اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تفکرات سیاسی نباید مانع پیشرفت و رشد کشور شود

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: همه باید برای اعتلای انقلاب تلاش کنیم زیرا این امر اقتدار ایران اسلامی را به همراه دارد و نباید اجازه بدهیم تفکرات سیاسی مانع پیشرفت و رشد کشور شود.

تفکرات سیاسی نباید مانع پیشرفت و رشد کشور شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام محمد سبزی ظهر امروز در حاشیه‌ بازدید از تشکیلات خانه کارگر ساوه اظهار کرد: کمترین تنش کارگری را در این شهرستان‌ها به دلیل دلسوزی نمایندگان کارگران و کارفرمایان در چند سال اخیر شاهد بودیم.

وی افزود: ساوه یکی از قطب‌های صنعتی کشور با وجود صدها واحد تولیدی و صنعتی به شمار می‌رود که بیش از ۵۰ هزار کارگر مشغول به فعالیت هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به رشد جمعیت ناشی از مهاجرت افراد از اقصی نقاط کشور برای اشتغال در واحدهای تولیدی و صنعتی، نیازمند تقویت و ایجاد زیرساخت‌هایی مانند مسکن و انرژی‌های تجدید پذیر هستیم.

سبزی ادامه داد: امروزه شهرستان ساوه بیش از هر زمانی برای اشتغال افراد در کارخانه‌ها به مسکن نیاز دارد که می‌توانیم با اتخاذ تدابیر سازنده مانند ایجاد تعاونی‌های مسکن، گام بلندی برای رفع نیاز و برنامه‌ریزی بلندمدت در این خصوص داشت.

وی از فعالیت تشکیلات خانه کارگر ساوه در بحث ارائه آموزش‌های رایگان کوتاه‌مدت و ارائه خدمات مختلف با تخفیف ویژه برای اعضای خانه کارگر این شهرستان اظهار رضایتمندی کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی این‌گونه خدمات به خانواده‌های کارگران، بارقه‌ امیدی ایجاد می‌کند تا آنها در کنار فراگیری آموزش بتوانند در زمینه‌ مختلف علمی و کسب و کار موفق عمل کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همه باید برای اعتلای انقلاب تلاش کنیم زیرا این امر اقتدار ایران اسلامی را به همراه دارد و نباید اجازه بدهیم تفکرات سیاسی مانع از پیشرفت و رشد کشور شود.

سبزی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی گفت: این سفر دستاوردهای مناسبی مانند اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه آب شیرین ساوه، 300 میلیارد تومان برای اجرای پروژه بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی در ساوه، اختصاص رشته پزشکی به دانشکده علوم پزشکی ساوه و ... و را به همراه داشت.

وی بر رعایت واقع‌بینی تأکید کرد و افزود: انتقاد سازنده در کنار واقع‌بینی و به دور از غرض می‌تواند راهگشا باشد؛ ریشه فساد و رانت مربوط به این دوره و اکنون نبوده و همواره وجود داشته است بنابراین نباید با قضاوت بی‌انصافانه دستاوردهای دولت را زیر سؤال برد؛ مجلس انقلابی همواره حامی مردم است.

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان در سال جاری و مطالبات فرهنگیان نیز گفت: در این خصوص با در نظر گرفتن همه جوانب و نیز قانون، در مجلس، حمایت خود را اعلام کرده‌ایم و برای احیای حقوق به حق این قشر فریاد زده‌ایم.

دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه نیز گفت: این تشکیلات جزو خانه کارگرهای برتر کشور محسوب می‌شود و فعالیت آن در خصوص ارائه آموزش‌های رایگان کوتاه‌مدت و سایر خدمات به اعضای خانه کارگر همواره الگویی برای سایرین بوده است.

داود میرزائی با اشاره به خرید زمین مجاور خانه کارگر و الحاق به این تشکیلات افزود: بنا داریم با راه‌اندازی سالن‌های ورزشی چندمنظوره برای خانواده کارگران، در امر ورزش و نشاط این قشر گام‌های سازنده‌ای برداریم.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون ۵۳ هزار نفر در این شهرستان کارت عضویت خانه کارگر دارند و از خدمات آن در زمینه‌های مختلف بهره‌مند هستند.

دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به این‌که نا به سامانی اقتصادی زندگی و معیشت کارگران را دچار مشکل کرده است، بیان کرد: این امر منجر به عدم علاقه‌ آنان به ازدواج، فرزند آوری و ادامه تحصیل شده است و این قشر از عهده کوچک‌ترین هزینه‌های دارو درمان برنمی‌آیند.

میرزائی سنگ بنای ناعدالتی میان قشر کارگر با سایر اقشار جامعه را از آموزش و پرورش دانست و گفت: تأسیس مدارس غیردولتی با برخورداری از امکانات و خدمات ویژه و آموزش نابرابر، باعث سرخوردگی دانش آموزان جامعه‌ کارگری می‌شود که باید هر چه سریع‌تر برای آن تدابیری اندیشیده شود.

وی افزود: این نابرابری و تبعیض در جذب رشته‌های دانشگاهی و اشتغال در شغل‌های نابرابر همچنان ادامه دارد.

دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه خواستار سریع‌تر اجرای مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان شد و اظهار کرد: حضور این قشر برای احقاق حقوقشان در کف خیابان‌ها درست نیست و متأسفانه پس از گذشت پنج ماه از سال جدید، به‌رغم مصوبه شورای عالی کار، هنوز اجرائی نشده است.

میرزائی با اشاره به این‌که فعالیت شورای اسلامی کار در بزرگترین شهر صنعتی خاورمیانه ضعیف است، تصریح کرد: این در حالی است که بیش از 500 واحد تولیدی و صنعتی دارای شرایط تشکیل شورای اسلامی کار، در این شهرستان‌ها وجود دارد که فقط 4 واحد صنعتی دارای شورای اسلامی کار هستند.

وی ادامه داد: این واحدها نیز مربوط به 30 تا 40 سال قبل هستند که شورای اسلامی کار در آنها فعال است.

دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه با اشاره به این‌که در قانون پیش‌بینی شده که در واحدهای صنعتی می‌بایستی یکی از تشکل‌های کارگری استقرار یابد، بیان کرد: این تشکل‌ها می‌تواند شورای اسلامی کار، نماینده کارگران یا انجمن اسلامی شورای کار باشد.

میرزائی ادامه داد: در واحدهای تولیدی و صنعتی با بیش از 35 نفر، شورای اسلامی کار اعم از قراردادی یا رسمی می‌تواند، این شورا با هدف تقویت و گسترش روابط کارگر و کارفرما و نیز ایجاد بستری برای کار بهتر راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به تضعیف و نادیده انگاشتن فعالیت شورای اسلامی کار از سوی مجموعه‌های شستا نیز افزود: بی‌توجهی به این مهم فقط واحدهای صنعتی خصوصی را شامل نمی‌شود بلکه مجموعه‌های شستا را نیز در بر می‌گیرد.

دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه با اشاره به فعالیت 9 واحد و مجموعه شستا در شهر صنعتی کاوه گفت: متأسفانه در هیچ‌یک از این واحدها شورای اسلامی کار فعال نیست.

معاون خانه کارگر ساوه و زرندیه نیز گفت: هم اکنون ۳۰ هزار نفر بازنشسته تأمین اجتماعی در این شهرستان‌ها وجود دارند که متأسفانه به دلیل عدم افزایش حقوق با مشکلات عدیده معیشتی مواجه هستند.

محمدرضا خیراندیش اظهار کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود با اظهار نظر در این خصوص تسریع در افزایش حقوق، آنان را حمایت کنند.

وی افزود: مقرر شده افزایش حقوق بازنشستگان و بحث چالشی اخیر مستمری‌بگیران سایر سطوح، عین قانون انجام شود و همه در برابر قانون باید تابع باشند.

دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه بیان کرد: منظور از قانون در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان آن چیزی است که مجلس تأیید کرده و از طریق رئیس مجلس به دولت ابلاغ شده، آنچه مجلس تأیید کرده، مصوبه هیئت‌امنای تأمین اجتماعی به تبعیت از مصوبه شورای عالی کار که ضامن افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان حقوق مستمری بازنشستگان سایر سطوح یا همان متوسط بگیران است.

امیر آوانلو؛ رئیس تأمین اجتماعی ساوه گفت: مهم‌ترین چالش جدی حوزه کارگری کمبود نیروی کار در این شهرستان است که کارفرمایان و صاحبان صنایع را با مشکل مواجه ساخته است.

وی افزود: یکی از راهکارها برای رفع این چالش، ایجاد تعاونی مسکن برای تأمین واحدهای مسکونی است که می‌توان با مشارکت کارآفرینان و صاحبان صنایع به آن دست یافت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول