اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

نگهداری سگ که برای دیگران ایجاد مزاحمت کند، امکان پیگیری قضائی دارد

سخنگوی قوه قضائیه گفت: شهرداری بر اساس بند 15ماده 55 قانون شهرداری ها موظف است نسبت به جمع آوری حیوانات آسیب رسان اقدام کند.

نگهداری سگ که برای دیگران ایجاد مزاحمت کند، امکان پیگیری قضائی دارد

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه در گفتگو با خبرنگار قضائی خبرگزاری فارس در خصوص سگ های ولگرد در سطح شهر اظهار کرد: شهرداری بر اساس بند 15 ماده 55 قانون شهرداری ها موظف است نسبت به جمع آوری حیوانات آسیب رسان اقدام کند. 

وی در خصوص ایجاد مزاحمت نگهداری سگ ها در آپارتمان برای دیگر همسایه ها بیان کرد: اگر نگهداری هر حیوانی در آپارتمان منجر به تعرض به حقوق دیگران شود، در صورت شکایت قابل پیگیری حقوقی است. 

به گزارش فارس، بر اساس بند 15 ماده 55 قانون شهرداری ها عنوان شده است: «جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و اعلام اینگونه بیماری ها بوزارت بهداری و مؤسسات بهداشتی و دامپزشگی و شهرداری‌های مجاور هنگام بروز آنها و دور نگاهداشتن بیماران مبتلاء به امراض ساریه و جمع‌آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض و مضر و ولگرد و ممانعت از چرا و گردش چارپایان و احشام در شهر و دفع و اتلاف حشرات.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول