اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ابراز خرسندی تاجیکستان و ژاپن از سطح همکاری فعلی بین دو کشور

در دیدار وزیر خارجه تاجیکستان با رئیس گروه دوستی بین پارلمانی این کشور و ژاپن روابط بین «دوشنبه» و «توکیو» مثبت ارزیابی شد.

ابراز خرسندی تاجیکستان و ژاپن از سطح همکاری  فعلی بین دو کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سراج الدین مهرالدین»، وزیر امور خارجه تاجیکستان با «کیجی فورویا»، رئیس گروه دوستی بین پارلمانی این کشور و ژاپن در شهر «دوشنبه» دیدار کرد.

بر اساس گزارش دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه تاجیکستان، در جریان این دیدار دو طرف بر دستاوردهای مثبت 30 سال روابط دیپلماتیک بین «دوشنبه» و «توکیو» تاکید و نقش روابط بین پارلمانی و سهم گروه دوستی بین پارلمانی در توسعه روابط دوجانبه را مثبت ارزیابی کردند.

هر دو طرف از سطح همکاری دو کشور در زمینه‌های اجتماعی - اقتصادی، آموزش پرسنل و ارتباطات علمی و فرهنگی، بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل و لجستیک، تحقق اسناد در زمینه همکاری از قبل به امضا رسیده و اجرای توافقنامه‌ها ابراز رضایت و بر لزوم تقویت بیشتر همکاری متقابل سودمند برای هر دو کشور، تاکید کردند.

در بخش دیگری این دیدار به اهمیت تعامل در چارچوب گفت و گوی «آسیای مرکزی+ژاپن» به عنوان یک پلت‌فرم قابل اعتماد و واقعی در برقراری تعامل و همکاری عملی بین ژاپن و آسیای مرکزی اشاره شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول