اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

۸۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی وارد بازار کار می‌شوند

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: ۷۵ تا ۸۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشجویان جامع علمی کاربردی وارد بازار کار شده و به شغل پایدار دست پیدا می‌کنند.

۸۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی وارد بازار کار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علی صدر در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان با اشاره به اینکه ۷ هزار دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان تحصیل می‌کنند، عنوان کرد: این تعداد دانشجو در چهار حوزه مدیریت و خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر همچنین گردشگری و کشاورزی مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: در بخش کشاورزی و خدمات گردشگری برنامه‌هایی در دست اقدام است که توسعه اشتغال را با نگاه فعلی به دنبال دارد با نگاه آینده پژوهشی نیز بخش‌های مربوط به آی تی و فناوری ۱۲۵ رشته به مراکز مختلف استان اضافه می‌شود.

 معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه ۳ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی متعلق به استان است، افزود: سه درصد دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی(در کشور) هم مربوط به لرستان است.

صدر تعداد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی کشور را ۲۲۰ هزار عنوان کرد و گفت : این تعداد دانشجو در ۵۷۱ مرکز مشغول تحصیل هستند.

به گفته وی ۷۵ تا ۸۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشجویان جامع علمی کاربردی وارد بازار کار شده و به شغل پایدار دست پیدا می‌کنند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور به ایجاد خانه‌های خلاق در سه استان خوزستان، کردستان و خراسان شمالی هم اشاره کرد و افزود: توافق خوبی با معاون علمی و فناوری رییس جمهور داشته‌ایم که ۳ توافق از ۱۰ توافق اولیه به مرحله اجرا رسیده و قرار است ۷ توافق دیگر هم اجرایی شوند.

صدر خاطر نشان کرد: قرار است با کمک دانشگاه جامع علمی کاربردی خانه‌های خلاق منجر به محصول دانش بنیان شوند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: یکی از برنامه‌های ما این است که اشتغال، آموزش و صلاحیت حرفه‌ی را در قالب سه ضلع مثلث مد نظر داشته باشیم، در واقع هدف ما این است که می‌خواهیم متخصص تحویل جامعه بدهیم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در پایان صحبت‌های خود با بیان اینکه اشتیاق به مناصب دولتی زیاد است، افزود: این در حالی است که باید به سمت کارهای مهارتی پیش برویم و این امر نیازمند فرهنگ‌سازی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول