اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

ایرانیان دیشب در کربلا شام غریبان گرفتند+فیلم

هم‌زمان با شام غریبان امام حسین علیه‌السلام، جمعی از زائران ایرانی در کربلا با روشن کردن شمع در غربت شهدای کربلا و مصیبت‌های اسیران کربلا گریستند و نوای «خداحافظ ای برادر زینب» سر دادند.

ایرانیان دیشب در کربلا شام غریبان گرفتند+فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، شب گذشته هم‌زمان با شام غریبان امام حسین علیه‌السلام، جمعی از زائران به ویژه ایرانیان حاضر در کربلا شمع‌هایی را روشن کرده و بر مصیبت شهدای دشت کربلا و خاندان اهل بیت علیهم السلام در اسارت یزیدیان اشک ریختند.

شام غریبان در کربلا

زائران در حالی که شمع روشن می‌کردند، نوای «خداحافظ ای برادر زینب» سر می‌دادند. در جوار ضریح حرم ارباب غوغا بود و جمعی از زائران با تشرف به حرم‌های مطهر روضه قتلگاه خواندند. همچنین برخی از زائران با شمع‌های روشن به سوی حرم‌ها رفتند و برخی دیگر در تل زینبیه بیتوته کرده و در جایی که چادرهای یاران امام حسین علیه‌السلام بود، به  عزاداری پرداخته و برای غربت بازماندگان عاشورایی روضه خواندند.

البته در عراق امروز عاشورا است و عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام با شور و حال خاصی در حال برگزاری است. در ادامه حال و هوای شب گذشته کربلا و روشن کردن شمع‌ها در غربت شهدا را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول