اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

استاندار کربلا: امسال شمار زائران عاشورا بیشتر از سال‌های گذشته بود

استاندار کربلا خبر داد که زائران عاشورای امسال بیشترین تعداد را در مقایسه با سال‌های گذشته داشته است.

استاندار کربلا: امسال شمار زائران عاشورا بیشتر از سال‌های گذشته بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نصیف الخطابی» استاندار کربلا روز سه‌شنبه اعلام کرد که امسال زائران کربلا در عاشورا بیشترین تعداد را (در مقایسه با سال‌های گذشته) داشته است. 

وی که در پایان مراسم روز عاشورا صحبت می‌کرد از موفقیت آمیز بودن طرح مخصوص استان کربلا برای زیارت روز عاشورا خبر داد. الخطابی اضافه کرد با توجه به پایان زیارت عاشورا، تمامی راه‌های منتهی به مرکز شهر کربلا، بازگشایی شده است.

وی اضافه کرد که آمار دقیقی از تعداد مشارکت کنندگان در زیارت عاشورای امسال ندارد اما تعداد زائران امسال بیش از سال‌های گذشته بوده است.

امروز،‌ سه‌شنبه روز عاشورا در عراق بوده است. مسلمانان سرتاسر جهان به خصوص ایران، از چند روز قبل خود را به شهر کربلا رسانده‌ بودند تا در عزاداری امام حسین علیه‌السلام شرکت کنند.

اوج عزاداری مسلمانان برای امام حسین علیه‌السلام،‌ ظهر عاشورا و در عزای «طویریج» تجلی پیدا می‌کند. 

هرساله میلیون ها عزادار از داخل و خارج عراق در این مراسم باشکوه که به نشانه تجدید بیعت با اباعبدالله الحسین (ع) است، شرکت می‌کنند. مراسم رکضه طویریج در ظهر عاشورا (روز دهم محرم) برگزار می‌شود. طویریج نام قدیمی شهرستان هندیه در نزدیکی کربلا است. در ظهر روز عاشورا عزاداران حسینی هروله‌کنان و بر سر و سینه زنان برای یادآوری حادثه عاشورا به سمت حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلا حرکت می‌کنند.

دسته طویریج، بزرگ‌ترین دسته عزاداری روز عاشورا در عراق است. زائران حسینی، از کیلومترها دورتر از کربلاء حرکت خود را برای زیارت حرم امام حسین (ع)، آغاز کرده و بعد از نماز ظهر و عصر مراسم هروله به سمت حرم را آغاز می‌کنند.  طبق رسم هر ساله در روز عاشورای حسینی در عراق، زائران و عزاداران حسینی که ساعت‌ها برای زیارت حرم امام حسین (ع)، پیاده‌روی کرده‌اند، پس از هروله و زیارت خیمه‌گاه حسینی، با نوای «واحسین»، «لبیک یا حسین» و «یا لثارات الحسین» به سوی حرم سیدالشهدا علیه‌السلام حرکت کرده و پس از عزاداری در حرم ارباب به حرم حضرت عباس علیه‌السلام مشرف می‌شوند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول