اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

پیام‌های مسئولان به مناسبت روز خبرنگار

جمعی از مسئولان با انتشار پیام‌های جداگانه‌ای روز خبرنگار را به اصحاب رسانه و خبرنگاران تبریک گفتند.

پیام‌های مسئولان به مناسبت روز خبرنگار

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، احمد وحیدی وزیر کشور در پیام‌های جداگانه‌ای روز خبرنگار را به اصحاب رسانه و خبرنگاران تبریک گفتند.

* پیام رئیس مجلس

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت که متن آن در ادامه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تقارن ایام عزا و مصیبت سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و یاران ایشان با روز خبرنگار، یادآور رسالت مهم روشنگری، تبیین و حقیقت‌جویی مضمر در رسالت خبرنگاری است. رسالت انبیا و اولیا در طول تاریخ، آشکار کردن حقیقت و رسوا ساختن جریانی بوده است که بی‌وقفه در تلاش‌ بوده‌اند تا با تحریف حقایق، مانع از هدایت بشریت شوند و از انحراف و تفرقه و تردید، منتفع شوند. قیام تاریخی امام حسین علیه السلام، آفتاب درخشان مقابله با منحرفین از اسلام و آموزه‌های پیامبر (ص) بود. این قیام با روشنگری اهل بیت امام حسین (ع) و صدای رسای حضرت زینب سلام الله علیها مانع از خاموش شدن چراغ هدایت شد و راهی سرخ و پاینده به سوی ظهور حضرت حجت (عج) باز کرد.

امروز دو رسالت پیش روی همهٔ ماست و خبرنگاران می‌توانند در این دو وظیفهٔ همگانی نقشی بی‌بدیل ایفا کنند: جهاد تبیین و جهاد تصمیم. در جهاد تبیین، مقابله با جریان تحریف و امیدآفرینی اصلی‌ترین جهادی است که راه حقیقت‌جویان را از دروغ‌پردازان جدا می‌کند. دست‌های آلوده‌ای در کارند تا با به‌کارگیری پیچیده‌ترین تکنیک‌های جنگ روانی، دستگاه محاسباتی ملت ایران را دچار خطا کنند؛ آنها را از مسیر پرافتخاری که آن را پیموده‌اند، پشیمان سازند و از آینده‌ روشنی که پیش روی آنان است، ناامید کنند؛ بر روی تلخی‌ها نورافکن بیندازند و پیروزی‌ها و افتخارات را کتمان کنند. خبرنگاران با انجام رسالت تاریخی خود یعنی جهاد تبیین می‌توانند دست این جریان وابسته به قدرت‌های استکباری و ارتجاعی را رو کنند و نقشی دوران‌ساز در تاریخ ایران اسلامی ایفا کنند.

جهاد دیگر، جهاد تصمیم است که مسئولان و کارگزاران نظام در آن وظیفهٔ اصلی را بر دوش دارند اما خبرنگاران در مقام پرچمداران مطالبه و نقد می‌توانند به تحقق هر چه بهتر این ضرورت یاری رسانند. در این جهاد، خبرنگاران حقیقت‌جو باید پیش‌قراول مطالبهٔ نیازها و خواسته‌های مردم از مسئولان باشند و با نقد دلسوزانه و منصفانهٔ کاستی‌ها و اشکالات، در جریان خدمت به مردم و رشد و توسعهٔ ایران عزیزمان، نقش‌آفرین باشند و به اتخاذ تصمیم‌های به‌موقع، مدبرانه، شجاعانه و عادلانه توسط مسئولان یاری رسانند. مجلس شورای اسلامی، پذیرای مطالبات و نقدهای خبرنگاران است و ایفای رسالت جهاد تصمیم توسط این قشر پر تلاش را نه تنها مفید بلکه عنصری ضروری در اتخاذ تصمیم‌ها و بهبود و اصلاح روندهای تصمیم‌گیری در قوه مقننه می‌داند.

 از خبرنگاران عزیز در سراسر کشور به خصوص خبرنگاران پارلمانی دعوت می‌کنیم تا در مسیر تحول قوه مقننه یاری‌رسان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باشند.

روز خبرنگار را گرامی‌ می‌دارم و به مناسبت این روز به تمامی خبرنگاران که عمر و بهترین‌ سال‌های جوانی خود را وقف رسالت روشنگری و حقیقت‌جویی کرده‌اند خداقوت می‌گویم و از خداوند متعال برای تمامی این عزیزان آرزوی توفیق روزافزون در عرصه‌های جهاد تبیین و تصمیم را دارم. 

* پیام وزیر کشور

احمد وحیدی وزیر کشور هم در پیامی تاکید کرد: توانمندی حرفه‌ای، جسارت، دانش، آگاهی و مسئولیت‌پذیری خبرنگاران نقشی مهم در روایتگری صحیح از تلاش‌ها و اقدامات دولت، روشنگری افکار عمومی از دسیسه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان و تسهیلگری اجرای سیاست‌ها و ماموریت‌های کلان نظام و دولت با همراه‌سازی و اقناع مردم دارند.

امروز نقش و مسئولیت خبرنگاران در شرایط جنگ ترکیبی دشمن، بسیار سنگین‌تر از گذشته است. دشمن پس از ناکامی از سیاست موسوم به فشار حداکثری و ارزیابی شرایط، ملاحظات و اقتضائات عصر جدید، به سمت جنگ شناختی و تغییر اذهان و باور عمومی رفته است.

در این راهبرد، تلاش دشمن بر برجسته‌سازی شک و تردید در میان ملت نسبت به برنامه‌ها و راهبردهای کلان دولت مردمی است و سعی در وانمود‌سازی ناآکارآمدی در ارکان اجرایی دولت و تصویر‌سازی آینده‌ای پر از ابهام دارد.

طرح فریضه جهاد تبیین از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی پاسخی راهبردی و دور اندیشانه به جنگ ترکیبی و شناختی دشمن است که در این عرصه، خبرنگاران با شناخت صحیح نیازهای جامعه و انعکاس حرفه ای اخبار و اقدامات راهبردی، مردمی و امید آفرین مجموعه دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بر اعتماد عمومی در جامعه می‌افزایند.

نباید از نظر دور داشت که امروز در راس این دولت، شخصیت سیاسی و انقلابی قرار دارد که شبانه روزی در خدمت به مردم و آحاد جامعه است و بودن در کنار مردم را الگو و مسیر حرکت دولتش قرار داده است. در یکسال گذشته شخص رئیس محترم جمهوری از ۳۰ استان بازدید میدانی به عمل آورد و با کنار نهادن هر گونه فاصله و جدایی، چهره به چهره پای درد دل اقشار و بخش های مختلف اقتصادی و تجاری جامعه نشست و همگان را به تولید و خدمت افزون تر به نظام مقدس جمهوری اسلامی فراخواند.

این اقدام ارزشمند نیاز به افق گشایی و روشنگری ابعاد بیشتر آن برای گروه‌های مختلف جامعه دارد تا این واقعیت در افکار عمومی درک و لمس شود که دولت سیزدهم چه میزان دغدغه مردم و کمک به حل مشکلات پیش روی جامعه دارد.
غفلت و تاخیر در اجرای ماموریت سنگین روشنگری می تواند زمینه تحریفات و القائات رسانه ای دشمن را فراهم سازد و برای همین در این میدان باید با پیشگامی و طرح‌های ابتکاری و خلاقانه، اجازه مانور رسانه ای به جریان معاند داده نشود و رسانه های کشور راویت‌گر اصلی و زمینه ساز اعتماد هر چه بیشتر دولت و ملت باشند.

در دنیای امروز به سبب پیشرفت های شگرف در حوزه فناوری‌های نوین، جریان رسانه‌ای دشمن با بهره گیری از شیوه های خبری مختلف به دنبال منحرف ساختن افکار عمومی و ایجاد فاصله میان دولت و ملت است. مسئولیت سنگین فعالان رسانه ای در چنین بستری معنا و مفهوم دارد و باید در کنار ایفای نقش روشنگری و آگاهی بخشی، به عنوان اتاق فکری امین و دلسوز برای مسئولان عمل کنند و به سهم خود نارسائی ها و چالش ها را تبیین و راهکارهای سازنده برای برون رفت از مشکلات ارائه دهند.

آگاهی، توام با مسئولیت است و امروز این رسالت بر دوش خبرنگاران شریف کشور است که با رویکرد  نقادانه، پرسشگرانه و خلاقانه یاریگر کشور در  مقابله با جنگ ترکیبی دشمن باشند.

مصادف شدن روز خبرنگار با عاشواری حسینی (ع) این پیام را یادآور می شود که همان طور که سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین چراغ حقیقت و نورانیت اسلام را در برابر یزدیان با جان نثاری فروزان نگه داشت و قهرمانانه از تحریف اسلام جلوگیری کرد؛ امروز هم خبرنگاران باید به تاسی از مکتب امام حسین(ع) و راویان غیور واقعه کربلا همچون حضرت زینب(س) و حضرت امام سجاد(ع)، روایتگر صحیح آرمان های انقلاب اسلامی و پیشرفت های حاصل از مردم‌سالاری دینی در برابر جبهه استکبار باشند.

* پیام معاون پارلمانی رئیس‌جمهور

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور هم در پیامی نوشت: درود و سلام بر بزرگ راوی و خبررسان واقعه کربلا حضرت زینب‌ کبری(س) و تمامی خبرنگاران عزیزی که افتخارشان پیروی از مرام و مسلک زینبی و حسینی هست.

*

سرتیپ  محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  هم در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت.

متن پیام وزیر دفاع بدین شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم

امسال روز خبرنگار در تقارنی آموزنده با ایام سوگواری سید و سالار آزادگان جهان حضرت سید الشهدا اباعبدالله الحسین علیه السلام قرار دارد؛ صحنه ای که پیام آزادگی، دینداری و اسلام ناب محمدی(ص) از ۱۴۰۰ سال پیش تاکنون نسل به نسل و سینه به سینه، با پیام‌آورانی شجاع و بصیر همچون حضرت زین العابدین  علی ابن الحسین(ع) و  عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) به گوش جهانیان رسیده است و الگویی شگرف در پیش روی فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی قرار داده است.
 
نبرد جبهه حق و ‌‌باطل، نبردی دائمی است. امروز مبارزه با یزیدها و شمرهای زمانه(علی لعنت الله علیهم) تداوم دارد و این نبرد علاوه بر ابعاد گوناگون سیاسی، اقتصادی و ‌نظامی در قالب جنگ رسانه‌ای و جنگ روایت‌ها به شدت در جریان است و بر این اساس رهبر معظم انقلاب و فرمانده معزز کل قوا حضرت امام خامنه‌ای(مدظلّه‌العالی) به عنوان ولی فقیه زمان شناس باب جهاد را در عرصه تبیین گشوده‌اند و شما خبرنگاران آزاد اندیش، شجاع و مؤمن، رزمندگان این جهاد مقدس و مهم هستید که با اقدام به موقع، پرحجم، کیفی، متعهدانه و دلسوزانه، نقشه‌های شوم دشمنان اسلام، انقلاب اسلامی و ‌امت اسلامی را خنثی می‌کنید، ان شاء الله.

ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم و صفر و آرزوی توفیق در تمام عرصه‌ها به‌ویژه عرصه‌ جهاد تبیین، روز خبرنگار را به پاسداشت مقام اندیشه، آگاهی و احترام به افکار عمومی ارج نهاده و از زحمات همه خبرنگاران میهن اسلامی‌مان به‌ویژه خبرنگاران عرصه دفاعی-امنیتی که به ایجاد امید در دل امت اسلامی و انتشار قسمتی از اقتدار دفاعی ایران اسلامی کمک می‌کنند، تشکر می‌نمایم و برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون از درگاه خداوند منان مسئلت می‌نمایم.

* پیام سازمان بسیج دانشجویی

محمد حسین فئوادیان معاون ارتباطات و اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی نیز در پیامی فرارسیدن 17 مرداد روز خبرنگار را گرامی میداریم.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امسال روز خبرنگار مصادف شده است با شهادت سید الشهداء حضرت اباعبدالله الحسین و یاران با وفایش عاشورای حسینی را تسلیت عرض می نمایم.

«سر نی در نینوا می‌ماند اگر زینب نبود، کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود»

« نون و القلم و ما یسطرون» سوگند به قلم و آنچه می نگارد.

در روزگاری که از آن به عصر اطلاعات و فنآوری نام می برند، قطعا نقش خبرنگار به عنوان ابزار اطلاع رسانی، نقشی حیاتی و انکار نشدنی است و 17 مرداد هر سال به پاسداشت قدردانی پاسداران عرصه قلم، مزین به نام روز خبرنگار شده است.

عزم راسخ، تعهد بی بدیل، پایداری و همت والای پیام آوران عرصه سترگ رسانه، راویان رویدادها و طلایه داران راستین خبر که همواره مسائل و مشکلات مردم و واقعیت های جامعه را هنرمندانه با واژگان می آمیزند، ارزشمند و ستودنی است.

ضمن ارج نهادن به تلاش های جامعه رسانه ای کشور و تقدیر از رسانه های دیداری، شنیداری، مکتوب و خبرگزاری ها در جهت پوشش اخبار فعالیت های بزرگ بسیج در عرصه دانشجویی، با تبریک روز خبرنگار، توفیق روزافزون این عزیزان متعهد و کوشای ایران اسلامی در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی را از درگاه ایزدمنان خواستارم.

روز خبرنگار فرصتی ارزشمند و گرانبها است، برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسان های فرهیخته که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه جان خود را تقدیم انقلاب کردند خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند.
 
خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند، زیرا همواره در عمق جامعه زندگی می کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه ای، مرهون تلاش های شبانه روزی آنهاست.
 
بی تردید کارکرد رسانه های محلی در ارائه تصویری از مشکلات موجود منطقه و نظارت عمومی بر مسئولان و دستگاه های اجرایی بی بدیل و غیرقابل انکار است.

و راستی که رسالت اصحاب خبر و رسانه بسیار خطیر و حساس است چنانچه پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در حدیثی فرموده است: «حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس». از همین روست که می توانیم حق گویی و مطالبه گری حق توسط خبرنگاران عزیز را مجاهدتی عظیم و فداکاری فرهنگی سترگ بنامیم و قدردان آن باشیم.

در سالی که مزین به «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» است بر خود فرض می دانم ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار را به شما خبرنگاران حوزه دانشگاهی، علمی و تمامی خبرنگاران و الخصوص خبرنگاران حوزه دانشجویی کشور که به دنبال انعکاس فعالیت های سازمان بسیج دانشجویی و دانشجویان بسیجی قدم بر می دارند گرامی داشته و خداقوت بگویم.

روز خبرنگار بر شما دلاوران خستگی ناپذیر گرامی باد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول