اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

هم‌نوایی کربلای ایران با اسرای نینوا/ خوزستان عزادار شام غریبان سالار شهیدان شد

همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش مراسم شام غریبان در نقاط مختلف خوزستان برگزار شد.

هم‌نوایی کربلای ایران با اسرای نینوا/ خوزستان عزادار شام غریبان سالار شهیدان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، همزمان با غروب عاشورای حسینی شام غریبان در نقاط مختلف استان خوزستان و دیار سردار سرلشکر علی هاشمی برگزار شد.

مردم خوزستان امشب با حضور در مساجد، حسینیه‌ها، اماکن مذهبی و بقاع متبرکه همنوا با اسرای کربلا در سوگ سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش عزاداری کردند.

مردم شهر اهواز و همشهریان شهید محمد عذاری، شهید علی کمایی، شهید سید حسن سواری و شهید رضا شعیبی در نقاط مختلف این شهر در شام غریبان به سوگواری پرداختند.

هزاران تن از مردم اهواز با حضور در حرم علی بن مهزیار اهوازی به یاد مظلومیت حضرت زینب(س) و اسرای کربلا عزاداری کردند.

عزاداران شام غریبان در اهواز با حضور بر مزار هشت شهید گمنام آرمیده در حرم علی بن مهزیار اهوازی یاد آنها را گرامی داشتند.

همچنین مردم اهواز همزمان با شام غریبان بر تربت پاک شهید مدافع حرم محمد ظهیری، شهید مدافع حرم سید عمار موسوی و جانباز شهید سید اصلان حسینی‌ملایی حضور یافتند و به آنها ادای احترام کردند.

جمعی از جوانان خوزستانی نیز با حضور در حرم علی بن مهزیار اهوازی بر تربت پاک شهید محمدعلی چم‌حیدری از شهدای حادثه تروریستی انفجار بمب در بانک سامان اهواز یاد این شهید را گرامی داشتند و آیاتی از قران را قرائت کردند.

 

در نقاط مختلف اهواز مانند مسجد شفیعی و مسجد صاحب الزمان(عج) خیابان شهید کرمی خراط نیز مراسم شام غریبان برگزار شد و اهالی دیار سردار شهید علی لویمی، شهید سینا آقاجری،  شهید اسماعیل شفیعی‌نژاد و شهید میلاد جهانگیری‌نژاد در سوگ شهدای کربلا بر سر و سینه زدند.

مسجد شهدای کارون عزادار شام غریبان

در مسجد شهدای کارون چهار راه آبادان نیز مراسم عزاداری شام غریبان با حضور اقشار مختلف مردم، جوانان و نوجوانان خوزستانی برگزار شد.

در آئین معنوی که با حزن و اندوه فراوان برگزار شد علیرضا مریدسادات در جمع همشهریان شهید ایرج سراج و شهید سید علیرضا شفیعی سخنرانی کرد و حجت‌الاسلام مصطفی دشت‌بزرگی به سخنرانی پرداخت.

در حاشیه شام غریبان جواد الهایی یکی از شرکت کنندگان در این برنامه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: شام غریبان به غروب آفتاب روز عاشورا و عزاداری این شب گفته می‌شود که در آن دوستداران حضرت سیدالشهدا(ع) به یاد کاروان کربلا شمع روشن می‌کنند، نوحه‌های این مراسم یادآور آوارگی اهل بیت امام حسین(ع)، اسیران و کودکان بازمانده از واقعه کربلا است که در غروب عاشورا، بی‌پناه در تاریکی شب، در بیابان کربلا به سر می‌بردند.

وی افزود: امشب همزمان با شام روز عاشورای حسینی، مراسم عزاداری و سوگواری شام غریبان شهادت حضرت سیدالشهداء (ع) در اماکن کشور برگزار شد که ما هم توفیق حضور پیدا کردیم.

 

مراسم شام غریبان در مسجد توحید خیابان آزادگان اهواز برگزار شد و جمعی از سوگواران حسینی به زبان عربی عزاداری کردند.

در مسجد شیخ صدوق خیابان ازادگان نیز عزاداری شام غریبان با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

جمعی از مردم اهواز هم با برپایی ایستگاه صلواتی در کنار مسجد شیخ صدوق از هموطنان عزادار پذیرایی کردند. 

عزاداری شام غریبان در ایذه

مراسم شام غریبان با حضور همشهریان دانش‌آموز شهید نبی‌الله عالی‌محمودی برآفتابی، جانباز شهید نوذر شاه‌ولی کوه‌شوری، شهید سجاد رشیدی‌اوندی و سرباز شهید ابوذر قریشوندی در شهر ایذه برگزار شد و مردم این شهر در سوگ شهدای کربلا عزاداری کردند.

مردم ایذه و همشهریان سرباز شهید ابوالقاسم احمدی‌بلوطکی، شهید سید ایمان موسوی، شهید ابراهیم عزیزی و شهید علی لندی با روشن کردن شمع در نقاط مختلف این شهر در سوگ شهدای کربلا به توحه خوانی پرداختند.

 

مردم رامهرمز و دیار نخبه شهید امید حسینی و شهید ضرغام پرست هم با حضور در حسینیه شهدای در جوار پنج شهید گمنام دفاع مقدس در شام غریبان عزاداری کردند.

در شهر قلعه خواجه نیز با حضور مردم این دیار عزاداری و سوگواری شام غریبان برگزار شد.

اهالی آبژدان نیز همزمان با سراسر کشور آئین شام غریبان را برگزار کردند و در سوگ شهدای کربلا به عزاداری پرداختند.

آئین معنوی شام غریبان با حضور عزاداران حسینی در شهر هفتکل و دیار سردار شهید علیرضا داوودی و شهید سلطانعلی جافری برگزار شد.

مسجد جامع خرمشهر سیاهپوش شام غریبان

در آبادان نیز همشهریان شهید سید رضا ثابتی، شهید علی صالحی‌مجد و شهید یونس بحر نیز در شام غریبان عزاداری کردند.

مردم آبادان با حضور بقعه متبرکه سید عباس در شام غریبان بر سر و سینه زدند و یاد شهدای کربلا را گرامی داشتند.

مراسم شام غریبان با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع خرمشهر برگزار شد.

مردم باغملک و همشهریان شهید امید نریمیسایی، سردار شهید امید فرجی‌زنگنه و شهید علی سلمانوند با حضور در جوار شهدای گمنام این شهر در شام غریبان عزاداری کردند.

 

در شهر کوت عبدالله دیار شهید عباس کردانی، شهید سجاد باوی و شهید نبی دریس نیز عزاداری شام غریبان با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

 در مسجدسلیمان نیز با حضور گسترده همشهریان شهید شاپور عباسی، شهید محسن بختیاری‌خواه، شهید سعید کریمی و شهید مهران زرافشان مراسم شام غریبان برگزار شد.

در دزفول نیز همشهریان شهید حسین ولایتی‌فر، شهید سعید زارع، شهید علیرضا باغبان‌زاده و شهید سجاد دالمن آئین شام غریبان را با حضور در مساجد و اماکن متبرکه گرامی داشتند.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول