اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سخنگوی جهاد اسلامی در مصاحبه با فارس: رژیم اشغالگر در جنگ غزه غافلگیر شد

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری، از همبستگی محور مقاومت به ویژه جمهوری اسلامی ایران با این جنبش در جنگ سه روزه غزه، قدردانی کرد.

سخنگوی جهاد اسلامی در مصاحبه با فارس: رژیم اشغالگر در جنگ غزه غافلگیر شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «طارق عزالدین» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری ضمن قدردانی از همبستگی محور مقاومت به ویژه جمهوری اسلامی ایران با این جنبش به تمامی آزادگان جهان که در کنار ملت و مقاومت فلسطین ایستاده‌اند، درود فرستاد.

عزالدین در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفت: ما سکوت عربی و بین‌المللی در قبال این تجاوز علیه ملتمان را محکوم می‌کنیم و سکوت این کشورها و دولت‌ها را شراکت با رژیم اشغالگر برای ریختن خون ملت فلسطین می‌دانیم.

این رهبر جهاد اسلامی در خصوص اهداف رژیم اشغالگر از هدف قرار دادن فرماندهان این جنبش نیز گفت: رژیم اشغالگر با تصور بازدارندگی مقاومت و سرایا القدس و اینکه می‌تواند بر روند نبرد تأثیر بگذارد، وارد این جنگ شد اما ثبات سرایا القدس این رژیم را غافلگیر کرد و دید که ترور فرماندهان آن هرگز این گردان‌ها را از پاسخ به تجاوزات رژیم اشغالگر بازنخواهد داشت.

وی افزود که رژیم اشغالگر می‌داند که جهاد اسلامی نوک پیکان مقاومت است و این جنبش اتحاد بین میادین نبرد در کرانه باختری، قدس و غزه ایجاد کرده و این رژیم سعی می‌کند این میادین را از هم جدا کند اما شکست خورد.

وی تصریح کرد که هدف رژیم اشغالگر از تجاوز به غزه این بود که مقاومت در غزه را از پاسخ به جنایت‌هایش و هدف قرار دادن ملت فلسطین در قدس و کرانه باختری بازدارد.

عزالدین درباره علت پذیرفتن شروط جهاد اسلامی توسط رژیم صهیونیستی نیز گفت: رژیم اشغالگر در باتلاق گیر افتاد چرا که گمان می‌کرد هدف قرار دادن فرماندهان این جنبش قواعد بازی را تغییر خواهد داد و سرایا القدس هرگز حملاتش را تشدید نخواهد کرد اما غافلگیر شد و دید که سرایا القدس برای سومین روز متوالی با قدرت به حملاتش ادامه می‌دهد.

‌جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، عصر روز جمعه، مناطقی را در نوار غزه هدف حمله قرار دادند که این اقدام با پاسخ گروه‌های مقاومت در نوار غزه همراه شد.

پس از تشدید حملات موشکی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی، دیشب، در دیدار با مقامات شهرک‌های صهیونیستی اطراف باریکه غزه مدعی شد که اهداف صهیونیست‌ها از تجاوز به غزه محقق شده است و تداوم عملیات دیگر سودی ندارد.

این ادعا در حالی مطرح شد که «احسان عطایا» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان خبر داد: «وساطت‌هایی که در حال انجام است، برای نجات رژیم صهیونیستی است؛ ولی ما هیچ وساطتی را که بر حق ما در دفاع از ملت خود تأکید نداشته باشد، قبول نداریم.»

در نهایت با میانجیگری مصر، منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند که آتش‌بس با قبول کامل شروط جنبش جهاد اسلامی مورد موافقت قرار گرفته است. 

 

گفت‌وگو از معصومه فروزان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول