اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

افزایش ۶۴ درصدی اهدای خون گلستانی‌ها در تاسوعا و عاشورای حسینی

مدیر کل انتقال خون گلستان از افزایش ۶۴ درصدی اهدای خون گلستانی‌ها در تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و گفت: امسال ۶۲۲ نفر برای اهدای خون به مراکز خونگیری استان مراجعه کردند که ۵۲۰ نفر واجد شرایط بودند و خون خود را اهدا کردند.

افزایش ۶۴ درصدی اهدای خون گلستانی‌ها در تاسوعا و عاشورای حسینی

به گزارش خبرگزاری فارس از گلستان، فاطمه محمدی مدیر کل انتقال خون گلستان اظهار کرد: در تاسوعا و عاشورای حسینی امسال ۶۲۲ نفر برای اهدای خون به مراکز خونگیری استان مراجعه کردند که ۵۲۰ نفر واجد شرایط بودند و خون خود را اهدا کردند.

وی با بیان اینکه، این تعداد نسبت به تاسوعا و عاشورای سال گذشته ۶۴ درصد افزایش داشته است، افزود: دهه اول محرم ۲ هزار و ۲۰۴ هم استانی خون خود را اهدا کردند که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۱ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل انتقال خون گلستان با اشاره به اینکه، از این تعداد اهدا کننده، ۱۶۶ نفر زن بودند، ادامه داد: مراکز انتقال خون استان همیشه نیازمند همه گروه‌های خونی است تا به موقع به بیماران نیازمند خون امدادرسانی کند.

محمدی گفت: حدود ۴ هزار بیمار مبتلا به تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، سرطانی و بیماران خاص در استان به طور مستمر به خون و فرآورده‌های آن نیاز دارند.

مدیر کل انتقال خون گلستان خاطرنشان کرد: از هر واحد خونی که اهدا می‌شود سه فرآورده استخراج می‌شود و هر اهداکننده با اهدای خون جان سه نفر را از مرگ حتمی نجات می‌دهد.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول