبت به معرفی متقاضیان واجد شرایط پنج دهک پایین جامعه به کمیته امداد برای اخذ تسهیلات و یا دریافت حمایت‌های مالی، برگزاری جشنواره‌های گردشگری روستایی برای معرفی و فعال‌سازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی، تسهیل روند صدور مجوز اقامتگاه‌های بوم‌گردی، همکاری برای برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی و ... متعهد است.

به گزارش فارس؛ در حال حاضر بیش از 120 اقامتگاه بوم‌گردی در استان سمنان مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول