اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  تحلیل بین الملل

تردید شهروندان افغانستان درباره کشته شدن الظواهری توسط آمریکا

یک رسانه غربی از شک و تردید شهروندان افغانستان نسبت به صحت کشتن سرکرده گروه تروریستی القاعده در حمله پهپادی آمریکا خبر داد.

تردید شهروندان افغانستان درباره کشته شدن الظواهری  توسط آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بسیاری از شهروندان افغا‌ستان روز سه‌شنبه نسبت به خبر کشته شدن «ایمن الظواهری» سرکرده القاعده در کابل در اثر حمله پهپادی آمریکا ابراز تردید کردند و گفتند که نمی‌توانند باور کنند ایمن الظواهری در بین آنها در نقطه‌ای از «کابل» پنهان شده بود.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بامداد سه‌شنبه، (۲ آگوست)  درباره حمله پهپادی روز یکشنبه به هدفی در کابل، پایتخت افغانستان توضیح داد و در یک نشست خبری در کاخ سفید گفت: «ایمن الظواهری، رهبر گروه تروریستی القاعده را در افغانستان کشتیم. الظواهری باعث کشته‌شدن بسیاری از آمریکایی‌ها در حملات مختلف شده بود.»

«خبرگزاری فرانسه» در گزارشی در این باره نوشت  جو بایدن ترور الظواهری را اعلام کرد و گفت: «عدالت در قبال این مصری با ۲۵ میلیون دلار جایزه برای سر او برقرار شده است.»

یک مقام ارشد آمریکایی نیز گفت که این پیرمرد ۷۱ ساله در بالکن یک خانه سه طبقه در محله مجلل  «شرپور» اقامت داشت بود که با دو موشک هلفایر هدف قرار گرفت.

طالبان اوایل سه‌شنبه اعتراف کرد که ایالات متحده یک حمله هواپیمای بدون سرنشین انجام داده است، اما جزئیاتی از تلفات آن ارائه نکرد و نامی از الظواهری نبرد.

 

وزارت کشور افغانستان روز یکشنبه گزارش‌ها درباره حمله هواپیمای بدون سرنشین را رد کرده بود، اما «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان روز سه‌شنبه گفت که تحقیقات در این زمینه در حال اجراست.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه در کابل به سراغ شهروندان افغانستان رفته و نظر آن‌ها را در این زمینه جویا شد.«فهیم شاه» یکی از شهروندان افغانستانی گفت: «ما از گذشته تاکنون چنین تبلیغاتی را تجربه کرده ایم و آن‌ها وقعیت  نداشتند.در واقع، من فکر نمی‌کنم او اینجا کشته شده باشد.»

«عبدالکبیر» ساکن کابل نیز گفت که صبح یکشنبه صدای حمله را شنید. او  از ایالات متحده خواست که ثابت کند چه کسی کشته شده است.

او گفت: «آنها باید به مردم و به دنیا نشان دهند که «ما این مرد را هدف قرار دادیم و این شواهد موجود است.ما فکر می‌کنیم که آنها شخص دیگری را کشتند و اعلام کردند که این رئیس القاعده است. مکان‌های زیادی وجود دارد که او می‌توانست پنهان شود در پاکستان یا حتی در عراق.»

«محمد بلال» از دانشجویان افغانستانی نیز به خبرگزاری فرانسه گفت که بعید می‌داند الظواهری در کابل زندگی می‌کرده است.

بلال گفت: «این یک گروه تروریستی است و فکر نمی‌کنم آنها رهبر خود را به افغانستان بفرستند. سران بیشتر گروه‌های تروریستی، از جمله طالبان، زمانی که با نیروهای سابق افغانستان درگیر بودند، یا در پاکستان یا در امارات زندگی می‌کردند.»

یک زن خانه دار در کابل که خواست نامش فاش نشود، گفت که از شنیدن خبر قتل الظواهری شوکه شده است. او گفت: «خیلی ناراحت کننده است که بدانیم او اینجا زندگی می‌کرده است.»

یک مغازه دار ساکن کابل که مایل به افشای نام خود نبود، گفت که چندان تعجبی نکرده است. وی توضیح داد: «هر گروه تروریستی می‌تواند وارد سرزمین ما شود، از آن استفاده کند و به راحتی خارج شود. ما دولت خوبی نداریم، ما نمی‌توانیم از خود، خاک و دارایی خود محافظت کنیم.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول