اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مردم شیرینی اقدامات دولت را در سال آینده خواهند چشید

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه نتیجه اقدامات و تلاش‌های دولت سیزدهم در راستای تحولات اقتصادی را در سال آینده شاهد خواهیم بود، گفت: مردم شیرینی اقدامات دولت را در سال آینده می‌بینند و می‌چشند.

مردم شیرینی اقدامات دولت را در سال آینده خواهند چشید

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان ؛ محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور در سفر یکروزه خود به استان زنجان که همزمان با روزهای برگزاری مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان در زنجان انجام شد، در نشست اقتصادی با استاندار زنجان و معاونان وی، با تاکید بر اینکه  تصویر اقتصادی استان‌ها در سال آینده، تغییر پیدا می‌کند، افزود: مردم با چشم خود تحول و شکوفایی اقتصادی را شاهد خواهند بود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه پیش‌بینی ما این است که با مالیات‌هایی که از بسیاری از گروه‌های مالیاتی گرفته می‌شود، مالیات‌های دریافتی در سال آینده ۲ برابر شود، تصریح کرد: با راه‌اندازی سامانه‌ای برای مالیات که در حال انجام است، با جلوگیری از فرار مالیاتی، درآمد خوبی در این بخش حاصل می‌شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور اظهار داشت: ولی درصد مالیات افزایش پیدا نمی‌کند.

رضایی همچنین  از تهیه سند راهبردی صنعتی کشور با دستور  مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: برخورداری کشور از سند راهبردی صنعتی، از  اهداف این سند است چون منابع ما محدود است و باید بتوان با اتکاء به نقشه راه اقتصادی، اعتبارات لازم را از دل  ظرفیت‌های هر منطقه به دست آورد. 

 وی تاکید کرد: هم سند راهبردی و هم  نقشه راه اقتصادی کشور، در سطح ملی  تاثیرگذار است و در استان‌ها نیز باید انجام گیرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور، از  سفرهای ریاست جمهوری به عنوان یک تصمیم خوب نام برد و‌ گفت: با پیگیری‌های استانی، می‌توان این سفرها را به یک نتیجه مطلوب رساند.

رضایی اظهار داشت: همه تلاش ما این است که مصوبات سفر رئیس جمهور به استان‌ها، عملیاتی شود.

رضایی با بیان اینکه امسال تصمیم داشتیم با گام‌های بلندی که در استان‌ها برداشته می‌شود فعالیت در استان‌ها را تغییر دهیم، گفت: با چند اقدامی که بنا بر ضرورت و مسائل پیش آمده صورت گرفت، منابع ما در تهران کاهش داد.

 وی همچنین با اشاره به اینکه گزارش وضعیت اقتصادی  استان زنجان، در مجموع رضایت بخش است افزود: کاملا مشخص است که مجموعه مدیریت در این استان، بر اوضاع تسلط دارند و در  ماه‌ها و سال آینده می توانند در ادامه اقدامات  این دولت، تحولی در استان انجام دهند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور، با بیان اینکه تسهیلات اختصاص یافته به استان زنجان در سفر اول  رئیس جمهور نسبت به استان‌هایی مانند قزوین کمتر بوده است، گفت: می‌توان از طریق اختصاص اعتبارات دیگر، آن را جبران کرد.
 

رضایی با تاکید بر پیگیری قطعی این موضوع تصریح کرد: اگر   ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان در قسمت‌های زیربنایی به استان زنجان کمک شود، جهش خوبی در بخش آب، راه‌آهن و سایر بخش‌های این استان انجام می‌گیرد.

رضایی با بیان اینکه هرچه اطلاعات و تحلیل ها دقیق تر شود، برنامه ریزی اقتصادی هم بهتر  انجام خواهد شد تاکید کرد: نکته قابل توجه این است که تاکنون برنامه ریزی دقیقی در حوزه اقتصاد برای کشور انجام نگرفته  و با روی کار آمدن هر دولت،  روی چند موضوع خاص متمرکز شده و  سپس نیمه کاره رها شده است.

وی اظهارداشت: به همین دلیل پروژه های نیمه تمام  و  شعارهای خیلی رویایی در دولتهای گذشته اتفاق افتاده است.

 معاون اقتصادی رئیس جمهور، از  تلاش  دولت سیزدهم، برای ترسیم دقیق و منطقی نقشه راه  اقتصادی دولت خبر داد و گفت: این مهم در مرکز آغاز شده و در استانها نیز نقشه راه اقتصادی هر استان را باید به گونه‌ای تنظیم کنیم که هیچ طرحی نیمه تمام نماند و عملیات اجرایی طرح‌ها و بهره‌برداری از آنها طبق زمانبندی انجام گیرد.

رضایی با تاکید بر اینکه این فعالیت ها باید از یکپارچگی برخوردار و نقش هم‍‌افزایی داشته باشند، تصریح کرد: طرح‌ها نباید به صورت جزیره‌ای که گاهی اثرات کاهنده روی هم دارند، باشند و نباید مثلاً کشاورزی محیط زیست را  تخریب کند و محیط زیست مشکلات دیگری را به وجود آورد و نتیجه آنها ایجاد زنجیره‌ای از تخریب باشد.

وی با بیان اینکه یکپارچگی این برنامه‌ها مهم است، افزود: این مهم زمانی اتفاق می‌افتد که نقشه راه اقتصادی داشته باشیم.
 

معاون اقتصادی رییس جمهور، با اشاره به اینکه استان زنجان هم باید پیشران‌های خود را معین کند، گفت: هر استان حداقل 2 یا سه پیشران می‌تواند داشته باشد و بیشتر از آن امکان پذیر نیست.

 رضایی با بیان اینکه این پیشران‌ها باید نقش هم‌افزایی برای هم داشته باشند تا بتوانند زنجیره ارزش ایجاد کنند، اظهار داشت: به عنوان مثال صنایع بسیار عظیمی در قزوین وجود دارد، ولی هیچ ارتباطی با کشاورزی ندارد و این در حالی است که اگر صنایع تبدیلی کشاورزی قزوین شکل می‌گرفت، میلیاردها دلار درآمدزایی داشت.

وی گفت: اگر بین صنایع و بخش‌های مختلف  مانند کشاورزی، ارتباط یکپارچه و هم افزایی وجود نداشته باشد، در واقع  بین آنها گسستگی ایجاد شده و  زنجیره ارزش شکل  نمی‌گیرد.

معاون اقتصادی رییس جمهور، با تاکید بر اینکه اگر زنجیره ارزشی که به وجود می‌آید تا مراحل نهایی و تولید محصول برسد، می‌تواند درآمد بالایی داشته باشد، تصریح کرد: زنجیره ارزش از طراحی شروع  و به تولیدات نیمه صنعتی و صنعتی می‌رسد که البته تبلیغات، بازاریابی، صادرات و حضور در بازارهای بین‌المللی، مهمتر از نیمه زنجیره ارزش، است.


 رضایی گفت: این زنجیره ارزش وقتی برای محصولات ایرانی، شکل نمی‌گیرد، مانند سدهایی است که، حتی بسیاری از  تولیدات نوآوران ما، پشت این سدها می‌ماند و به بازارهای بین‌المللی راه نمی‌یابد.
وی با بیان اینکه در ایران زنجیره ارزش شکل نگرفته است، اظهارداشت: حوزه کشاورزی، معدنی و نیز صنایع ما زنجیره ارزش ندارند و  عمده محصولات ما به صورت خام  صادر می‌شود و به کالاهای مصرفی نهایی تبدیل نمی‌شود تا ارزش افزوده آن تجمیع شود.
معاون اقتصادی رئیس جمهور، در پایان با اشاره به ارادت خاص و خالصانه مردم ولایتمدار زنجان به سید‌الشهدا و عزاداری های پرشور آنها، گفت: مردم زنجان پرچمدار امام حسین(ع) و پیشرو در عزاداری ها هستند.

 

استاندار زنجان خواهان اختصاص اعتبارات ویژه برای استان شد

 استاندار زنجان هم در این نشست اقتصادی، به لزوم حل مشکلات موجود در حوزه اقتصادی در بخش‌های مختلف از جمله صنایع و کشاورزی در استان، تاکید و تصریح کرد: تعیین تکلیف صندوق پیشرفت و توسعه استان، حل مشکلات دوخطه کردن راه آهن در ۱۱ کیلومتر واقع در حوزه استحفاظی تاکستان، عدم همکاری بانک‌ها،کمبود اعتبارات اختصاص یافته به استان در مقایسه با سایر استان‌‌ها و تخصیص غیر کامل آن، از جمله مشکلاتی است که امیدواریم با حل آنها گام‌های بلندی در رفع بیش از پیش مشکلات استان برداشته شود.
 گفتنی است، در این جلسه مقرر شد، 2 تا سه پیشران در بخش‌های مختلف مانند صنعت و یا کشاورزی استان، تعیین و روی آن متمرکز شود تا زمینه شکوفایی و تحول در اقتصاد استان را فراهم نماید.

انتهای پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول