اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پیکر مطهر سردار مقاومت، شهید اسکندری در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز آرام گرفت

پیکر مطهر سردار بی‌سر شهید عبداله اسکندری همزمان با عاشورای حسینی در میان خیل عظیم عزاداران شیرازی در محل یادمانش که توسط سردار قاسم سلیمانی رونمایی شده بود، در گلزار شهدای شیراز آرام گرفت.

پیکر مطهر سردار مقاومت، شهید  اسکندری در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز آرام گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار شهید اسکندری از افتخارات کشور، استان فارس و جبهه مقاومت است، رزمنده ای که سالیان سال قبل از انقلاب در دوران مبارزاتی و جنگ تحمیلی به عنوان فرمانده جنگید اما در دوران پیشکسوتی خود، زمانی که عرصه جبهه مقاومت برای وی فراهم می‌شود با کوله باری از تجربه به عنوان فرمانده میدان نبرد در کنار بقیه همرزمان امثال شهید سلیمانی می‌رود و از تجربیات گرانقدر خود استفاده می‌کند.

سِرّی در سر دادن نهفته است که جز حسینیان زمان آن را درک نمی‌کنند و این روزها پیکر بی‌سر فرمانده بازگشته، پس از 1400 سال باز هم داستان سر است که بر نیزه می‌رود، آری سری به نیزه بلند است.

حاج عبدالله اسکندری حسین‌گونه به دست اشقیای زمان به شهادت رسید و سرش بر نی شد چراکه این داستان داستان سر است.

 

 

عاشورای امسال بیانگر چهره واقعی شیراز و فارس است

استاندار فارس در حاشیه این مراسم با اشاره به حضور گسترده مردم شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی در آیین تشییع پیکر سردار شهید عبدالله اسکندری گفت:‌ عاشورای امسال بیانگر چهره واقعی شیراز و فارس است که هم اینک در حال مخابره به جهانیان است.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرار رسیدن ایام سوگواری امام حسین(ع)، به ویژگی‌های شخصیتی سردار بی سر مدافع حرم اشاره کرد و گفت: خداوند انسان‌هایی را خلق کرده که در اوج معنویت و بلندی هستند و اما افراد دیگری هم در قعر و سقوط انسانیت هستند.

محمدهادی ایمانیه ادامه داد: شهید اسکندری انسانی بود که حاضر شد فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی به عنوان دفاع از حرم اهل بیت (ع) گام بردارد و حتی سرش از تنش جدا شود.

وی گفت: این شهید بزرگوار در مقابل ظلم ایستاد و باعث آبرو و افتخار برای استان فارس و شهر شیراز شد.

ایمانیه اظهار داشت: از همه هم‌استانی‌ها و همشهری‌های بزرگوار که از فرصت به دست آمده پس از هشت سال از شهادت سردار اسکندری استفاده کردند و در مراسم بزرگداشت این شهید حضور یافتند قدردانی می کنیم.

استاندار فارس گفت: مردم فارس از این طریق چهره واقعی فارس و شیراز را به جهانیان نشان می‌دهند.

استفاده از تجربیات شهید اسکندری در میدان نبرد

سرهنگ مجید علی‌پور، فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله(عج) شیراز نیز با اشاره به سابقه آشنایی با سردار اسکندری اظهار داشت: هنگامی که در تیپ ۴۶ المهدی سرباز بودم، مشکلی برایم پیش آمده بود، لذا هنگام اقامه نماز به خدمت فرمانده خود یعنی شهید اسکندری رسیدم و مشکل خود را مطرح نمودم و با پیگیری این شهید بزرگوار مشکل برطرف شد.

وی ادامه داد: شهید اسکندری جزو افتخارات کشور، استان فارس و جبهه مقاومت است، رزمنده ای که سالیان سال قبل از انقلاب در دوران مبارزاتی و جنگ تحمیلی به عنوان فرمانده جنگید اما در دوران پیشکسوتی خود، زمانی که عرصه جبهه مقاومت برآن فراهم می‌شود با کوله باری از تجربه به عنوان فرمانده میدان نبرد در کنار بقیه همرزمان امثال شهید سلیمانی رفتند و از تجربیات گرانقدر خود استفاده کردند.

علی‌پور با اشاره به نحوه شهادت این شهید بزرگوار که نشانه مظلومیت شهید و خباثت دشمن است، ابراز داشت: مردم احترام به شهید و خانواده شهید دارند و گلزار شهدا یک قطعه‌ای از بهشت در کنار سایر امامزادگان است لذا گلزار شهدا شیراز محل دفن شهدای دفاع مقدس، انقلاب و مدافع حرم است و این شهید درکنار دیگر شهدا دفن می‌شود و این فرصت است برای تجمع مردم، گروه‌ها و اقشار مختلف که عرض ارادت و توسل نسبت به اهل بیت و شهدا داشته باشند.

 

 

بوی غربت سرزمین شام با پیکر بی‌سر شهید مقاومت فارس

عضو شورای شهر شیراز نیز در مراسم تشییع پیک  مطهر سردار مدافع حرم شهید عبدالله اسکندری به خبرنگار فارس گفت: شهیدعبدالله اسکندری، ادبیات مقاومت را در قصیده سر بریده معنا کرد و بوی غربت سرزمین شام را امسال همزمان با محرم شیراز با پیکر بی‌سر نینوایی کرد.

سیده مریم حسینی با اشاره به اینکه امروز همه مردم ایران، فارس و شیراز شیراز در کنار فرزندان عزیز این شهید فریاد سر می دهند پدر خوش آمدی، ادامه داد: شهید مقاومت با تأسی از شهدای کربلاست که اینگونه عاشورایی سر به نیزه می شوند و به اوج عبد الهی می‌رسند لذا شهید اسکندری امروز برگ زرینی از تاریخ افتخار ایران و سرزمین شام را به نام خود رقم زد.

قطعه دیگری از پازل شهدا در جای خود آرام گرفت

غلامرضا شریف، مدیر سازمان آرامستان‌های شهرداری شیراز نیز گفت: این سازمان در شیراز متولی قطعه شهدای دارالرحمه به نمایندگی از مجموعه شهرداری شیراز در ۱۳ آرامستان‌ محله ای است که مزین به حضور شهدا است.

شریف ادامه داد: حضور شهید اسکندری در دارالرحمه شیراز یک قطعه دیگر از پازل آرامستان را تکمیل کرد لذا پازل قطعه شهدای شیراز به مرور زمان کامل‌تر خواهد شد.

به گزارش فارس، امروز مردم شیراز با حضور باشکوه خود در تشییع پیکر شهید اسکندری عاشورایی دیگر خلق کردند، پیکر مطهر ایشان در میان حضور باشکوه مردم به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) منتقل و نماز به امامت امام جمعه شیراز اقامه شد و سپس به گلزار شهدای شیراز رفت و در محل یادمانش در ارامگاه ابدی خود آرام گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول