اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

ماجرای این 6 کتاب در تبریز می‌گذرد

تبریز شهری به وسعت تاریخ که روزهای خوش و ناخوش زیادی را پشت سر گذاشته تا به امروز برسد. شهری جسور، زیبا و غیور که با شنیدن نامش به یاد دلاورمردان این خطه می افتیم. نقطه ای از ایران که حوداث مختلفی از اشغال بیگانگان، تاریخ مشروطه، سرداران و سالار مردان ایرانی را به چشم خود دیده و حالا با صلابت و قوی در اوج ایران ایستاده است.

ماجرای این 6 کتاب در تبریز می‌گذرد

شما چقدر به تبریز علاقه دارید و چقدر دوست دارید داستان‌های تاریخی، عاشقانه و یا پندآموز درباره این شهر بخوانید؟ من در ادامه این صفحه 6 کتاب مختلف معرفی می‌کنم که همه آن‌ها درباره تبریز نوشته شده و یا اینکه داستان آن در تبریز می‌گذرد. اگر شما هم دوست دارید درباره تاریخ و ویژگی‌های این شهر بیشتر بدانید، در ادامه همراه من بمانید.

کتاب دختر تبریز، جنگ از نگاه یک دختر

تبریز با تمام زیبایی‌ها و جاهای دیدنی و تاریخی خود مانند خانه مشروطه، کلیسای مریم مقدس، بازار بزرگ، مسجد کبود، ارگ علیشاه، روستای کندوان، پارک تاریخی ائل گلی و ... روزهای سختی را در گیرودار جنگ تحملی  و دفاع مقدس پشت سر گذاشته است. خوشبختانه امروز تبریز مانند تمام شهرهای ایران محکم در اوج ایستاده و به‌راحتی می‌توانیم با تهیه بلیط ارزان تهران تبریز به دیدن جاهای دینی آن برویم. 

در این میان صدیقه صارمی به‌عنوان یکی از رزمنده‌های دفاع مقدس و مربی نهضت سوادآموزی، کتاب دختر تبریز را نوشته است.

با مطالعه این کتاب خاطرات دختری پر جنب‌وجوش و جسور به نام صدیقه را می‌خوانید که خاطرات تلخ و شیرین و حوادث مختلف دهه 60 را به قلم آورده است. در عین حال صدیقه صارمی تمام خاطرات خود را از روزهای سخت جنگ در این کتاب داستانی به تصویر می‌کشد.

کتاب تبریز مه‌آلود، عاشقانه‌های سیاسی

این مجموعه داستانی در 4 جلد توسط یک نویسنده اهل جمهوری آذربایجان نوشته شده است. در این رمان تاریخی و داستانی به قلم محمد سعید اردوبادی رمانی عاشقانه و شورانگیز می‌خوانید که تمام داستان آن در بحبوحه جنگ تبریز مقابل استبداد را به تصویر می‌کشد. در این داستان مرد جوانی به نام ابوالحسن بیک از جلفا به تبریز می‌آید و با دختری روس تبار به نام نینا آشنا می‌شود و این آشنایی شروعی برای عشق آتشین بین نینا و ابوالحسن است.

نویسنده در میان بیان این عشق سوزان، رویدادهای انقلاب تبریز را هم به نمایش می‌کشد. اما همه‌چیز در این داستان عاشقانه نبوده و نینا هم یک دختر معصوم بی‌پناه نیست. نینا به‌عنوان یک جاسوس باتجربه از طرف کنسولگری روسیه در تبریز حضور دارد و به دنبال فراهم کردن اطلاعات برای انقلابیون قفقاز است. این داستان خواندنی  به همین‌جا ختم نمی‌شود و اتفاقات مختلفی که در مسیر انقلاب برای ابوالحسن رخ داده در شهر تبریز به تصویر می‌کشد....

کتاب تاریخ مشروطه ایران، مشروطه از ابتدا تا پایان

اگرچه نهضت مشروطه در تمام ایران رخ داده، اما تبریز به‌عنوان نقطه آغاز این حرکت بزرگ است. به‌صورت کلی تاریخ مشروطه در دوران شاهان قاجاری رخ داده و حالا احمد کسوری در کتاب تاریخ مشروطه تلاش کرده تا دیدگاه‌های مختلف مشروطه خواهان را به‌صورت کامل بیان کند.

در عین حال بخش زیادی از کتاب درباره دشمنی‌های محمدعلی شاه قاجار با این نهضت ملی است و درنهایت با به توپ بستن مجلس سفره مشروطه خواهی را به هم میزند. علاوه بر آن کتاب به شکل بسیار خوبی درباره سردار و سالار ملی و زنده شدن دوباره مشروطه به دست ستارخان و باقرخان می‌پردازد.

این کتاب به شکل کامل و جامع داستان و اتفاقات مختلفی که در روزهای مشروطه خواهی در تبریز رخ داده، به تصویر می‌کشد. بنابراین اگر شما هم دوست دارید این شهر را بیشتر بشناسید؛ بهتر است قبل از سفر به آنجا و اقامت در هتل پارس تبریز خواندن این کتاب را در اولویت قرار دهید.

کتاب در جستجوی آینه، حکایاتی از شمس تبریز

اگر دوست دارید مقالات محمد بن علی شمس تبریزی را به زبان حکمت مطالعه کنید، کتاب در جستجوی آینه بهترین انتخاب است. این کتاب توسط مجموعه گنج حکمت و محمدعلی موحد جمع شده و در آن حکایات مختلفی به شکل منثور درآمده است. بنابراین با مطالعه آن می‌توانید به دل تاریخ ادبی ایران قدم بگذارید و از هیاهوی زندگی مدرن برای ساعتی دور بمانید.

این مطلب را هم بخوانید: هتل‌های ارزان و مناسب اصفهان

در عین حال اگر دوست دارید این کتاب را صوتی گوش کنید، به‌راحتی می‌توانید مجموعه صوتی کتاب را با صدای هوشنگ آزادی ور بشنوید. حکایاتی از عشق لیلی و مجنون و هزار داستان دیگر را در مترو گوش کنید و از دنیای دیجیتال کمی فاصله بگیرید. شاید بعد از شنیدن داستان‌های جذاب این کتاب وقت آن رسیده باشد که برای تعطیلات سفر به این شهر و تهیه بلیط ارزان تهران تبریز را در برنامه داشته باشید.

کتاب تبریز در وحشت، داستانی از مقاومت تبریز

نویسندگان این کتاب تاریخی غلامعلی پاشازاده و نصرت‌الله نجفی هستند که مجموعه‌ای از اسناد مهم را درباره مقاومت مردم تبریز در برابر استبداد صغیر دوران مشروطه ارائه می‌دهد. در این کتاب بازهم می‌توانید تاریخ مشروطه را از نگاهی دیگر و کاملا مسند مطالعه کنید. این کتاب پر از اسناد نویافته‌ای است که تصویری جدید از تاریخ مشروطه و اتفاقات مختلف آن در شهر تبریز را به تصویر می‌کشد. بنابراین اگر شما هم جزء کسانی هستید که دوست دارید تاریخ نهضت مشروطه و استبداد صغیر را به‌طور کامل  و با اسناد دقیق مطالعه کنید، این کتاب مناسب شماست.

کتاب آذربایجان شربی، کتابی برای گردشگری

اگر دوست دارید تبریز را از دل صفحات کاغذی بیرون بکشید و ببینید، کتاب آذربایجان شرقی را به شما توصیه می‌کنم. در این کتاب که به قلم  و پژوهش حسن زنده‌دل و زهره سلیمی نوشته شده، راهنمایی کامل برای گردشگری در اختیار ما قرا می‌گیرد. علاوه بر آن می‌توانید اطلاعات مختلفی درباره تمام جاهای دیدنی، اماکن تاریخی، آب‌وهوا، زبان، صنایع‌دستی و بسیاری نکات دیگر این استان و شهر تبریز به دست بیاورید. اما در عین حال چه خوب می‌شود که بعد از مطالعه کتاب خودتان را برای سفری مهیج به این نقطه از ایران و حضور در هتل پارس تبریز آماده کنید. تبریز واقعا زیباست!

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول