اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پخت ۷۲دیگ غذای نذری به نیت شهدای کربلا و 72 شهید زنجانی

رئیس گروه جهادی نذرواره ۷۲ خوان احسان حسینی گفت: به همت مرکز نیکوکاری حضرت ابوالفضل و گروه جهادی نذرواره ۷۲ خوان احسان حسینی، ۷۲ دیگ غذای نذری در پیاده‌راه‌ سبزه‌میدان زنجان پخت و توزیع می‌شود.

پخت ۷۲دیگ غذای نذری به نیت شهدای کربلا و 72 شهید زنجانی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی جعفری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران به پخت و توزیع غذای ۱۰ تا ۱۱ هزار پرس غذای نذری همزمان با هفتم محرم در زنجان، اشاره کرد و اظهار داشت: توزیع این غذای نذری روز جمعه ۱۴ مرداد همزمان با هفتم محرم، ساعت ۷ عصر در پیاده‌راه سبزه‌میدان انجام می‌شود.

رئیس گروه جهادی نذرواره ۷۲ خوان احسان حسینی با تاکید بر اینکه آیین پخت و توزیع غذای نذری با حضور معنوی  ۷۲ شهید از شهرستان زنجان، برگزار می‌شود، تصریح کرد: قاب عکس۷۲ شهید به نیت ۷۲ شهید کربلا، در کنار ۷۲ دیگ غذای نذری، زینت افزای این محفل بوده و بر فضای معنوی حاکم بر آن خواهد افزود.

وی، با بیان اینکه آیین پخت و توزیع این غذای نذری با برنامه‌های فرهنگی همراه است، اظهار داشت:  اجرای سرود، مداحی و برنامه‌های ویژه کودکان در ایستگاه فرهنگی کودک، از جمله این برنامه‌ها است که از عصر روز  پنجشنبه آغاز می‌شود.

جعفری به حضور بعضی از مسئولان در آیین پخت و توزیع غذای نذری هم اشاره کرد و افزود: ایجاد ایستگاه صلواتی هم از دیگر برنامه‌های جنبی این مراسم عنوان کرد.

به گفته رییس مرکز نیکوکاری حضرت ابوالفضل(ع) و گروه جهادی نذرواره ۷۲ خوان احسان حسینی،  تا پایان ماه محرم و صفر، ۴۰ هزار پرس غذای نذری دیگر هم پخت و توزیع می‌شود که  مجموع غذای نذری در این ۲ ماه به ۵۰ هزار پرس می‌رسد.

وی اظهار داشت: پخت ۴ هزار پرس غذای نذری همزمان با عید غدیر‌خم و ۵۰ هزار پرس در ماه رمضان از دیگر اقدامات این مرکز خیریه در راستای ایجاد فرصت بهره‌مندی مردم از اطعام علوی و حسینی است.

جعفری همچنین به اعزام ۱۴ اتوبوس زائر اولی حرم امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: این زائران که توسط مرکز نیکوکاری شناسایی می‌شوند، مهر ماه سال جاری به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول