اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سفر هیات‌های تجاری جمهوری‌های روسیه به قرقیزستان

یک هیئت تجاری از تاتارستان و باشقیرستان متشکل از حدود 50 نماینده از 30 شرکت روسی در تولید، تجارت و ارائه خدمات در بخش‌های مختلف اقتصادی وارد قرقیزستان شدند.

سفر هیات‌های تجاری جمهوری‌های روسیه به قرقیزستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، یک هیئت تجاری از تاتارستان و  باشقیرستان متشکل از حدود 50 نماینده از 30 شرکت روسی در تولید، تجارت و ارائه خدمات در بخش‌های مختلف اقتصادی وارد «بیشکک» شدند.

ریاست هیئت تاتارستان را «شمیل آگیف»، رئیس اتحادیه اتاق بازرگانی و صنایع این و ریاست هیئت باشقیرستان را «تیمور حکیموف» رئیس اتاق بازرگانی این کشور بر عهده‌ دارند.

هیئت‌های تجاری از فدراسیون روسیه علاقه مند به یافتن شرکای تجاری برای همکاری متقابل سودمند و برقراری ارتباط هستند.

این هیئت شامل تولیدکنندگان مصالح ساختمانی و تجهیزات صنعتی، مبلمان، لباس بافتنی، لباس کار، مواد اولیه غذایی، روغن نباتی و همچنین شرکت‌های حمل و نقل بین المللی هستند.

این هیات با «مارات شارشکیف» رئیس اتاق بازرگانی و صنایع قرقیزستان دیدار و گفت و گو کردند.

در این نشست  شارشکیف با اشاره به اینکه تاتارستان و باشقیرستان کشورهای نزدیک به قرقیزستان هستند، از تقویت همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین کشورها حمایت کرد.

در مجموع روسای اتاق‌های سه جمهوری همبستگی خود را در تلاش برای بهره مندی حداکثری از این بازدید در قالب انعقاد تفاهم نامه‌ها و قراردادها اعلام کردند.

 به عنوان بخشی از ماموریت تجاری، امروز اتاق بازرگانی و صنعت قرقیزستان یک مجمع نشست تجاری با حضور کارآفرینان روسی و داخلی برگزار می‌کند که در آن شرکت کنندگان این فرصت را خواهند داشت تا به طور مستقیم در مورد شرایط و راه‌های همکاری بحث کنند.

علاوه بر این، اتاق بازرگانی و صنایع قرقیزستان امکان بازدید از شرکت‌های قرقیزی که طرف روسی آن‌ها را به عنوان شرکای بالقوه می‌بیند، را سازماندهی می‌کنند.

همچنین «دانیار امانگلدیف» وزیر اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان نیز با هیئت تجاری تاتارستان و باشقیرستان دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر اقتصاد و بازرگانی تاکید کرد که قرقیزستان از ماهیت استراتژیک مشارکت جامع بین دو کشور قدردانی می‌کند  زیرا هدف آن تقویت بیشتر روابط همه جانبه با روسیه از جمله با تاتارستان و باشقیرستان است. 

امانگلدیف خاطرنشان کرد: با توجه به ماهیت استراتژیک روابط قرقیزستان و روسیه، بیش از هر زمان دیگری برای بیشکک مهم است که انگیزه جدیدی به گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی و همکاری‌های صنعتی و سرمایه گذاری بدهد.

خاطر نشان می‌شود که در این نشست از طرف قرقیزستان نماینده، صندوق حمایت از توسعه گردشگری و همچنین هلدینگ میراث بزرگ عشایر شرکت کردند و در مورد پروژه‌هایی در زمینه همکاری‌های صنعتی، بخش گردشگری و همچنین مسائل دیگر گفت و گو کردند.

همچنین نمایندگان هیئت تجاری تاتارستان و باشقیرستان در مورد روابط تجاری و اقتصادی، سرمایه گذاری‌ها و ظرفیت‌های گردشگری این جمهوری‌ها سخنرانی کردند.

در ادامه این دیدار طرفین برای همکاری‌های مثمر ثمر و امیدوارکننده ابراز امیدواری کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول