اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پیام عاشورایی رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق؛ رد هرگونه تجاوز و فتنه

رئیس ائتلاف الفتح، امروز در بیانیه‌ای به مناسبت روز عاشورای حسینی(ع) در عراق، بر ضرورت نزدیک شدن قلبهای محبان امام حسین(ع) و رد هرگونه تجاوز و فتنه تاکید کرد.

پیام عاشورایی رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق؛ رد هرگونه تجاوز و فتنه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق، امروز (سه‌شنبه، ۹ آگوست)، که مصادف است با روز عاشورای حسینی (ع) در این کشور، با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت بلند کردن صدا در مقابل تجاوز و فتنه‌ تاکید کرد.

به نوشته وبگاه «المورد»، در این بیانیه آمده‌است: «در این روز  طلقاء (آزادشدگان، اشاره به گروهی از مخالفان پیامبر(ص) که پس از فتح مکه، از مجازاتشان صرف نظر شد)، اهل نفاق و سمبل‌های ارتداد اقدام به کشتن نوه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم، پنج‌تن آل عبا، سرور جوانان اهل جنت، امام حسین (ع)، و اهل بیت و اصحابش کردند و زنان اهل بیت پیامبر را به اسارت گرفتند و از کشوری به کشوری دیگر کشاندند».

العامری با اشاره به این‌که محبان اهل بیت علیهم السلام، با اشک و قلب‌های مشتاق به استقبال محرم می‌روند، گفت: «ما بر عشق خود به سید و سالار شهیدان و پیروی از مسیر الهی ایشان با این امید که ولایت ایشان، کلید هدایت ما باشد، همان طور که جد بزرگوارشان حضرت رسول اکرم فرموندند که "حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است..خداوند دوست می‌دارد هر کسی را که حسین را دوست بدارد"» .

رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق در ادامه با اشاره به این که بنی‌امیه به دنبال محو اسلام و بازگشت جاهلیت بوده و به لطف خونهای پاک شهدای کربلا، این خواسته آن‌ها محقق نشده، گفت: «در این روز که قلب رسول اکرم (ص) را به درد آورده است، صدای خود را در رد هرگونه تجاوز و فتنه، انواع بی عدالتی و تجاوز به ملت‌ها به ویژه ملت عزیزمان، مردم شجاع و مقاوم فلسطین بلند می‌کنیم و هرگونه فریب، سرپوش گذاشتن بر خیانت و پَستی با شعارهای پرزرق و برق از جمله شعارهای عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را رد می‌کنیم. از این روز بزرگ، پایداری همیشگی در سنگر دفاع از کشور و مردم  خود و امت عربی و اسلامی تا آخرین لحظه حیاتمان الهام می‌گیریم. ما بدری‌های حسینی بودیم و خواهیم ماند و صادقانه اعلام می‌کنیم: به راستی که ما مرگ را جز سعادت نمی دانیم، و زندگی با ستمکاران را جز ملال».

وی در پایان از خداوند خواست تا قلب‌های محبان امام حسین (ع) را به یکدیگر نزدیک کند و این روز را روزی برای پاکسازی قلب‌‌ها از کینه و نفرت و بیدار شدن وجدان‌ها و مهار و از بین رفتن نفس های اماره قرار دهد و مستضعفان جهان به زودی شاهد فرج امام زمان (عج) باشند.

این در حالی است که صحنه سیاسی عراق، همچنان شاهد تنش‌ها بر سر انتخاب نخست‌وزیر جدید این کشور است اما کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) شنبه پیش خبر داد که سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر با هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح دیدار خواهد کرد.

«وائل الرکابی» از رهبران چارچوب هماهنگی به پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: العامری پس از عاشورای حسینی با رهبر جریان صدر دیدار خواهد کرد و ما منتظر توافقات هستیم.

الرکابی ابراز امیدواری کرد که این دیدار باعث شود اتهاماتی که علیه چارچوب هماهنگی وجود دارد و اتهامات مربوط به رهبران آن، پایان یابد.

هرچند که  رهبر جریان صدر، همچنان خواستار انحلال پارلمان عراق و برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور است و از حامیان خود خواسته که به تظاهراتشان تا زمان تحقق مطالباتشان ادامه دهند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول