اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

انتقاد یک تشکل دانشجویی از تصمیمات اخیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم‌پزشکی

انجمن اسلامی دانشگاه شهید بهشتی در نامه‌ای به دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی تصمیمات اخیر این شورا را مصداق نقض عدالت آموزشی در بدنه وزارت بهداشت دانست.

انتقاد یک تشکل دانشجویی از تصمیمات اخیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم‌پزشکی

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، انجمن اسلامی دانشگاه شهید بهشتی طی نامه‌ای خطاب به دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی خواستار بررسی مجدد مصوبه اخیر این شورا مبنی بر تصویب مجوز صدور ورود دانشجویان خارج به داخل کشور شدند. 

متن این نامه به شرح ذیل است:

احتراما همانگونه که مستحضرید امروز یکی از مهم ترین سرمایه های کشور، دانشگاه ها،جوانان و امیدواری آنهاست و یکی از وظایف اصلی جامعه دانشگاهی حرکت در جهت عدالت و رفع نارسایی هاست.

پیرو تصمیمات جلسه سوم مرداد ماه سال ۱۴۰۱ مبنی بر مجوز ورود دانشجویان خارج از کشور به داخل و حسب دغدغه همیشگی، بر خود لازم دانستیم نکاتی را خدمتتان عرض نماییم .

۱- در حالی که طیف قابل توجهی از دانش آموزان ایرانی علاوه بر دست و پنجه نرم کردن با امکانات محدود و مشکلات فراوان آموزشی از مسیری به نام کنکور که شاید ایده آل ترین راه  برای سنجش سطح علمی نباشد، گذر می‌کنند؛ تصمیمات اخیر شورای عالی برنامه ریزی مصداق کامل نقض عدالت آموزشی در بدنه وزارت بهداشت می‌باشد. این در حالیست که مقام معظم رهبری در بیانات خود  تاکید بر عدالت آموزشی داشته  و آن را حساس تر از گذشته برشمرده اند.

معتقدیم که دانشگاه می‌بایست بستری مناسب در جهت رشد و شکوفایی دانشجویان با استعداد این سرزمین تلقی گردد و نباید تبدیل به محلی برای طیفی خاص شود.

۲-به نظر می‌رسد این مصوبه سبب تسهیل حضور دانشجویانی در دانشگاه های کشور می‌شود که عمدتا تراز علمی قابل قبولی ندارند. تصاحب صندلی های دانشگاهی نخبگان این کشور، توسط این گروه از دانشجویان خسارات جبران ناپذیری را به نظام سلامت و علوم پزشکی وارد خواهد کرد. به نحوی دیگر این چنین تصمیماتی بازی با سلامت آیندگان است.

۳- در مصاحبه اخیر منتشر شده جنابعالی در خصوص برگزاری آزمون صلاحیت علمی، خاطر نشان می‌کنیم آزمون صلاحیت علمی به هیچ عنوان نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای کنکور سراسری که مجرای عمومی ورود دانش آموزان به دانشگاهاست، قرار گیرد. اجرای چنین مصوبه ای به معنای حقیقی دور زدن کنکور سراسری و فرار از ارزیابی است.

در پایان برخود لازم می‌دانیم تا نگرانی های خود به هرگونه تصمیم نادرست در این خصوص را اعلام نماییم و از جنابعالی خواهشمندیم با بررسی همه جوانب، به دور از هرگونه سوگیری به تصمیم مجدد اقدام نمایید.

همچنین اعلام می‌داریم، جنبش دانشجویی انقلابی و مسلمان جهت جلوگیری از بی عدالتی و سرخوردگی خیل عظیم دانش آموزان تا بررسی مجدد تصمیمات اخیر و شفافیت کامل، این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، تصمیمات شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی مبنی بر صدور مجوز ورود دانشجویان خارج از کشور به داخل از سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۲ با آزمون صلاحیت علمی در رشته‌های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی است.

انتهای پیام/ ت 46

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول