اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بیش از ۱۸ هزار گلستانی برای سفر اربعین ثبت نام کردند

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: تاکنون ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان گلستانی در هشت هزار و ۳۰۰ گروه برای سفر به کربلای معلی در ایام اربعین پیش ثبت نام انجام دادند.

بیش از ۱۸ هزار گلستانی برای سفر اربعین ثبت نام کردند

سیدعلی میرقاسمپور مدیر حج و زیارت گلستان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان گلستانی در هشت هزار و ۳۰۰ گروه برای سفر به کربلای معلی در ایام اربعین پیش ثبت نام انجام دادند. همچنین گرگان با هفت هزار و ۷۵۰ نفر، گنبد با هزار و ۸۸۰ نفر و آزادشهر با هزار و ۴۷۰ نفر دارای بیشترین ثبت نام برای انجام این سفر معنوی در گلستان است.

مدیر حج و زیارت استان گلستان با بیان اینکه از دهم تیرماه، پیش ثبت نام متقاضیان زیارت اربعین حسینی آغاز شد اظهار داشت: ثبت نام در سامانه سماح برای زیارت اربعین تا ۲۱ مرداد تمدید شد.

وی با بیان اینکه حذف ویزا برای زائران اربعین، ثبت نام به عنوان روادید تلقی می شود بیان کرد: متقاضیان شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی می توانند در سامانه سماح به آدرس Samah.haj.ir سامانه سماح– سازمان حج و زیارت بر حسب شرایط خود، محدوده زمانی مورد نظر و نحوه اعزام به اربعین به صورت هوایی یا زمینی ثبت نام کنند.

مدیر حج و زیارت گلستان با بیان اینکه، داشتن گذرنامه با حداقل ۶  ماه اعتبار برای اعزام الزامی است، گفت: تزریق حداقل ۲ دُز واکسن کرونا از شرایط تشرف بوده و از ثبت نام قطعی متقاضیانی که حداقل 2 دُز واکسن تزریق نکرده باشند، جلوگیری خواهد شد.

میرقاسمپور افزود: برای پیش ثبت نام اربعین سال جاری بیماران دیابتی با زخم و یا عفونت اندام، بیماران دیابتی با مشکل کلیوی، بیماران مبتلا به رتینوپاتی پیشرفته، بیماران دارای عوارض و علایم قلبی و عروقی، بیمارانی با کنترل نامطلوب قند، بیمارانی دارای قند ناشتای ۲۵۰ و بالاتر، بیماران مبتلا به سرطان در حال درمان، بیماران مبتلا به سرطان با وضعیت جسمانی نامطلوب، بیماران مبتلا به آسم و COPD شدید و یا کنترل نشده، افراد مبتلا به بیماری واگیر، افرادی با تست کرونا مثبت، افراد دارای بیماری حاد تب دار از تشرف به عتبات در این ایام منع شده اند و از ثبت نام آن خودداری می‌شود.

وی اظهار داشت: زنان باردار، سالمندان بالای ۶۰ سال، افراد دارای بیماری های زمینه‌ای، افراد دارای فشارخون بالای کنترل نشده، افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده، افراد چاق با ضریب توده بدنی بیش از ۴۰، افراد دارای ضعف یا نقص سیستم ایمنی و افرادی که بطور مزمن از ترکیبات حاوی سالیسیلات استفاده می نمایند تا حد امکان از تشرف به زیارت اربعین و ثبت نام خودداری کنند.

مدیر حج و زیارت گلستان با اشاره به اینکه حرکت تدریجی کاروان های اربعین حسینی به سمت مرز مهران و تشرف به کربلای معلا از ابتدای ماه صفر شروع خواهد شد، اظهار داشت: ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ مصادف با بیستم صفر روز اربعین حسینی است ولی طبق روال سال های گذشته زائران اربعین از اوایل ماه صفر به سمت کربلا حرکت می کنند.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول