اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

با برداشتن موانع در مسیر رودخانه‌های قزوین از وقوع سیل پیشگیری کنیم

امام‌جمعه قزوین در خطبه‌های نمازجمعه گفت: با برداشتن موانع موجود در مسیر رودخانه‌های قزوین خطر سیل را پیشگیری کنیم.

با برداشتن موانع در مسیر رودخانه‌های قزوین از وقوع سیل پیشگیری کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: یکدیگر را به تقوای الهی سفارش و کمک کنیم زیرا در تقوا نیاز به کمک یکدیگر داریم، یکدیگر را حمایت کنیم تا جامعهای بر اساس تقوا بسازیم و از هر بی تقوایی فاصله بگیریم.

وی ادامه داد: در ملاقات ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب دو مطلب را یادآوری خواهم کرد، ایشان در یک بیانی در رابطه با نمازهای جمعه فرمودند در هیچ آئینی هیچ جایی اجتماع با این معنویت به صورت هفتگی مانند نماز جمعه وجود ندارد که جمع کثیری از مردم یک شهر هر هفته در یک مرکز مشخص جمع شوند، کدام مملکت در دنیا و کدام دین و آئین برنامه این چنینی دارد که اسلام برای ما تدارک دیده است؟

 امام جمعه قزوین عنوان کرد: وقتی چنین اجتماعی وجود دارد که هر هفته جمع کثیری از مردم یک شهر در یک جای معین دور هم جمع می شوند این می تواند یک پایگاه و قرارگاهی برای همه موضوعات مهم و مطرح در یک جامعه باشد، یعنی هر گیر و گرفتاری مسلمانان ها دارند در این قرارگاهی که هر هفته تشکیل می شود، باید همه جمع شوند و در رابطه با گرفتاری هایشان در خطبه های نماز جمعه صحبت شود، همدیگر را ببینند، حرف های شان را با هم در میان بگذارند، تبادل نظر کنند و به نتیجه برسند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: همچنین رهبر معظم انقلاب در بیانات خود به امامان جمعه فرمودند که رفتار امام جمعه باید مردمی باشد، سلوک مردمی داشته باشد، یعنی به عنوان یک فردی از مردم بین مردم برود و راهش را از مردم جدا نکند، با آنها حرف بزند، از مردم فاصله نگیرد، فقط با یک جمع مخصوص و ممتاز نشست و برخاست نکند، فقط با جناح خاص و طبقه خاص و قشر خاصی ارتباط نگیرد، بلکه با همه ارتباط برقرار کند.

 وی خاطرنشان کرد: رفتار ما هر کجا غیر از این بود، شما باید سر ما داد بزنید و به ما تذکر دهید، اگر ما ائمه جمعه از اینکه رهبری فرمودند فاصله داشته باشیم اثرگذار نخواهیم بود و اگر حواس ما جمع نبود، حواس شما باید جمع باشد و به ما تذکر بدهید.

 آیت الله عابدینی افزود: مفهوم فرمایش رهبر معظم انقلاب این بود که آن کسانی که به هر دلیلی در زندان هستند، امام جمعه آنها نیز باشیم، آنهایی که دلشان پر است و ناراحت هستند و حتی ممکن است سر امام جمعه داد بزنند، ما امام جمعه آنان نیز باشیم، آنهایی که انتقاد دارند امام جمعه آنان نیز باشیم، اگر حزب و جناحی دارند، در هر حزب و جناحی که هستند امام جمعه آنها هم باشیم، بنابراین باید نگاه پدرانه نسبت به همه داشته باشیم.

 امام جمعه قزوین تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند از مردم فاصله نگیرید، فقط با یک جمع مخصوص و ممتاز نشستوبرخاست نکنید و گاهی اگر لازم باشد به خانههای مردم بروید، زیر سقف شان و روی فرش شان بنشینید، با آنها احوالپرسی کنید، صرف این رفتن میان مردم یک کار مهم است، رفتن بین مردم و حرف زدن با مردم و گوش کردن به مردم اهمیت دارد، ممکن است آن حرفی را که مردم میزنند قبول نداشته باشید، اما حرفشان را گوش کنید و در آخر هم عیبی ندارد اگر بگویید این فرمایش شما را قبول ندارم اما اینگونه نباشد که ارتباط با مردم وجود نداشته باشد، درد دل مردم را بشنوید؛ منظور رهبری این بود که با مردم رفیق باشید، حتی اگر ما لیاقت نداشتیم با شما رفاقت کنیم شما رسم لیاقت را به ما یاد بدهید، بیایید کاری کنیم ارتباطات مان برای راهنمایی رهبر جدی تر باشد.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: تاسوعا و عاشورا از مناسبت های مهمی است که پیش رو داریم و انشاءالله برنامه ها و نماز جماعت هایی یکپارچه در سراسر استان در هر شهر و بخشی برگزار شود چرا که وقتی امام حسین (ع) در سخت ترین شرایط به نماز می ایستاد ما نیز نباید مشغول کار دیگری بجز نماز باشیم و باید به نماز بایستیم.

 امام جمعه قزوین افزود: لازم است حضرت ابوالفضل العباس (ع) را الگوی خود بدانیم در ولایتمداری، اطاعت از امام و پیشوای خودش و ما نیز نسبت به امام و رهبرمان مانند حضرت عباس (ع) جوانمردی، آزادگی، شجاعت و حریت و ادب در پیشگاه امام و رهبرمان را از خودمان نشان دهیم.

 وی با اشاره به مسائل و مشکلاتی که بارندگی های سیل آسا برای مردم پیش آورد، خاطرنشان کرد: در بعضی از استانها تعدادی از هموطنان عزیز ما آسیب دیده و برخی به رحمت خدا رفتند، هم به خانواده های داغدیده تسلیت عرض می کنیم و هم به مسئولان تذکر می دهیم که باید با دقت برنامه ریزی کنند.

 آیت الله عابدینی با تأکید بر اینکه نباید نعمت الهی را به نقمت تبدیل کنیم، گفت: باران رحمت است و وجود آن به ذخایر آبی کشور می افزاید و این برکت است و اگر بی احتیاطی کنیم و بستر رودخانه ها را ببندیم این آب طغیان کرده و موجب ضرر و زیان می شود.

 خطیب نماز جمعه قزوین افزود: اگر آبخوانداری و آبخیزداری را رعایت نکنیم و برای بارش باران آمادگی ایجاد نکنیم، برای جذب آن و نفوذش به ذخایر زیرزمینی شرایط فراهم نکنیم این نعمت الهی را تبدیل به نقمت کرده ایم.

 وی اضافه کرد: در قزوین هم باید دقت کنیم اگر جایی در مسیر رودخانه بسته شده است و آب رودخانه نمی تواند به خوبی عبور کند، مسئله ساز می شود و ضروری است با مطالعه دقیق پیش بینی سیل را داشته باشیم تا دچار سیلی که در سالهای گذشته در شیراز پیش آمد، نشویم و شهرمان در خطر قرار نگیرد.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: روز تجلیل از اسرا و مفقودان و بزرگداشت شهدای مدافع حرم را در پیش رو داریم امیدواریم عزیزان ما در سپاه پاسداران و بسیج مردمی، همه با هم کاری کنیم که قدر این شهدای گرانقدر و رزمندگان دفاع مقدس که وجود بابرکت شان برای جامعه ما ارزش و اهمیت دارد را بدانیم، و همچنین والدین شهدا و خانوادههای شهدای دفاع از حرم را نیز قدر بدانیم، برای تجلیل و احترام از آنها مراسمی برگزار خواهد شد و مردم ما در جریان رشادتهای این جماعتی که کرامت و انسانیت را در میان ما پاسداری کرده و می کنند، قرار خواهند گرفت.

 امام جمعه قزوین عنوان کرد: روز بمباران هیروشیما را در پیش داریم، فقط در هیروشیما بیش از 160 هزار نفر کشته و مجروح شدند، حتی آدمهایی که بعد از آن سالها متولد شدند بر اساس آن بمب های خطرناک ناقص الخلقه بودند، این کار امریکا بود، همین امریکایی که ادعای حقوق بشر و امثالهم میکند، دشمنان را باید بشناسیم، امریکا یعنی یزید، یعنی معاویه، فرعون، نمرود، ابولهب و ابوسفیان و صدام، اینها همه از یک جنس هستند و جز دشمنی با کرامت انسانی و دشمنی با آسایش و رفاه مردم کاری ندارند، اینها دائم به فکر کشتار جمعی و ایجاد ناامنی و دنیاطلبی هستند، همانطور که در زمان اباعبدالله  الحسین (ع) دشمنان آن حضرت اینگونه بودند، باید دشمنان را بشناسیم و دست از دامن امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برنداریم.

 وی خاطرنشان کرد: از همه مردم، هیئات، مساجد، مداحان، سخنرانان، دلدادگان به اباعبدالله (ع) اعم از زن و مرد، کودک و جوان، که همه و همه به صورت هماهنگ پای کار اباعبدالله (ع) هستند تشکر می کنیم که قافله حسینی را تا پیاده روی اربعین که قرار است بزرگترین حماسه تاریخ در آنجا به نمایش در بیاید، همراهی می کنند.

 آیت الله عابدینی تصریح کرد: سالگرد شهادت شهید بابایی را قدر میدانیم، سالگرد شهادت شهید بزرگوار حسین لشگری و شهید صارمی را گرامی میداریم که به مناسبت شهادت این خبرنگار برجسته، 17 مرداد را روز خبرنگار نامگذاری کرده اند، روز خبرنگار را به همه اهالی رسانه تبریک عرض میکنیم، عزیزانی که در میدان رسانه به معنای واقعی جهاد میکنند و مسئولیت دینی، انقلابی و اجتماعی خود را به نحو احسن انجام میدهند، انشاءالله این فعالیتها ذخیره آخرتشان باشد.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول