اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

برگزاری یادواره شهدای عرصه خبر در خراسان‌جنوبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: به مناسبت روز خبرنگار یادواره شهدای عرصه خبر در استان برگزار می‌شود.

برگزاری یادواره شهدای عرصه خبر در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به مناسبت روز خبرنگار، خبرنگاران استان به همراه چند تن از مسؤولان حوزه فرهنگی استان به دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی رفتند.

علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی در این دیدار اظهارداشت: فعالان عرصه رسانه استان نگاهشان نگاه کلان انقلاب و دغدغه آنها توسعه همه جانبه استان خراسان‌جنوبی بوده که این امر ستودنی است.

وی با اشاره به اینکه در استان رسانه ای که عامدانه علیه مبادی انقلاب و اسلام قلم بزند به لطف الهی وجود ندارد و آنچه که جزو خصوصیات مردم استان بوده شمه‌ای از این خصوصیات در رگه‌های اصحاب رسانه استان نیز جریان داشته و آن پایبندی به ارزش‌های انقلاب و ارزش‌های مبادی اسلامی که کلام امامین انقلاب بوده هست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه رفع موانعی که بستر توسعه استان را فراهم می‌کند جزو نگاه اصحاب رسانه استان است، یادآور شد: از بدو تأسیس استان در سال ۸۴ حدود ۱۱ نشریه دارای مجوز در استان فعال بوده که امروز با توفیق الهی و همت جوانان این استان این تعداد به ۱۴۰ نشریه و پایگاه خبری فعال در سطح استان رسیده و علاوه بر آن در حوزه نشریات سراسری ۵۶ مورد نمایندگی در استان وجود داشته که ۵۵ مورد مربوط به شهر بیرجند و یک مورد مربوط به شهرستان طبس است.

فرخنده ادامه داد: همچنین در حوزه سرپرستی خبرگزاری‌های سراسری ۱۵ مورد در استان فعالیت دارند که ۱۳ مورد مربوط به شهر بیرجند، یک مورد مربوط به شهرستان قاینات و یک مورد مربوط به شهرستان طبس است.

وی با بیان اینکه مجوز دکه‌های مطبوعاتی که در مجموعه استان خراسان‌جنوبی وجود داشته 25 مورد بوده که بسیاری از آنها فعال نشده‌اند، گفت: این امر در واقع ظزفیتی بوده که می‌توان از این بستر استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی به دغدغه کلان اصحاب رسانه در استان اشاره داشت و یادآور شد: اخیراً به دلیل بحث مشکلی که در قیمت کاغذ به وجود آمده تراژ چاپ روزنامه‌ها و نشریات در استان نسبت به سنوات قبل سیر نزولی یافته که نیازمند تصمیم‌گیری صحیح برای رفع این مشکل وجود دارد.

فرخنده به دیدار خبرنگاران استان با استاندار در روز پنج‌شنبه اشاره داشت و گفت: در این دیدار دغدغه خبرنگاران مطرح و با جدیتی که استاندار استان نسبت به این حوزه دارند امیداست رفع این دغدغه‌ها تا حد امکان مورد مساعدت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امسال به جهت تقارن روز خبرنگار با ایام سوگواری امام حسین(ع) با جلسه‌ای که قریب به دو هفته گذشته برگزار شد سعی کرده‌ایم برنامه‌ها روز خبرنگار را اکتفای به این روز نکنیم و طوری برنامه‌ریزی شده که تا روز ۲۲ مردادماه برنامه‌های روز خبرنگار ادامه داشته باشد، افزود: دیدار با رسانه‌های مختلف در مرکز استان، تجدید بیعت رسانه‌ها با شهدا و حضور در مزار شهدا روز پنج‌شنبه، شرکت منسجم اصحاب رسانه استان در نماز عبادی سیاسی جمعه و برگزاری مانور رسانه‌ای طی سه روز با محوریت نماز و امر به معروف و نهی از منکر با همت بسیج رسانه از مهم‌ترین برنامه‌های روز خبرنگار در استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی یکی از برنامه‌های مهم روز خبرنگار در استان را برگزاری یادواره شهدای عرصه خبر مصادف با روز شنبه ۲۲ مردادماه جاری در محل حسینه جماران بعد از نماز مغرب و عشاء عنوان کرد و گفت: در بطن این برنامه از خانواده شهدای عرصه خبر به تجلیل و قدردانی خواهد شد.

فرخنده با بیان اینکه به طور قطع در حوزه اطلاع‌رسانی و خبر نیازمند الگویی هستیم که طلایه‌دار جهاد تبیین و بهترین الگوی برای رسانه مقام ارزنده و سکاندار جهاد تبیین در روز عاشورا حضرت زینب کبری(س) هستند، تصریح کرد: اگر این درس که در اوج سختی‌ها می‌توان امید را به دل جامعه تزریق کرد و اگر چه دشمن در اوج باشد، می‌توان هیمله پوشالی دشمن را فروریخت را از حضرت زینب(س) بیاموزیم خود بهترین درس برای رسانه‌ها است.

علیر ضا آینه‌دار، مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌جنوبی نیز در این دیدار اظهارداشت: امیداست با همبستگی و اتحاد بین اصحاب رسانه استان موجبات رشد و تعالی استان فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث جهاد تببین که تکلیفی بر دوش رسانه‌ها بوده باید با هماهنگی یکدیگر اقدامات مؤثری در حوزه انجام دهیم.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول