اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

کره شمالی: حق ندارید از تسلیحات اتمی ما انتقاد کنید

نمایندگی دائم کره شمالی در سازمان ملل می‌گوید هیچ کسی حق ندارد از این کشور به دلیل استفاده از حق دفاع از خود با تسلیحات اتمی، انتقاد کند.

کره شمالی: حق ندارید از تسلیحات اتمی ما انتقاد کنید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، انتقادهای مقامات غربی از جمله آمریکا و سازمان ملل از برنامه موشکی و اتمی کره شمالی، با واکنش تند پیونگ‌یانگ همراه شد.

نمایندگی دائم کره شمالی در سازمان ملل بامداد پنجشنبه طی بیانیه‌ای گفت هیچ کسی حق ندارد از این کشور به دلیل استفاده از حق دفاع از خود با تسلیحات اتمی، انتقاد کند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، این بیانیه ضمن اشاره به عدم عضویت کره شمالی در پیمان منع اشاعه اتمی (ان‌پی‌تی)، در واکنش به اتهام‌زنی‌های سازمان ملل مبنی بر اینکه برنامه اتمی پیونگ‌یانگ تهدیدی برای کل جهان است، صادر شد.

نمایندگی پیونگ‌یانگ توضیح داد: «مدت‌ها پیش، کره شمالی از طریق یک رویه قانونی بر اساس ماده مربوطه پیش‌بینی شده در ان‌پی‌تی، از این معاهده خارج شد. بر این اساس، هیچ کس حق ندارداز کره شمالی به عنوان یک کشور دارای تسلیحات اتمی که عضو ان‌پی‌تی هم نیست، به‌دلیل استفاده از حق دفاع از خود انتقاد کند».

پیش از این نیز «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در هشداری به آمریکا و کره جنوبی گفته بود که بازدارندگی اتمی این کشور آماده شده و چیزی نمی‌تواند مانع «سلاح مطلق» پیونگ‌یانگ شود. (جزئیات بیشتر)

سخنرانی کیم پس از آن انجام شد که مقامات سئول و واشنگتن گفتند پیونگ‌یانگ تدارکات برای انجام اولین آزمایش اتمی خود از سال ۲۰۱۷ را تکمیل کرده است. کره شمالی در ماه‌های اخیر موشک‌های مافوق صوت و موشک‌هایی را آزمایش کرده است که می‌گوید می‌توانند تسلیحات اتمی تاکتیکی حمل کنند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول