اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نوه نلسون ماندلا: پدربزرگم رژیم صهیونیستی را معادل آپارتاید می‌دانست

نوه «نلسون ماندلا» رهبر فقید کشور آفریقای جنوبی در دیدار با رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:‌ نلسون ماندلا رژیم صهیونیستی را معادل آپارتاید می‌دانست.

نوه نلسون ماندلا: پدربزرگم رژیم صهیونیستی را معادل آپارتاید می‌دانست

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، «مندلا ماندلا»  نوه «نلسون ماندلا» رهبر فقید کشور آفریقای جنوبی که برای دریافت جایزه خود در هفتمین دوره جایزه حقوق بشر اسلامی در تهران شرکت کرده است ، امروز (چهارشنبه 12مردادماه) با زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

الهیان ضمن خوش آمدگویی و اظهار خرسندی از اینکه «مندلا ماندلا» برنده جایزه حقوق بشر اسلامی شده اند، بیان داشت: با توجه به سوابق مبارزاتی جنابعالی استحقاق دریافت این جایزه را دارید.

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش های نلسون ماندلا رهبر فقید آفریقای جنوبی در مبارزه با رژیم های آپارتاید جهان گفت: نلسون ماندلا رژیم صهیونیستی را معادل آپارتاید می‌دانست و ادبیات‌سازی در عرصه بین‌الملل بر علیه رژیم اشغالگر قدس را مورد تاکید قرار می‌داد.

الهیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت تقویت همکاری های پارلمانی ایران و آفریقای جنوبی ابراز امیدواری کرد، گروه دوستی پارلمانی میان مجالس دو کشور هر چه زودتر شکل بگیرد.

«مندلا ماندلا» نیز در این دیدار از مهمان نوازی مقامات ایرانی تشکر و قدردانی کرده و روابط ایران و آفریقای جنوبی را محصول عُلقه‌ها و روابط میان بنیان‌گذاران دو کشور دانست.

وی، با معرفی نلسون ماندلا به عنوان یک نماد جهانی برای صلح و آزادی و با اشاره به مبارزات 67 ساله پدربزرگ خویش در راه صلح و آزادی و حقوق بشر افزود: بایستی این میراث را حفظ و آرمان‌مان را ادامه دهیم.

مندلا ماندلا با اشاره به تلاش ها در مجامع بین المللی برای دفاع از آرمان فلسطین افزود: باعث خرسندی است که با سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب جنبش عدم تعهد برای دفاع از مظلومان جهان و تضمین آرمان های حقوق بشر و صلح و آزادی همکاری داشته باشیم.

نوه ماندلا در پایان بر توسعه همکاری ها و آشنایی هرچه بیشتر مردم دو کشور با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود طرفین تاکید کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول