اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

زنی که با ارائه رسیدساز جعلی کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری زنی که با ارائه رسیدساز جعلی به فروشندگان اجناس از آنان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

زنی که با ارائه رسیدساز جعلی کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، حسین تُرکیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری یک زن از وی با ارائه رسیدساز جعلی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در تحقیقات صورت گرفته عنوان داشت که در سایت دیوار یک عدد ساعت هوشمند را به مبلغ ۶۵ میلیون ریال آگهی کرده بودم تا اینکه زنی با من تماس گرفته و پس از توافق در محلی قرار گذاشته و ساعت هوشمند را به او دادم و او نیز رسید انتقال وجه را بر روی تلفن همراه خود به من نشان داد و از محل دور شد اما پس از بررسی متوجه شدم که هیچ گونه مبلغی به حسابم واریز نشده است.

ترکیان گفت: تحقیقات برای شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار ادامه داشت تا اینکه فردی دیگری که یک دستگاه کنسول بازی را به مبلغ ۸۵ میلیون ریال فروخته و با همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته بود به این پلیس مراجعه و اعلام شکایت کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان ادامه داد: کارآگاهان سرانجام با ردیابی‌های هوشمندانه خود، فرد کلاهبردار را شناسایی و پس از تایید مال باختگان دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد که در تحقیقات انجام گرفته به ۴ فقره کلاهبرداری از طریق ارائه رسیدساز جعلی به فروشندگان اجناس اعتراف کرد.

وی اضافه کرد: متهم در اعترافات خود عنوان کرد، با افرادی آشنا شده و آن‌ها نرم افزاری را به او معرفی کردند که شماره کارت و مبلغ را در آن وارد و یک رسید جعلی ارائه می‌دهد و قابلیت ارسال به دیگران را نیز دارد و می‌توان ساعت و تاریخ هم به دلخواه تغییر داد.

ترکیان با بیان اینکه متهم پس از اعتراف صریح به بزه انتسابی خود برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی شد، خاطرنشان کرد: شهروندان باید مراقب این کلاهبرداری‌ها باشند و تنها پس از مطمئن شدن از واریز وجه به حساب خود اقدام به تحویل اجناس و کالا به خریداران کنند و به نمایش رسیدهای ارائه شده در گوشی تلفن همراه اعتماد نکنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول