اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خسارت ۲۰۰ میلیاردی سیل به شهرستان چادگان

امام جمعه چادگان گفت: سیل اخیر قریب به ۲۰۰ میلیارد تومان به اماکن، مزارع کشاورزی و گلخانه‌های شهرستان خسارت وارد کرده است.

خسارت ۲۰۰ میلیاردی سیل به شهرستان چادگان

به گزارش خبرگزاری فارس از چادگان حجت الاسلام سیدمحمود بنی‌جمالی امام جمعه شهرستان چادگان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان ضمن تسلیت ایام سوگواری و شهادت حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش با تقدیر از هیئات مذهبی که بعد از ۲ سال علم و پرچم عزاداری‌ها را در شهرستان برپا کردند، اظهار داشت: جهت تعظیم شعائر مغازه‌ها و منازل پرچمی را بر سر در ورودی نصب کنند که این تبلیغات محیطی بسیار مؤثر بوده و نشان‌دهنده این است که ما همه زیر بیرق امام حسین(ع) هستیم.

وی با اشاره به اقامه جمعی نماز ظهر روز عاشورا در شهر ادامه داد: در ظهر عاشورا همه باید همه کارها را تعطیل کنیم و به اقامه نماز ظهر عاشورا بپردازیم که علاوه بر اینکه تعظیم شعائر است نشان‌دهنده این است که هیئات در راستای اهداف حسینی و هیئت تراز انقلاب اسلامی هستند.

بنی‌جمالی با اشاره به خسارات سیل اخیر در شهرستان افزود: در دنیا ۴۱ حادثه غیرطبیعی شناسایی شده است که در کشور ما ۳۱ مورد آن  مثل سیل، زلزله، گرد و خاک، ریز گرد و ... اتفاق می‌افتد، سیل اخیر قریب به ۲۰۰ میلیارد تومان به اماکن، مزارع کشاورزی و گلخانه‌های شهرستان خسارت وارد کرده است.

امام جمعه چادگان با انتقاد از نگاه غیرعلمی و سنتی به وقوع بحران‌ها در کشور اذعان کرد: هنوز نگاه ما به بحران‌ها غیرعلمی است و ساختار ستاد بحران به روز نیست، رویکرد باید تقویت شود و تغییر پیدا کند؛ مثلاً دانشگاه مدیریت بحران تأسیس شود یا جایگاه ستاد بحران از معاونت وزارت کشور ارتقا پیدا کند و حداقل معاونت ریاست جمهوری شود تا مصوبات قابل نفوذ ضمانت و الزامات اجرایی داشته باشد.

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول