اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

۱۶۹ مورد حیوان گزیدگی در ۴ ماهه اول سال در گلپایگان گزارش شده است

مدیر شبکه بهداشت گلپایگان گفت: در چهار ماهه امسال ۱۶۹ مورد حیوان گزیدگی در شهرستان داشتیم که بیشترین آن مربوط به سگ‌ گرفتگی بوده که هر دوز واکسن هاری بیش از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان هزینه روی دست دولت می‌گذارد که امیدواریم کمیته اتلاف سگ‌ها فعال‌تر شود.

۱۶۹ مورد حیوان گزیدگی در ۴ ماهه اول سال در گلپایگان گزارش شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، محمدرضا عسگریان، فرماندار گلپایگان عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم  عزاداری‌ اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: قرار نیست جلسات با مدیران شهرستان به صورت نمایشی و دورهمی  باشد و باید خروجی داشته باشد؛ روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هر هفته برای برگزاری جلسات در شهرستان تعیین شده  و مدیران در جلسات باید حضور به هم رسانند.

وی با اشاره به اینکه در اعلام رنگ‌بندی بیماری کرونا گلپایگان در وضعیت قرمز قرار دارد، افزود: سلامت مردم در اولویت دستگاه‌ها قرار گیرد و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

عسگریان با اشاره به برگزاری میز خدمت مدیران در روزهای جمعه هر هفته در  مصلای گلپایگان، گفت: ممکن است موضوعات از نظر مدیران تکراری باشد اما برگزاری میز خدمت موجب دلگرمی  مردم و نمازگزاران به نظام می‌شود.

فرماندار گلپایگان  با اشاره به تأکیدات استاندار اصفهان در پیگیری مصوبات سفرش به شهرستان از سوی مدیران، افزود: مدیران ادارات از  کل استان نسبت به جذب بودجه پروژه‌ها پیگیری لازم انجام دهند و نتیجه را به فرمانداری نیز اعلام کنند.

وی با اشاره به بدهی  ادارات به اداره اوقاف، افزود: برخی ساختمان‌های اداری وقفی است و بدون پرداخت کرایه از لحاظ شرعی صحیح نیست و دین بر گردن مدیران است، جلسه‌ای با ادارات بدهکار به اداره اوقاف برگزار می‌شود.

 عسگریان گفت: شاهد سیل  در شهرستان نبودیم اما دستگاه‌های عضو مدیریت بحران آمادگی لازم داشته باشند، تا شاهد خسارت‌های جبران ناپذیر نباشیم.

فرماندار گلپایگان با اشاره به اینکه بازدیدهای سرزده به ادارات شهرستان ادامه دارد، افزود: برای اجرای برخی اقدامات نیاز به اعتبار نیست و مدیران ادارات در فضاسازی اداره  سلیقه به خرج دهند و مسرولین ادارات برای رضایتمندی مردم تلاش کنند تا حداقل رضایتمندی نسبی مردم حاصل شود.

وی خطاب به مدیران گفت: از فضای رسانه‌ها برای بازگو شدن عملکرد و اقدامات استفاده شود و از نقد رسانه و مردم هراس نداشته باشید و با توجه به فرار رسیدن هفته دولت؛ مدیران ضمن ارائه عملکرد به رسانه‌ها، به فرمانداری نیز برنامه‌ و پروژه‌های قابل افتتاح را اطلاع دهند.

در ادامه علیرضا صبوحی، رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان اظهار کرد: از اسفندماه سال ۱۳۹۸ تاکنون؛ از ۲۴ هزار و ۲۹۷ مورد نمونه‌گیری تست کرونا ۳۷ درصد مثبت اعلام شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان گلپایگان در جمعیت بالای ۵ سال ۸۳.۲ دهم درصد نوبت اول،  ۷۶.۴۸ درصد نوبت دوم واکسن کرونا دریافت کرده‌اند؛ افزود: در جمعیت بالای ۱۸ سال ۹۱.۷ دهم درصد نوبت اول؛ ۸۵.۳ دهم درصد نوبت دوم؛ ۵۰.۴ درصد نوبت سوم؛ و شش درصد نوبت چهارم واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

صبوحی  ادامه داد: از جمعیت ۹۸ هزار نفری شهرستان گلپایگان ۱۵ هزار و ۶۳۸ نفر واکسن دریافت نکرده‌اند که ۱۶.۷ درصد جمعیت تشکیل می‌دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان از  کمبود متخصص رادیولوژی و ارتوپدی در گلپایگان خبر داد و گفت: از ۳۴ پزشک متخصص، ۳ پزشک فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب و نوزاردان و گوارش در بیمارستان امام حسین گلپایگان مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه  آلودگی آب آشامیدنی گلپایگان میکروبی و شیمایی نیست، گفت: در چهار ماهه امسال ۱۶۹ مورد حیوان گزیدگی در شهرستان داشتیم که بیشترین آن مربوط به سگ‌ گرفتگی بوده که هر دوز واکسن هاری بیش از  ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان هزینه روی دست دولت می‌گذارد که امیدواریم کمیته اتلاف سگ‌ها فعال‌تر شود.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول