اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

شهردار اصفهان: مبارزه با فساد با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت

شهردار اصفهان گفت: اقداماتی طی سال اخیر در مسیر شفافیت و عدالت و مبارزه با مفاسد در شهرداری انجام شده و این اقدامات با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت.

شهردار اصفهان: مبارزه با فساد با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در نشست با اعضای شورای مرکزی دیده بان شفافیت و عدالت اصفهان ضمن تشریح اقدامات یک سال اخیر در مسیر شفافیت و عدالت و مبارزه با مفاسد در شهرداری، اظهار داشت: این اقدامات با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت.

وی با تبیین جزئیاتی از سامانه درخواست غیرحضوری (الکترونیکی  و بدون نیاز به مراجعه) پروانه ساختمان و نیز سامانه اعلام وقوع تخلف در شهرداری (سوت زنی)، افزود: سعی می‌کنیم تا پایان سال جاری، ۹۰ درصد خدمات شهرداری غیر حضوری شود.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه، علاوه بر مقابله با دلالی و برخورد با اشخاص مفسد، بر اصلاح فرایندها و مبارزه با فساد در فرآیندها اصرار می‌شود، افزود: هم‌اکنون پرونده‌های قابل توجهی در جریان مبارزه با فساد در شهرداری در دست بررسی است و عزم شهرداری و شورای شهر در این خصوص جدی و مستمر است.

شهردار اصفهانم بیان کرد: اصلی‌ترین نیت من برای حضور در این مسؤولیت؛ مبارزه با فساد، جمع کردن سفره رانت و بازگرداندن بخشی از اعتماد مردم به نظام بوده است و بر همین اساس، مبارزه با فساد از همان روز اول مسؤولیت، مدنظر بود.

وی با اشاره به فهرستی از امور مهم بلاتکلیف که در دست حل و فصل است، افزود: بعضی از این موارد چندین دهه لاینحل مانده بود مانند مسأله علی‌آباد کلنگان  که از سال ۱۳۴۷ تا کنون بلاتکلیف بود و حل و فصل شد.

در این جلسه، سیدمهران نحوی، رئیس دیده بان شفافیت و عدالت اصفهان، با تاکید بر اینکه دیده بان از مدیریت و کارشناسان شهرداری برای اقدامات انجام ‌گرفته در شفاف‌سازی اطلاعات و فرایندها به‌ویژه در تعریف و یا تقویت سامانه‌های هوشمند و حذف امضاهای طلایی و برخورد با توافقات مفسده خیز تشکر و قدردانی می کند، تاکید کرد:  برای هرگونه مساعدت و همکاری به‌عنوان یک سازمان مردم‌نهاد و غیر حکومتی، در جهت حذف مسیرها و فرایندهای فساد آور و تاریک و ایجاد رانت‌های ویرانگر آماده ایم.

وی همچنین بر اهمیت قرارگیری اطلاعات کامل مناقصات، قراردادها و مساعدت‌های مالی و افراد مرتبط با پروژه‌ها و اعضای هیئت‌امناها و نظایر آن در سامانه‌های شهرداری تاکید کرد و افزود: این امر، شهرداری را به مثابه اطاقی شیشه‌ای قرار می دهد و قابل نظارت توسط عموم مردم خواهد کرد.

نحوی با اشاره به اهمیت آموزش در روند مبارزه با فساد، از آمادگی سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت اصفهان در برگزاری دوره‌های آموزشی برای معاونین، مدیران، کارکنان، مرتبطان با شهرداری مانند کارشناسان، ناظران فنی، و مهندسین مشاور در موضوع عدالت، مبارزه با فساد و شفافیت خبر داد و افزود: آموزش‌های عمومی مردمی و خاص برای سوت زنی در جوامع اولویت‌دار مانند رسانه‌ها، خبرنگاران، بسیج، کانون‌های فرهنگی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای تربیت خبرنگاران حقیقت‌یاب در موضوع عدالت، مبارزه با فساد و شفافیت از جمله مواردی است که قابلیت اجرا خواهند داشت.

در پایان جلسه، شهردار اصفهان با استقبال از پیشنهادات دیده‌بان به ویژه در برگزاری دوره‌های آموزشی تاکید کرد: در مسیر شفافیت و مبارزه با فساد، بخصوص در تغییر نگرش‌ها حتما از کمک دیده‌بان استفاده خواهیم کرد.

خبرنگار: جلال سلمانی

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول