اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمایت ائتلاف «حیدرالعبادی» از برگزاری دوباره انتخابات

یک نماینده عضو ائتلاف النصر عراق با حمایت از ایده رهبر جریان صدر برای برگزاری انتخابات زودهنگام، گفت که شرایط به سمت بهبودی پیش می‌رود.

حمایت ائتلاف «حیدرالعبادی» از برگزاری دوباره انتخابات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عقل الردینی» عضو ائتلاف النصر به رهبری «حیدر العبادی» امروز (پنج‌شنبه) گفت که نظر «مقتدی صدر» برای برگزاری مجدد انتخابات به نظر این گروه سیاسی نزدیک است و شرایط در حال بهبودی است.

او به وبگاه «ارث نیوز» گفت که اعلام موضع ائتلاف النصر از زبان حیدرالعبادی سخن مقتدی الصدر را تأیید کرد و نشان داد که به تحقق ابتکار برگزاری انتخابات زودهنگام نزدیک هستیم. 

«عقل الردینی» در ادامه با بیان اینکه در این صورت حرمت خون مردم عراق نیز حفظ می‌شود، افزود: «ما حامی اصلاحات مد نظر مقتدی الصدر هستیم و لازم است تا برای تحقق این موضوعات اجماع ملی وجود داشته باشد.»

به گفته این عضو ارشد ائتلاف النصر، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح و تعدادی دیگر از گروههای سیاسی با این طرح موافق هستند و از این رو بر خلاف هفته گذشته اکنون شرایط سیاسی به سمت آرام شدن پیش می‌رود.

بیان موضع ائتلاف الفتح از زبان الردینی پس از آن است که  «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر، شامگاه دیروز (چهارشنبه)، خواستار انحلال پارلمان عراق و سپس برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور شد و در عین حال از حامیان خود خواست که به تظاهراتشان تا زمان تحقق مطالباتشان ادامه دهند.

دفتر العامری پس از این موضع‌گیری سید مقتدی الصدر، امروز، درخواست رهبر جریان صدر برای برگزاری انتخابات زودهنگام مجدد در عراق را تأیید و اعلام کرد که انتخابات پیشین با شبهه‌ها و اعتراضات بسیاری همراه بود.

با این حال به نظر می‌رسد که حزب دموکرات کردستان عراق که هم پیمان سال‌های اخیر جریان صدر به شمار می‌رود، با ایده برگزای دوباره انتخابات موافق نیست، در این رابطه  «فاضل میرانی» دبیر دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق در پاسخ به درخواست رهبر جریان صدر مبنی بر انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام گفت که این، کار ساده‌ای نیست.

او گفت که جریان صدر از پارلمان استعفا داده و با این حال چگونه می‌خواهد پارلمان را منحل کند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول