اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

۴۳۰ میلیارد تومان تسهیلات تولید در خراسان جنوبی پرداخت شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: از محل قانون بودجه ۱۴۰۰ مبلغ ۴۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بند «الف» تبصره ۱۸ به طرح‌های تولید، کارآفرینی و اشتغال در استان پرداخت شد.

۴۳۰ میلیارد تومان تسهیلات تولید در خراسان جنوبی پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی امروز به رسانه های گروهی اعلام کرد: در زمینه توسعه و تسهیل اشتغالزایی و رشد شاخص‌های توسعه، دولت تسهیلات تکلیفی را برای بانک‌های خصوصی و دولتی مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات به ۸۱۳ طرح پرداخت شده است، افزود: تلاش می‌شود این تسهیلات تخصیصی، تا پایان شهریور ماه به صورت صددرصدی جذب شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: سقف اعتبار تخصیصی از محل بند «الف» تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با گلایه از برخی بانک‌های خصوصی در استان گفت: وقتی شعبه‌ای از بانک‌های خصوصی در استان فعال است باید متناسب با فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد، در حوزه توسعه اقتصادی استان هم خدمات ارائه دهد.

اشرفی با بیان اینکه ۲ هزار و ۸۵۱ طرح کارآفرینی و اشتغال در استان مصوب و به بانک‌ها معرفی شده است عنوان کرد: مهلت جذب تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بوجه ۱۴۰۰ تا پایان شهریور ماه تمدید شده است.

وی تصریح کرد: نمایندگان دستگاه‌های اجرایی پیگیری لازم را داشته باشند که اگر متقاضی در مهلت تعریف شده به بانک مراجعه نکرد و یا قصد استفاده از تسهیلات را نداشت طرح جایگزین به بانک معرفی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: پیش‌بینی می‌شود با روند جذب فعلی رقم تسهیلات استان از این محل در سال ۱۴۰۱ نیز افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی بیان کرد: از متقاضیان سرمایه‌گذاری و افرادی که در راستای توسعه اقتصادی استان می‌خواهند گام بردارند تقاضا داریم تا از طریق دبیرخانه تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ و ادارات مربوطه طرح‌های خود را ارسال کنند تا بتوانیم گامی در راستای توسعه اقتصادی استان برداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی همچنین در جلسه بررسی مسایل و مشکلات نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی درح خاطرنشان کرد: یکی از راه های توسعه استان با توجه به اکوسیستم موجود، بهره برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر است. 

وی یادآور شد: دستگاه های اجرایی موظفند جهت تسهیل در انجام امور مرتبط با این حوزه، تعامل لازم را با سرمایه گذاران  داشته باشند. 

معاون استاندار با بیان این موضوع که منطقه درح شهرستان سربیشه یکی از مناطق کمتر توسعه یافته استان است، تصریح کرد: می بایست از پتانسیل های موجود در این منطقه جهت رفع محرومیت و ایجاد اشتغال استفاده نمود. 

اشرفی تأکید کرد: یکی از ظرفیت های این منطقه، انرژی باد و هم مرزی با کشور افغانستان برای صادرات برق تولیدی است. 

وی در این جلسه بانک عامل را موظف نمود پیگیری لازم را جهت پرداخت تسهیلات مورد نیاز سرمایه گذار برای تکمیل پروژه نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی درح از مرکز انجام دهد.

گفتنی است؛ علاوه بر تابش ۳۰۰ روزه خورشید در پهنه کویر، خراسان جنوبی دارای دالان‌های بادی مناسب برای ایجاد نیروگاه است و شرایط مستعد اجرای طرح‌های انرژی‌های تجدیدپذیر را دارد. 

انتهای پیام /۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول