اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

وداع مردم نکا با شهدای مدافع حرم و پایان انتظار ۶ ساله

وداع مردم شهیدپرور نکا با ۲ شهید مدافع حرم و پایان انتظار ۶ ساله برای بازگشت در میان غم و اندوه و عزاداری برگزار شد.

وداع مردم نکا با شهدای مدافع حرم و پایان انتظار ۶ ساله

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، آیین وداع عاشورایی با پیکر ۲شهید مدافع حرم شهیدان سردار حاج رحیم کابلی و سردار عبدالله اسکندری شهدای تازه تفحص شده سوریه با حضور مردم ولایتمدار و شهیدپرور نکا درحالی در هوای گرم‌مرداد ماه برگزار شد که انبوه جمعیت حاضر در مراسم و عزاداری عاشورایی دل همه را به درد می‌آورد.

شهید حاج رحیم کابلی مردی از دیار شرق مازندران و شهرستان بهشهر بود؛ اما آنچنان خود را در دل همه جا کرده بود که نه تنها بهشهر و نکا و گلوگاه در شرق مازندران که استان برایش غرق در ماتم شد، برای مردی که جز مهربانی و لبخند از او بیاد نداریم.

و حالا امروز نکا میزبان حاج رحیم خندان و شادی است که همیشه آرزوی شهادت داشت و التماس شهادت یکی از خواسته های این شهید ارزشمند بود.

نکا هم همچون شهر همجوار خود بهشهر، شهر شهید کابلی این روزها غرق در عزا و ماتم است و چه خوب مردم نکا از این شهید و شهدای مدافع حرم استقبال کردند و در اجتماع عزاداران حسینی مرد و زن برای شهدای مدافع حرم حاضر در این مراسم سرداران‌ حاج رحیم کابلی و عبدالله اسکندری سنگ تمام گذاشتند و با نوحه‌خوانی و سینه‌زنی حق خود را ادا کردند.

مرحبا بر این مردم و مسؤولانی که جانانه ایستادند تا خون شهدا زنده بماند و حضورشان طوطیان چشمان مان.

نکا در طول دوران‌مقدس تاکنون بیش از ۴۳۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و بیشترین شهدای مدافع حرم استان‌مازندران از شهرستان نکا هستند و حالا هم در وداع با ۲ آلاله زینبی از سوریه بار دیگر حضورشان در مراسم شهدا و عشق و ارادتشان به شهدا و سالار شهیدان را ثبت کردند.

*شهدا سرمایه‌های بزرگ انقلاب هستند

امام جمعه نکا در این‌مراسم گفت: عشق و ارادت به امام حسین(ع) و حجاب سرمایه است و نگهداشت آن مهم است و باید عشق و علاقه به امام حسین(ع) را در وجودمان افزایش دهیم.

حجت الاسلام‌محمدصادق محمدی لایینی اظهار کرد: حجاب سرمایه بزرگی است که شهدای ما در وصیت نامه هایشان به آن تاکید داشتند؛ باید ارزش و سرمایه این حجاب را پاس بداریم.

شهدا ارزش‌های بزرگ انقلاب و نظام ما هستند و برای ما افتخار و امنیت آوردند و باید قدر این شهدا و خانواده شهدا را بدانیم و در نکوداشت این ارزش‌ها تلاش کنیم.

امام جمعه نکا گفت: غدیر، امیر، امام حسین، حجاب، زیارت عاشورا، شهدا، دعای ندبه، عزاداری‌ها و... ارزش‌ها و سرمایه‌های ما هستند که باید این سرمایه‌ها را حفظ کنیم و سعادت و نیکبختی ما در گرو این ارزشهاست.

 

آری مردم نکا در حالی با ۲ شهید مدافع حرم در میدان‌ جانبازان نکا و در یک روز گرم وداع کردند که دلهایشان همچنان با شهداست و دفاع آخر را برای حضور در کنار شهید در مصلای بهشهر در شب تاسوعای حسینی و حضور در مراسم تشییع شهید حاج رحیم کابلی در روز تاسوعا با شهید بودن قرار دادند تا ادای دینی باشد برایشان در قبال شهدا.

انتهای پیام/۸۶۰۰۲ /غ/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول