اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گزارش سازمان عفو بین‌الملل از جرائم جنگی اوکراین

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی، ارتش اوکراین را به ارتکاب جرائم جنگی از جمله مستقر کردن پایگاه‌های نظامی در نواحی مسکونی متهم کرد.

گزارش سازمان عفو بین‌الملل از جرائم جنگی اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان عفو بین‌الملل اوکراین را به ارتکاب جرائم جنگی در طول درگیری‌های ماه‌های اخیر در این کشور متهم کرد.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، این سازمان در گزارشی اعلام کرد تاکتیک‌هایی که توسط ارتش اوکراین استفاده شده‌اند، «ناقض قوانین حقوق بشری بین‌المللی و برای شهروندان خطر آفرین هستند».

عفو بین‌الملل نوشته است، نیروهای اوکراینی تسلیحات خود را در پایگاه‌های مستقر در مناطق مسکونی نگه‌داری می‌کنند که غیرنظامیان در آن‌ها سکونت دارند.

 «آگنس کالامارد» مدیر این سازمان توضیح داد: «ما الگویی از اقدامات نیروهای اوکراینی در زمینه به خطر انداختن شهروندان و نقض قوانین جنگی حین انجام عملیات‌های جنگی در نواحی مسکونی را مستند کردیم».

او متذکر شد: «قرار داشتن اوکراینی‌ها در موضع تدافعی، نمی‌تواند آن‌ها را از احترام گذاشتند به قوانین بین‌المللی حقوق بشری مبرا کند».

در گزارش عفو بین‌الملل با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای آمده  است، بین ماه‌های آوریل و ژوئن سال جاری میلادی، در دستکم ۱۹ ناحیه شهری و روستایی در مناطقی نظیر خارکیف، میکلایف و دونباس، نیروهای ارتش اوکراین از میان ساختمان‌های مسکونی عملیات انجام داده‌اند.

بر اساس گزارش این سازمان، اوکراینی‌ها دستکم ۵ پایگاه نظامی در بیمارستان‌های اوکراین مستقر کرده‌اند. در بازرسی ناظران عفو بین‌الملل از ۲۹ مدرسه در اوکراین مشاهده شده که از ۲۲ مورد آن‌ها به عنوان پایگاه نظامی استفاده شده است.

پیش از این نیز مقامات مختلف روسیه بارها نیروهای اوکراینی را به استفاده از سپر انسانی در اوکراین متهم کرده بودند.

امروز (پنجشنبه) «دیمترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین در واکنش به انتشار این گزارش سازمان عفو بین‌الملل، آن را «غیر منصفانه» دانست.

این مقام اوکراینی گفت: «رفتار عفو بین‌الملل در راستای یافتن و گزارش دادن حقایق به جهان نیست بلکه در راستای ایجاد یک معادل دروغین بین مهاجم و قربانی، بین کشوری است که صدها هزار غیرنظامی، شهرها و یک کشور را نابود کرده که در حال دفاع از خود است».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول