اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تداوم تحریم نظامیان میانمار توسط اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا

وزرای خارجه اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا نسبت به کوتاهی دولت نظامی میانمار در اجرای طرح بحران توافق شده با این بلوک در آوریل 2021 ابراز ناامیدی کردند.

تداوم تحریم نظامیان میانمار توسط اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزرای خارجه ۱۰ عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا، (آسه‌آن) توافق کردند که حضور ژنرال‌های حاکمیت نظامی میانمار در نشست‌های این سازمان تا زمانی که آنها نسبت به اجرای یک طرح صلح برای رسیدگی به بحران ناشی از کودتای نظامی این کشور پیشرفت حاصل کنند، ممنوع است.

فرستاده ویژه آسه‌آن روز شنبه گفت، فقدان اعتماد و اراده سیاسی در حال خاموش ساختن روند صلح میانمار است و این اتحادیه همچنان مشارکت ژنرال‌های حاکم بر میانمار در این بلوک را تا زمانی که آنها رو به تعامل با مخالفان خود آورده و پیشرفت ملموس در روند سازش حاصل کنند ممنوع می‌کند.

«پراک سوخون» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه کامبوج و دبیر نشست‌های اخیر وزرای خارجه آسه‌آن گفت که از مسئله میانمار حتی با وجود اینکه هیچ تمایلی از سمت هیچ یک از طرف‌های درگیر در این کشور برای دست کشیدن از مبارزه ندیده، دست بر نمی‌دارد.

ارتش میانمار در سال ۲۰۲۱ قدرت را در این کشور به دست گرفت که متعاقب این اتفاق موجی از اعتراضات، اعتصابات و مقاومت‌های مسلحانه علیه این ارتش به راه افتاد و ژنرال‌های ارتش میانمار پاسخ آنها را با خشونت‌های مرگبار دادند. از آن زمان تاکنون میانمار گرفتار مارپیچ خشونت‌ها شده است.

سوخون اظهار داشت که اقدام اخیر حاکمیت نظامی میانمار در اعدام چهار فعال وابسته به یک جنبش شبه‌نظامی این کشور ضربه بزرگی به امیدها برای صلح در این کشور زده و آسه‌آن توافق کرد که موضع این بلوک در قبال میانمار در صورت عدم حصول پیشرفت در وضعیت این کشور در آینده باید مورد تجدید نظر قرار بگیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول