اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

رتبه عالی مردم کهگیلویه و بویراحمد از زبان رئیس کمیته امداد کشور

رئیس کمیته امداد کشور به رتبه عالی از اقدامات مومنانه مردم کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد.

رتبه عالی مردم کهگیلویه و بویراحمد از زبان رئیس کمیته امداد کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مرتضی بختیاری در جمع مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آمار بسیار خوب استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص پرداخت زکات و همچنین موضوعات دیگر گفت: امسال در ۴ ماهه اول ۱۰۰ درصد زکات استان محقق شده که نشانگر خدمات خوب ائمه جمعه و راهبری نماینده ولی فقیه و حمایت‌های مسئولان و به خصوص سازمان تبلیغات اسلامی و جهاد کشاورزی استان بوده است.

وی گفت: هر چند کهگیلویه و بویراحمد استانی محروم بوده اما در این زمینه در زمره استانهای اول کشور قرار دارد.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه تعداد ایتام استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۶۴۴ نفر و تعداد محسنین ۵۵۱۱ نفر هستند گفت: محسنین به کسانی اطلاق می شود که پدر دارند اما پدرها به هر دلیل نمی توانند برای بچه های خود کاری انجام دهند.

وی در ادامه افزود: تعداد حامیان استان 9887 نفر است نکته جالب اینکه درآمد اکرام و کمک‌های مردم و حامیان به ایتام ۳۲ میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان بوده هر چند مردم این استان خودشان مشکلاتی را دارند اما حمایت این‌چنینی آنها نشان دهنده بزرگ‌منشی مردم کهگیلویه و بویراحمد است.

رئیس کمیته امداد کشور تصریح کرد: درآمد اکرام در سه ماهه اول امسال هشت میلیارد و پانصد و نود و نه میلیارد تومان بوده در مقایسه با سه ماهه اول سال گذشته ۲۵ درصد رشد را نشان می دهد هرچند مشکلات مردم در حوزه اقتصادی زیاد است اما این آمار بسیار خوب برای کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود.

بختیاری گفت: سهم کل کمک های مردم در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۰چه نقدی و چه جنسی و چه زکات ۱۲۴ میلیارد و ۱۸۹ میلیون تومان بوده که این کار مردم قابل تحسین و تقدیر است و این ها در حساب های مالی ما وجود دارد و این به جز کمک هایی است که به همت گروه های جهادی، نهادهای حمایتی مثل بهزیستی و سایر جاها جمع آوری شده است.

بختیاری با بیان اینکه استانی با جمعیت ۷۱۳ هزار نفر چنین رقم هایی قابل تحسین است گفت: سهم اشتغال کمیته امداد در استان ۶۲۹۹ فقره در سال ۱۴۰۰ بوده اما با حمایت های انجام شده ۶۶۹۵  فقره با ۲۵۷ میلیارد تومان تسهیلات در این استان اشتغال محقق شده است.

وی بیان کرد: سهم امسال اشتغال کمیته امداد در استان ۸۱۱۰ شغل با ۴۳۸ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه سه‌شنبه‌ها جلسه ویدئو کنفرانس با همه مدیران کل استانی داریم گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد جز استان اول در بحث اشتغال بوده است امیدواریم با حمایت استاندار و بانک‌های عامل این ۸۱۱۰ اشتغال محقق شود.

وی با بیان اینکه آماده هرگونه حمایت از کارآفرینان هستیم که مددجویان را به کار می‌گیرند گفت: ۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به اینگونه کارآفرینان خواهیم داد.

وی در ادامه به سخنی از حجت الاسلام قرائتی اشاره کرد که می‌گفت نماز عمود دین است اما اگر زکات داده نشود این عمود هرگز برپا نخواهد شد گفت: ۳۲ آیه فقط در مورد زکات در قرآن داریم پرداخت زکات باعث طهارت روح و جسم می‌شود.

رئیس کمیته امداد کشور یادآور شد: داشبورد مدیریتی زکات را آماده کردیم و در اختیار نمایندگان ولی فقیه در استان ها قرار خواهد گرفت و ریز جمع آوری زکات و مبالغ در اختیار آنها قرار گیرد تا شفاف‌سازی شود در شهرستانها نیز به همین گونه در اختیار ائمه جمعه قرار خواهد گرفت تا مردم اعتماد بیشتری کرده و بهتر و بیشتر پای کار بیایند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول