اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

آغاز بزرگترین رزمایش چین در نزدیکی تایوان

رسانه‌های چینی از آغاز بزگترین رزمایش ارتش این کشور در آب‌ها و حریم هوایی نزدیک تایوان خبر دادند.

آغاز بزرگترین رزمایش چین در نزدیکی تایوان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بزرگترین رزمایش ارتش چین در پیرامون تایوان امروز (پنجشنبه) و پس از سفر تحریک‌‌‌آمیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره، آغاز شد.

تلویزیون چین اعلام کرده این رزمایش چهار روزه که تا روز یکشنبه ادامه دارد، از حدود ساعت ۱۲ ظهر به وقت محلی (۸:۳۰ به وقت تهران) آغاز شده و شامل استفاده از مهمات جنگی است.

رسانه دولتی چین گزارش داد:« شش منطقه اصلی در اطراف جزیره برای تمرین رزمی انتخاب شده و در مدت انجام رزمایش کشتی‌ها و هواپیماها نباید وارد آب‌ها و حریم‌هوایی این مناطق شوند».

خبرگزاری فرانسه نوشته رزمایش «ارتش آزادی‌بخش چین» که در چند منطقه در اطراف تایوان برگزار می‌شود، در برخی نقاط در فاصله ۲۰ کیلومتری سواحل این جزیره است.

مناطق رزمایش چین در نزدیکی تایوان

 

رزمایش نیروی دریایی چین در نود و پنجمین سالگرد تأسیس ارتش این کشور که در روزهای اخیر برگزار شده است

 

وزارت دفاع تایوان اما در بیانیه‌ای گفته این رزمایش را به دقت تحت‌نظر و آمادگی مقابله با هرگونه تنش و درگیری را دارد ولی به‌دنبال چنین چیزی نیست. تایوان همچنین این رزمایش را «حرکتی نامعقول برای به چالش‌کشیدن نظم بین‌المللی» خوانده است.

پکن اما در واکنش‌ به انتقادات و با اشاره به تحریک‌آفرینی‌های آمریکا و متحدانش، از برگزاری این رزمایش دفاع  و آن‌را «ضروری و مشروع» توصیف کرده است.

روزنامه چینی «گلوبال تایمز» به نقل از کارشناسان نظامی نوشته این رزمایش در نوع خود «بی‌سابقه» است و برای اولین بار موشک‌هایی از فراز تایوان عبور خواهد کرد. ارتش چین همچنین برای اولین بار از توپخانه بردبلند با تسلیحات جنگی در تنگه تایوان استفاده خواهد کرد.

تنش‌ها در تایوان پس از سفر پلوسی به این جزیره شدت گرفته است. چین تایوان را یک استان خود می‌داند و با سفر مقامات خارجی به این جزیره مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول