اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

امیدآفرینی از رسالت های خبرنگاران است

امام جمعه کازرون گفت: امید آفرینی در شهر و مردم و حمایت از مسوولین نظام از رسالت خبرنگاران و فعالان فضای مجازی است.

امیدآفرینی از رسالت های خبرنگاران است

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد صباحی در خطبه نماز جمعه امروز کازرون ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری و شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) از آمادگی استان فارس در آستانه ماه محرم از  پنج شهید تازه تفحص شده مدافع حرم خبر داد و گفت: استان فارس میزبان‌ شهدای معطر تازه تفحص شده مدافع حرم‌است  و عطر آگین‌ می شود. قافله سالار این شهدا، سردار شهید اسکندری است و به همین مناسبت مراسم گرامیداشت این شهدا روز شنبه در مسجد شهدا کازرون برگزار می شود.

وی افزود: شهید اسکندری از همرزمان شهید متوسلیان بوده و از فرماندهان دلاور دفاع مقدس می باشند که  بعد از جنگ در سمت مدیریت کل بنیاد شهید استان فارس خدمت می کردند  و در سال ۱۳۹۳ در سوریه به اسارت داعش  درآمدند.

صباحی در ادامه گفت: این شهید عزیز، اولین شهید بی سر  ایرانی است که داعشیان سرش را بریده و به نیزه زدند و اکنون به وطن خود  برمی گردد.

وی افزود: در همان ایام شهادت، خانواده شهید اسکندری  حاضر به پرداخت هیچ هزینه ای از بیت المال به داعش برای بازگشت جنازه شهیدشان  نشدندو این‌همان درس گرفتن از واقعه عاشورا در بحث تسلیم‌نشدن و ظلم‌ناپذیری است.

امام‌جمعه کازرون در ادامه گفت: شب هشتم محرم جمع عمومی همه هیئات مذهبی در میدان شهدا کازرون که با پیشنهاد امام جمعه وقت، شهید خرسند بوده است، همه هیات ها با زنجیرزنی و سینه زنی به میدان شهدا می ایند و انجا مشترکا عزاداری می کنند.

خطیب جمعه کازرون با تقدیر از مدیریت بحران شهرستان در بارش  های سیل آسای اخیر عنوان کرد: اگر از یک هفته قبل پیش بینی عبور سیل نمی شد، شاید خدای نکرده در شهر خودمان نیز شاهد خسارت جانی می بودیم  که اقدامات پیشگیرانه و خدمات به موقع همه نهاد ها و مجموعه ستاد رفع بحران در هنگام‌ بارش های بی سابقه در شهرستان ستودتی است.

وی گفت :رهبر انقلاب فرمودند که اگر ابخیزداری را دستگاه های مربوط جدی بگیرند، مانع سیل و ریزگرد شده و برای کشاورزی مفید می باشد که فرسایش خاک در بلندمدت خطری بزرگتر از کمبود آب است.

صباحی با تبریک پیشاپیش به مناسبت روز خبرنگار از شان و جایگاه خبرنگار گفت و افزود: فضای خبری شهرستان در جایگاه ضعیفی است و ظرفیت و پیشینه فرهنگ و اخبار روزمره شهرستان به خوبی منعکس نمی شود‌ و باید  اخبار در عرصه بین المللی منعکس شود.

وی در ادامه از  فرمانداردر خواست کرد که  این موضوع در اولویت قرار داده و دفتر خبر و خانه مطبوعات، شهرستان تشکیل شود.

صباحی گفت:  حمایت از فعالان مجازی که با دعوت از سرمایه گذاران رسانه است کمک شود.

وی افزود: توهین به مسوولین دولتی جرم است و با ایجاد فضای امیدواری  و ترویج فرهنگ واقعی  فضای مجازی و شهر را سرافراز کنیم. تصور کنید کازرون خانواده ماست، ایا می توانیم عیب خانواده را در فضای مجازی جار بزنیم؟ خیر؛ حتی سعی می کنیم عیبی نیز باشد بپوشانیم.

صباحی ضمن تقدیر از خبرنگاران و  فعالان مجازی، امید آفرینی در شهر و مردم و حمایت از مسوولین نظام را از رسالت آنان برشمرد  و گفت:  به  ظرفیت های شهرستان  توجه خاص شودو در صورت نارضایتی از عملکرد مسوولین به امام‌ جمعه و فرماندار  مراجعه تا تذکرات لازم به انها داده شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول