اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تشکیل شورای مشورتی استان گلستان با حضور وزیر اقتصاد

شورای مشورتی استان گلستان با حضور وزیر اقتصاد، وزیر اسبق ورزش و جوانان ، وزیر اسبق وزارت امور خارجه و سایر مدیران استانی تشکیل و نخستین جلسه آن برگزار شد.

تشکیل شورای مشورتی استان گلستان با حضور وزیر اقتصاد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، شورای مشورتی استان گلستان با حضور سید «احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد، «محمد عباسی» وزیر اسبق ورزش و جوانان ، «منوچهر متکی» وزیر اسبق وزارت امور خارجه، «علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان و سایر مدیران استانی بعد از ظهر امروز در استاندار گلستان تشکیل و نخستین جلسه آن برگزار شد.

هدف از برگزاری این شورا استفاده از ظرفیت سرآمدان استان جهت تسهیل در برقراری ارتباط و اخذ مشورت از آنها برای اقدامات اساسی که در استان عنوان شده است.

 

استاندار گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در دستور کار جدی استان قرار دارد که می‌تواند علاوه بر پیشرفت استان، تحول اقتصادی در کشور ایجاد کند تکمیل و توسعه کریدور شمال به جنوب است.

علی‌محمد زنگانه خاطرنشان کرد: با توجه به تحولات منطقه و شرایطی که ایجاد شده اهمیت این کریدور چند برابر شده و باید بیشتر نسبت برای این کریدور تلاش کرد.

وی افزود: با تکمیل این کریدور، ایران به مرکز توسعه تجارت، واردات، صادرات و حمل و‌ نقل انواع کالا به ویژه کالاهای اساسی و استراتژیک تبدیل خواهد شد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: این پروژه به بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که به طول قطع تامین این بودجه از طریق درآمدهای دولت و بودجه‌های عمومی بسیار زمان‌بر است و باید تلاش کنیم از طریق روش‌های دیگر بخصوص سرمایه‌گذار بخش خصوصی به پروژه سرعت بدهیم.

زنگانه گفت: با تکمیل این کریدور و عملیاتی شدن منطقه آزاد اینچه‌برون یک تحول بسیار بالایی در منطقه اتفاق خواهد افتاد و ایران بخصوص گلستان به یک مرکز تجارت بین‌المللی تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به مصوبات بسیار مهم سفر رییس جمهور به گلستان، اضافه کرد: تلاش ما بر این است با جلسات مداون و موثر این شورا بتوانیم شتاب بهتر و بیشتری را بر به ثمر رساندن پروژه‌ها و توسعه استان ببخشیم.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول