اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

عزم ترکمنستان برای توسعه حمل و نقل و ترانزیت؛ احداث پل خلیج قره‌بغاز گام نخست

احداث پلی روی خلیج قره‌بغاز در ترکمنستان به منظور تسهیل حمل و نقل و ترانزیت کلید خورد.

عزم ترکمنستان برای توسعه حمل و نقل و ترانزیت؛ احداث پل خلیج قره‌بغاز گام نخست

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، احداث پلی روی خلیج قره‌بغاز در ترکمنستان به منظور تسهیل حمل و نقل و ترانزیت کلید خورد. 

در مراسم کلنگ زنی این پروژه «سردار بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان اعلام کرد که احداث این پل روی خلیج قره بغاز به طور موثر به حامل‌های بار و حمل و نقل  از بسیاری از کشورها خدمات رسانی خواهد کرد. پل جاده‌ای جدید روی خلیج قره بغاز نه تنها به ترکمنستان، بلکه به روسیه، قزاقستان، ایران و هند نیز خدمت رسانی خواهد کرد.

در این مراسم رئیس‌جمهور ترکمنستان تاکید کرد: این تسهیلات زیرساختی حمل‌ونقل به حامل‌های کالای خارجی اجازه می‌دهد با استفاده از حمل‌ونقل جاده‌ای، دریایی و ریلی از کوتاه‌ترین مسیر به کشورهای شمال و شرق اروپا برسند.

وی افزود: پل در حال ساخت خلیج قره بغاز شرایط خوبی را برای ادغام ترکمنستان در فضای اقتصادی جهانی و تقویت بیشتر همکاری‌های این کشور با کشورهای خارجی فراهم می‌کند.

رئیس جمهور ترکمنستان گفت: همچنین ظهور یک زیرساخت جدید حمل و نقل در این منطقه منجر به افزایش قابل توجه تجارت، حمل و نقل بار و مسافر بین مناطق شمالی و شرقی ترکمنستان خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگراه‌هایی که امروز در ترکمنستان ساخته و بازسازی می‌شود، باید شرایط بهینه را برای حمل و نقل مداوم مسافر و کالا بین اروپا و آسیای مرکزی از طریق بندر بین المللی ترکمن باشی ایجاد کند.

شایان ذکر است، این پروژه باید توسط شرکت اوکراینی Altkom Road Construction مطابق با چارچوبی که قبلاً توسط رئیس جمهور ترکمنستان امضا شده است، اجرا شود.

 پل جدید بخشی از بزرگراه مرزی ترکمن باشی-قره بغاز - قزاقستان خواهد شد و باید به افزایش تجارت بین کشورها و تسهیل ترانزیت سریع‌تر کالا از طریق منطقه بالکان کمک کند.

 قرار است این پروژه در ژوئن 2024 به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول