اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

جنجالی‌های هفته| از قمه‌کشی در کشتی تا فوتبالیست‌هایی با استوری‌ اضافه/ برف نفتی و تلاش بایدن برای یک قاچاقچی مواد مخدر

در این هفته کشتی و ژیمناستیک در راس جنجال‌های ورزش کشور قرار گرفتند و رئیس جمهور آمریکا هم برای نجات یک قاچاقچی مواد مخدر تلاش کرد.

جنجالی‌های هفته| از قمه‌کشی در کشتی تا فوتبالیست‌هایی با استوری‌ اضافه/ برف نفتی و تلاش بایدن برای یک قاچاقچی مواد مخدر

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در آستانه یک روز به آغاز مسابقات لیگ برتر فوتبال جنجالی‌های این هفته ورزش را مرور می‌کنیم:

* ملی پوشان؛ هیات رئیسه غیر رسمی فدراسیون فوتبال!/ فوتبالیست‌هایی با استوری اضافه

بازیکنان تیم ملی فوتبال که ماه گذشته با استوری‌های خود در مورد سرمربی تیم ملی خبرساز شده بودند این مرتبه در مورد انتخابات فدراسیون فوتبال استوری مشترکی گذاشتند! و این بار خواستار عدم دخالت نمایندگان مجلس در مسائل فوتبالی شدند! از طرف دیگر بازیکنان تیم ملی خطاب به اعضای مجمع فدراسیون هم درخواستی مطرح کردند و خواهان تصمیم‌گیری در جهت حفظ آبروی فوتبال ایران شدند.

فارس: به نظر می‌رسد هر چقدر اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال منفعل عمل می‌کنند، ملی پوشان فوتبال که وظیفه اصلی شان حضوری موثر در زمین چمن سبز فوتبال است را فراموش کرده‌اند و در نقش هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در تصمیم‌سازی‌های کلان فوتبال دخالت می‌کنند این در حالی است که بازیکن فوتبال حتی حق ندارد در مورد مسایل فنی تیم و وظایف سرمربی تیم هم اظهار نظر و مداخله کند! 

* درخواست رسمی عربستان برای میزبانی بازی‌های زمستانی!

عربستان به صورت رسمی درخواست خود را برای دهمین دوره بازی‌های زمستانی آسیایی اعلام کرد. براساس گزارش آژانس خبری عربستان، این درخواست به صورت رسمی از سوی کمیته المپیک و پارالمپیک این کشور به شورای المپیک آسیا ارسال شده است.

در صورت تایید عربستان نخستین کشور غرب آسیاست که میزبانی چنین رویدادی را از سال 1986 برعهده می‌گیرد. در آسیا کشورهای ژاپن، چین، کره جنوبی و قزاقستان میزبانی بازی‌های زمستانی را برعهده داشته‌اند.

عبدالعزیز بن ترکی الفیصل رئیس کمیته المپیک عربستان در این باره گفت که درخواست میزبانی تاییدی برای تنوع جغرافیایی، زیست محیطی این کشور است.

فارس: واقعا در عربستان برف می‌بارد؟! اصلا مردم عربستان تا حالا برف را از نزدیک دیده‌اند که حالا می‌خواهند میزبان بازی‌های زمستانی شوند؟! شاید می‌خواهند برف نفتی درست کنند! و با دلارهای نفتی برف مصنوعی و پیست اسکی بسازند و پُزش را هم بدهند.

* زندانی شدن بسکتبالیست مطرح آمریکا در روسیه / بایدن به دنبال نجات یک قاچاقچی مواد مخدر

ریتنی گرینر ستاره بسکتبال آمریکا و قهرمان المپیک، پس از محکومیت به اتهام مواد مخدر به 9 سال زندان در روسیه محکوم شد. همچنین از گرینر خواسته شده تا جریمه‌ای در حدود 16300 دلار بپردازد.گرینر که همراه با آمریکا در بازی‌های المپیک ریو و توکیو مدال طلا کسب کرده بود برای بازی در تیم UMMC Ekaterinburg لیگ برتر روسیه که از سال 2014 برای آن بازی کرده، به این کشور پرواز کرد.

با توجه به شرایط سیاسی موجود به دلیل تنش‌های بین روسیه و اوکراین و مشکلاتی که آمریکا با روسیه دارد، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفت که به کار خود برای بازگرداندن گرینر و پل ویلان  یک آمریکایی که به اتهام جاسوسی در روسیه زندانی است، ادامه خواهد داد.

گرینر به اتهامات مربوط به مواد مخدر اعتراف کرد. براساس گزارش آسوشیتدپرس، این ستاره بسکتبال بعد از تخلفات صورت گرفته، اظهارداشت: می‌خواهم از هم تیمی‌هایم، باشگاهم و هوادارانم به خاطر اشتباهی که مرتکب شدم و شرمندگی‌ای که برای آنها ایجاد کردم، عذرخواهی کنم.

فارس: بایدن ظاهرا در تلاش است که یک قاچاقچی مواد مخدر که سابقه ورزشی دارد را هر طور شده از مجازات برهاند.

* ورود مجلس به «کم تحرکی» ملی/ مجلس جلوی «قاتل خاموش» ایرانیان می‌ایستد؟

اعضای کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت پرداختن تمام نهادها به توسعه ورزش همگانی ابراز امیدواری کردند با بسیج عمومی در این حوزه از یک سونامی اجتماعی بزرگ در سال های آینده جلوگیری شود.

افشین ملایی رئیس و محمدرضا فروحی دبیر فدراسیون ورزشهای همگانی با حضور در مجلس شورای اسلامی گزارشی وضعیت تندرستی مردم ایران را به اعضای کمیسیون تلفیق و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ارائه کردند. در این دیدار افشین ملایی با ارائه آمارهایی از وضعیت کم تحرکی و اضافه وزن در کشور هشدارهای لازم نسبت به پیشروی «قاتل پنهان» در کشور ارائه و خواستار توجه و حمایت بیشتر نمایندگان مجلس به ورزش همگانی و تامین تندرستی مردم شد.

رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی در این نشست با بیان این که ورزش باید در کشور فراگیر شود تا تاثیرش را در تندرستی عمومی (جسمانی، روانی و اجتماعی) مشاهده کنیم، گفت: متاسفانه از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۵ که کمتر از یک دهه می شود میزان کم تحرکی در کشور ۲۵ درصد رشد داشته است که این میزان در بخش بانوان رشد چشمگیری داشته و در شرایط فعلی ۶۴ درصد از بانوان ایران دچار کم تحرکی هستند.

وی با هشدار نسبت به روند افزایش کم تحرکی و چاقی در کشور که تندرست مردم ایران و نسل آینده را به شدت به خطر خواهد انداخت، عنوان کرد: پیش بینی تلخ و سناریو برای آینده این است که در سال ۱۴۰۵ این میزان از کم تحرکی در کشور در بخش مردان به ۷۶ درصد خواهد رسید و در بخش بانوان میزان کم تحرکی به ۸۳ درصد می رسد و این کاملا نگران کننده است.

فارس: کاش مردم ورزش دوست کشورمان آنقدر که نگران شرایط تیم‌های محبوب‌شان در فوتبال بودند کمی هم به سلامتی جسم خود فکر می‌کردند و به جای هیاهو در صفحه‌های هواداری نرمش و ورزش عمومی را در برنامه زندگی خود قرار می‌دادند.

* تبر و قمه‌کشی در لیگ کشتی! 

بی نظمی و نبود نظارت بر نحوه برگزاری لیگ کشتی کار را به جایی رسانده که این بار شاهد درگیری با قمه و تبر در سالن رقابت‌های لیگ دسته یک بودیم.

در جریان برگزاری دیدار دو تیم هیات کشتی گیلان و افلاک لرستان، درگیری در سالن مسابقات تا حدی بالا گرفت که تصاویر منتشر شده نشان می دهد فردی با داشتن آیدی کارت که ظاهرا از مسئولان برگزاری مسابقات است، تبری در دست دارد و اوضاع سالن نیز متشنج است.

ادامه درگیری و بی نظمی در سالن مسابقات کشتی در شرایطی است که مشخص نیست سازمان لیگ فدراسیون کشتی چه برنامه‌ای برای جلوگیری از این اتفاقات تلخ داشته است.

فارس: حیف است که ورزش قهرمانی و پهلوانی ما حواشی زشت و زننده‌ای پیدا کرده و در بخش حواشی از فوتبال هم در حال سبقت گرفتن است.

* جریمه ۱۰هزار دلاری ایران به دلیل انصراف تیم فوتبال امید از حضور در قونیه

پس از انصراف تیم فوتبال امید از حضور در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، کمیته ملی المپیک ایران 10 هزار دلار جریمه شد.

 همچنین در حدود 15 تا 20 هزار دلار جهت اسکان تیم فوتبال امید در دهکده بازی‌ها پرداخته شده بود که این مبلغ هم به ایران بازپرداخت نمی‌شود.

فارس: بیشتر از 300 میلیون جریمه شدیم فقط بخاطر اینکه تیم امید به حال خود رها شده و کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال درگیر انتخابات ریاست خود هستند. 

* واکنش اسکوچیچ به اظهارنظر جنجالی درباره برانکو

سرمربى تیم ملى فوتبال کشورمان انتشار برخى اخبار و مصاحبه هاى منتشر شده از قول خودش را تکذیب کرد.

نقل قولی جنجالی از دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان علیه برانکو ایوانکوویچ منتشر شد که  سرمربی کروات تیم ملی در گفت و گو با سایت فدراسیون فوتبال در این مورد اظهار داشت:متاسفانه امروز اخبار و نقل قول هایى از جانب من در رسانه ها مطرح شده که بسیار عجیب است. من هیچ گفت و گویى با رسانه ها نداشته‌ام و در مورد هیچ فردى صحبتى نکرده ام.

وی ادامه داد: این اتفاق برایم بسیار عجیب و تاسف برانگیز است. مى خواهم بدانم اولین بار این مصاحبه در کدام رسانه منتشر شده و بپرسم به چه دلیلى چنین موضوعاتى را مطرح کرده‌اند و این رفتار نادرست و کاملا غیر حرفه اى است.تمرکز ما روى کار خودمان است و در مورد افراد دیگر هیچ صحبت یا اظهار نظرى نداشته ام.

فارس: به نظر می‌رسد اسکوچیچ هر هفته درگیر حواشی ناخواسته می‌شود.

* مرگ بوکسور ملی‌پوش در اردوی تیم ملی!

محمد امین روستایی بوکسور همدانی تیم ملی جوانان که در اردوی این تیم در استان کردستان حضور داشت، روز دوشنبه 17 مردادماه پس از پایان یکی از تمرینات تیم ملی از هوش می رود و بلافاصله توسط اورژانس به بیمارستان منتقل می شود.

طبق ادعای سرپرست تیم ملی جوانان، محمد امین روستایی پس از پایان تمرینات تیم ملی، برای شستن دست و صورت خود به سمت سرویس بهداشتی می رود، اما پس از مدتی بی‌هوش روی زمین می افتد. پس از این اتفاق حاضرین در سالن تمرین سریعاً با اورژانس تماس گرفته  و روستایی بلافاصله به بیمارستان منتقل می شود، اما متاسفانه در بیمارستان طبق تشخیص پزشکان مشخص می شود که او دچار ضایعه مغزی شده و با وجود جراحی و تلاش کادرپزشکی، متاسفانه امروز چهارشنبه 19 مردادماه وی دارفانی را وداع کرد.

فارس: این ضایعه تلخ و دردناک را به خانواده محترم این ورزشکار تسلیت می‌گوییم.

* تعلیق و محرومیت در انتظار فدراسیون ژیمناستیک ایران

پس از پایان 6 ماهه سرپرستی حمید احمدی ، زهره مرزوقی به سرپرستی فدراسیون ژیمناستیک انتخاب شد و فدراسیون جهانی نسبت به این موضوع ایراد گرفت.

در متن نامه‌ای که در اختیار خبرگزاری فارس گذاشته شده، عنوان شده است: در آخرین دیدار وزیر ورزش و کمیته ملی المپیک ایران در لوزان سوئیس مشخص شده بود که هر چه سریع‌تر قرار است انتخاباتی دموکراتیک بر اساس اساسنامه جمهوری اسلامی ایران که به تصویب فدراسیون بین‌المللی رسیده، برگزار شود. ولی تا امروز هیچ خبری در این زمینه دریافت نکرده‌ایم. در صورت بروز اختلافات داخلی، فدراسیون ژیمناستیک می‌تواند توسط کمیته انضباطی  و اخلاق فدراسیون جهانی ژیمناستیک تعلیق شود.

زهره مرزوقی پیشتر به فدراسیون جهانی ژیمناستیک نامه زده بود که اعلام کرده بود که سرپرست فدراسیون ژیمناستیک ایران شده ولی فدراسیون جهانی این موضوع را نپذیرفت و اعلام کرد باید انتخابات هر چه سریع‌تر برگزار شود.

فارس:  با ارسال این نامه عملا فدراسیون ژیمناستیک ایران در خط تعلیق و محرومیت قرار گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول